Ik mag niet moe zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Ik mag niet moe zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:43

Ik klaag eigenlijk nooit over dat ik moe ben of dat ik het o zo zwaar heb, ik heb er zelf voor gekozen iedere dag na mijn school te werken, 2 periodes ging het nog wel maar periode 3 die sinds een maand is gestart is loeizwaar, ik werk om 5 uur en ik ben 3 dagen pas 5 uur uit van school, ik moet dus keihard crossen om nog snel op me werk te komen, ik ben dan ook al bezig met een andere baan.

Vrijdags ben ik vrij van school, maar dan werk ik om de week extra bij op een manege om uit te mesten, ik krijg hier een zakcentje voor, en dan ga ik douchen, eten en naar me andere werk. daarna heb ik weekend *\o/*

Woensdag is echt altijd een hele moeizame dag voor me sinds die maand, ik ben net pas weer thuis en echt letterlijk uitgeput, ik heb nog de keuken opgeruimd en het huis gestofzuigt want het was een puinzooi hier.

Vervolgens komt er iemand thuis die het veel zwaarder heeft dan mij, ik ben eindelijk mijn maaltijdje naar binnen aan het werken in mn uppie en krijg vervolgens weer een preek (ik leunde alleen maar op mijn hand :') ) ik hoef niet 12 uur per dag te werken, onee ik moest wachten tot ik later voor een baas 12 uur moet werken én nog het huishouden moet doen. Waarop ik antwoord dat is waar ben vergeten dat je een veel zwaarder leven hebt. en heb er achteraan gezegt dat dit nou de reden is dat ik alles met me moeder bespreek en niet met hem, wees er maar trots op, en ben naar boven gegaan.

Ik ben bezig met een andere baan, meer uren maar alleen donderdag avond en zaterdags de hele dag zodat ik de rest van de dagen lekker kan sporten, uiteraard kon dit ook niet zonder slag of stoot want dan had ik wel een heel makkelijk leven, lekker lui! Ik ruim het huis van boven naar beneden op, verzorg de beesten, was en strijk alles en nog lijkt het nooit goed, ik heb nog 2 broers en een zusje van 14, de laatste doet helemaal niets maar daar heb ik het liever niet over, die is gewoon hopeloos. Mijn broers betalen kostgeld dus schijnbaar hoeven die niets te doen. wanneer er niets is opgeruimd krijg ik geschreeuw naar mijn hoofd, wanneer het opgeruimd is hoor ik niets tenzij ik er iets van zeg.

Ik ben het best wel zat en zit nu weer ontzettend knorrig boven, ik heb ontzettend hoge cijfers, ik werk en betaal me rekeningen netjes, en help heel veel mee in het huis, maar toch lijkt het nooit nog genoeg, helaas merken ze dat pas wanneer je het huis uit bent. Het kwetst me en er valt niet mee te praten. -O-

Zo, nu ben ik denk ik wel klaar met het geklaag weer, ben blij dat het er inieder geval uit is. ik ben 19, bijna 20.
Verder hou ik wel ontzettend veel van beide (ouders dus)

edit: wat toegevoegd

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:51

Meid, dat klinkt idd erg zwaar..

Is er geen optie om wat minder te gaan werken? Helpen je ouders niet bij het betalen van bepaalde rekeningen aangezien jij (geen kostgeld? ) betaald?

Anders een ander baantje nemen dat veel meer betaald (horeca bijvoorbeeld) en dan in het weekend werken in plaats van door de weeks.

Het lijkt alsof je ouders niks doen in het huis? Praat er anders eens met hun over dat je het niet meer trekt, dat het te zwaar is en of je ouders wat klusjes over zouden kunnen nemen?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:52

Gut meis... :(:). Zoals jij het beschrijft heb je het wel zwaar thuis...

Zitten je broers op kot? In dat geval vind ik dat ook deze kunnen meehelpen in het huishouden... En je zusje van 14 kan toch ook iets op zich nemen?

Zoals je het nu beschrijft komt het heel oneerlijk over. 1 persoon met veel doen terwijl de 3 andere niets hoeven te doen...

Probeer toch te overleggen met je ouders... Ook al is het moeilijk. Dit kan zo niet verder :(:).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:56

prii schreef:
Meid, dat klinkt idd erg zwaar..

Is er geen optie om wat minder te gaan werken? Helpen je ouders niet bij het betalen van bepaalde rekeningen aangezien jij (geen kostgeld? ) betaald?

Anders een ander baantje nemen dat veel meer betaald (horeca bijvoorbeeld) en dan in het weekend werken in plaats van door de weeks.

Het lijkt alsof je ouders niks doen in het huis? Praat er anders eens met hun over dat je het niet meer trekt, dat het te zwaar is en of je ouders wat klusjes over zouden kunnen nemen?

ik heb vrijdag weer een sollicitatie :) mijn moeder hoeft voor mij echt niets te betalen, dat wil ik namelijk niet want mijn biologische vader heeft de alimentatie volledig stopgezet toen ik 17 was, we kunnen uiteraard een rechtzaak er tegen beginnen maar we hebben beide zoiets van je zoekt het maar uit. ze draait dus op voor al mijn kosten, en als ik iets vraag haalt ze het ook altijd bij de boodschappen, ook krijg ik vaak schoenen of kleertjes van haar die ik heb gezien en geweldig vind :j

ik weet nog niet wat ik dan ga verdienen dat hoor ik vrijdag, maar het schijnt het dubbele, dan hou ik wel erg veel voor mezelf over uiteindelijk want ik hoef eind van deze maand nog maar 1 termijn van het schoolgeld te betalen :D
Mijn moeder werkt de hele week sochtends en savonds dus ze maakt meestal in het weekend schoon :j met me stiefvader valt er niet over te praten :n hij is er van overtuigd dat hij het zo ontzettend zwaar heeft.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:58

lindake schreef:
Gut meis... :(:). Zoals jij het beschrijft heb je het wel zwaar thuis...

