Gelegenheidskleding voor bruiloft....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

visje21

Gelegenheidskleding voor bruiloft....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 13:50

Wie weet er een leuke winkel in de buurt van de randstad (Amsterdam / Den Haag / Leiden / Rotterdam)
waar ze mooie gelegenheids kleding verkopen voor een bruiloft.

Mooie zomer jurken.
Niet TE chique. Maar ook niet heel gewoon.

Alle tips zijn welkom!! :D

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:56

Als je iets aparts wil hebben denk ik persoonlijk aan SPS (superstar) die winkels zitten overal lijkt mij. Wel prijzig maar ik wordt zo ongeveer niet goed als ik daar binnenstap... hangt zo ontzettend véél aparts, moois dat ik van gekheid niet weet waar te beginnen! :D

Ah en ik heb even gecheckt dat in elke plaats die je noemde er minimaal 1 zit.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:05

wat wil je precies?
Voor een leuke avond/coctailjurk zou ik je willen aanraden om te gaan kijken bij speciale zaken, er zijn er in de grote stad genoeg(vooral gerunt door turkse/iraanse en dan heb je ook nog eens een leuke jurk voor weinig! Ik he laatst er een jurkje weg gehaald voor 19,- terwijl ik exact dezelfde heb zien hangen bij de zara voor €80)
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 09-04-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:08

SPS heeft inderdaad super jurken!
Ik heb afgelopen vrijdag een bruiloft gehad en mijn nicht had een super mooi jurkje daar gekocht!
Ik zou daar zeker is gaan kijken!

edit: http://www.sps-superstar.nl
Laatst bijgewerkt door xxJenn op 09-04-09 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:11

Ik heb bij de Peek en Cloppenburgh in Den Haag een prachtige jurk gekocht. Ze hebben er ontzettend veel feestjurken en accessoires en nog goed betaalbaar ook. Zeker de moeite waard om even te kijken, de collectie is er het hele jaar door :)

Ik was verbaasd door het gigantische assortiment aan feestjurken en dat was in augustus :)

visje21

Re: Gelegenheidskleding voor bruiloft....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 14:16

Bedankt voor alle tips!
Dat wordt dus gewoon een dagje shoppen in Den Haag.
En even langs Peek en Cloppenburgh & SPS

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:20

visje21 schreef:
Bedankt voor alle tips!
Dat wordt dus gewoon een dagje shoppen in Den Haag.
En even langs Peek en Cloppenburgh & SPS

In den haag stad zitten ook een aantal gelegenheidskleding winkels, ik zou daar toch ook eens naar binnen lopen :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:05

Ik heb eerdaags ook een bruiloft, van vrienden van mijn vriend, maar wat draag je eigenlijk op een bruiloft als gast?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:18

Wat voor type is de bruid? Wat voor feest krijg je? Wordt het echt een uitbundig feest, of houden ze het klein en bijvoorbeeld thuis? Is de bruid iemand die er altijd het netjes bij loopt of is ze gewoon een casual persoon?
Je moet een beetje gaan vergelijken met het feest. Ik wil niet zegen dat als iemand er altijd casual bij loopt dat je dan bij wijze van in een spijkerbroek moet komen. Maar je moet een beetje kijken wat de bruid en bruidegom van je verwachten.
Zo zie ik regelmatig bruiloften waarbij mannen echt in een pak komen en dames in een leuk mantelpakje oid. Maar ook waarbij de gasten gewoon in een dagelijks pak lopen en misschien net een nieuwe trui hebben gekocht ;)

Hiermee bedoel ik dus dat je echt naar de bruid en bruidegom moet kijken. Kijk ook naar de datum van het feest. In mei/juni zou je een leuk jurkje of rokje aan kunnen trekken met een leuk hak schoentje. In maart/april zou ik zelf nog kiezen om er iets van een legging en eventueel laarzen bij aan te trekken..

Staat er niks op de uitnodiging?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:21

Nee er staat verder niets op en ik ken de mensen dus eigenlijk ook helemaal niet.. Dat is ook het lastige. De bruiloft wordt volgens mij ook in de kerk gevierd, maar heb geen idee hoe groot het is of wat dan ook.. Heb ook geen idee wat ze zelf dragen.. Aan vriendlief hoef ik het niet te vragen want die interesseert het totaal niet haha :P Denk dat ik maar gewoon voor jurkje ga, die draag ik normaal ook veel, dus is dan ook niet metteen over de top..
De bruiloft is eind april..

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:05

ik heb ook een bruiloft, van de manege hier in het dorp, het zijn vrij nette/dure mensen :o
De vrouw loopt altijd in ruitjes pikeur rijbroeken, met polotje. Als ze gewoon aangekleed is heeft ze meestal een net blousje aan met ECHTE pareloorbellen/ketting enzovoort.
De man loopt zelf wel vaker met een flink gat in zijn rijbroek maar heeft wel altijd pikeur endergelijke aan, als hij gewoon eropuit gaat heeft hij meestal kleren van Armani/hugoBoss en noem maar op aan.
maar ook veel spijkerbroeken toch hij heeft 2 kanten :o (oja voor als jullie denken hoe weet zij dat allemaal, ik reed eerst voor hun dus heb een dichtere band met ze dan een gewoon manege kind :D
Er komen ook veel kamp/zigeuner mensen, de man is zelf ook kamper dus daar lopen al veel jonge jongens in pak. Ik weet dus echt niet wat ik aan moet doen, gewoon een spijkerbroek of moet ik toch kieze voor een mooi cocktail jurkje? Wie o wie kann me helpen

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:03

Ik ben altijd liever overdressed dan underdressed. Afgelopen vrijdag had ik een bruilloft en toen droeg ik dit:
https://www.debijenkorf.nl/Jurken/Jurk/ ... 99/off,20/

In Rotterdam zit ook een leuke zaak op de karel doormanstraat. Is wel vrij prijzig maar ze hebben er hele leuke dingen. Weet alleen de naam even niet.
Verder hebben de Zara en de Mango ook altijd leuke jurkjes.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:08

Oeh, ik heb hetzelfde probleem. Mijn broer gaat trouwen op 10 juli en ik weet echt niet wat ik aan moet....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:20

Wat is het budget? :)

Als je niet bang bent om online te kopen: op www.asos.com kun je fantastische jurkjes voor kleine prijsjes kopen.