Zitten je broers op kot? In dat geval vind ik dat ook deze kunnen meehelpen in het huishouden... En je zusje van 14 kan toch ook iets op zich nemen?

Zoals je het nu beschrijft komt het heel oneerlijk over. 1 persoon met veel doen terwijl de 3 andere niets hoeven te doen...

Probeer toch te overleggen met je ouders... Ook al is het moeilijk. Dit kan zo niet verder :(:).

Mijn zusje is erg brutaal en heel anders opgevoed dan de overige 3, mijn moeder is gescheiden en aan het werk, zo heeft me zusje een groot stuk aan opvoeding gemist, maar die klappen vangt ze uiteindelijk wel, want ze zit nu in havo 2 en word straks overgeplaatst naar het vmbo of ze blijft zitten.

lindake

Re: Ik mag niet moe zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:59

Het is nooit te laat om aan de opvoeding van je zusje te beginnen...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:02

lindake schreef:
Het is nooit te laat om aan de opvoeding van je zusje te beginnen...

ik weet ook niet wat het is had gister ook ruzie met me moeder, ik vroeg of ze de hond uit wilde laten(zusje) ik kwam net thuis, ze ging naar boven en doet de deur dicht, ik heb eerst haar een laag gegeven en daarna tegen me moeder gezegd waarom ze er niets van zegt en dat IK het wel weer doe. maar zo gaat het al jaren en dat gaat echt niet veranderen :n
ze is natuurlijk ook aan het puberen en dat excuus gebruikt me moeder dus, ach... ze is aan het puberen, jammer, want al s je kijkt naar mij en me broers en dan naar haar, het verschil is enorm, ik heb vorige week internet moeten afsluiten omdat ze niet wilde stofzuigen :')

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:05

Tjah het erge is... Dat je zusje altijd wint... Als jij zegt: 'Laat de hond uit'. Dan moet dat gewoon gebeuren door haar...

Indien zij het niet doet... Moet jij het ook niet doen... Nu komt ze er immers altijd onderuit...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:06

nee, maar mn hond moet niet de dupe van haar, vind ik ook zo sneu, ze moest zo nodig plassen haha.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:08

Ik zit in een soortgelijke situatie, ik sluit me dan compleet af en ook ik zit in alle rust nu boven. Rot situatie, sterkte.... :(:)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:08

Tjah maar de stofzuig kan wel wachten he :D. Laat je eens niet zo doen meis :(:) .

Jij bent ouder dan je zus... Maar je zus is op een leeftijd gekomen dat zij ook dingen kan meedoen in het huishouden... Het moet niet allemaal op jou en je moeders schouders vallen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:10

lindake schreef:
Tjah maar de stofzuig kan wel wachten he :D.

Laat je eens niet zo doen meis :).

Jij bent ouder dan je zus... Maar je zus is op een leeftijd gekomen dat zij ook dingen kan meedoen in het huishouden... Het moet niet allemaal op jou en je moeders schouders vallen.

dat heb ik ook al gezegd, maar daarom heb ik internet afgesloten vorige week, ze heeft gestofzuigd, vraag me niet hoe, maar het ging om het idee :D maar het is zo jammer dat je eerst met vanalles moet gaan dreigen voordat er iets gedaan moet worden -O- Mijn moeder kwam met een huishoudschema maar dat idee was er vanaf november en is nog niet uitgevoerd, iemand ideeën?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:11

Splash_ schreef:
Ik zit in een soortgelijke situatie, ik sluit me dan compleet af en ook ik zit in alle rust nu boven. Rot situatie, sterkte.... :(:)

ja ik ga zo al me bedje in, het is super vroeg maar lekker met me spinnende haarbalbeessies lekker even tv kijken, voel ik me al stukken beter :D

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:13

Is het niet mogelijk een kamer te zoeken? Of is dat niet te betalen? :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:15

Njen schreef:

op dit moment niet, ik verdien 165 nu maar, als ik straks wat meer verdien kom ik misschien op 300 uit, maar nog geen vet pot :n bovendien gaat dat hier denk ik niet werken in Utrecht, maar kan niet wachten als ik straks een lekker appartementje heb met lekker me poezzies :+:

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:19

xDramaQueen schreef:
Njen schreef:

op dit moment niet, ik verdien 165 nu maar, als ik straks wat meer verdien kom ik misschien op 300 uit, maar nog geen vet pot :n bovendien gaat dat hier denk ik niet werken in Utrecht, maar kan niet wachten als ik straks een lekker appartementje heb met lekker me poezzies :+:

Krijg je geen stufi? Met een uitwonende beurs moet dat denk ik toch wel te redden zijn? Het is wel doorbijten dan, maar ik kan zo ook geen andere oplossing bedenken...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:21

ik krijg 72 euro stufi, veel he :Y)
haha ik heb het verder wel ruim met centjes hoor, ik kan altijd wel wat leuks voor mezelf kopen :D alleen wel te weinig om op mezelf te gaan. denk dat het hier in Utrecht ook niet meevalt, ik zal me trouwens wel eens al inschrijven bij de woningbouw.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:24

xDramaQueen schreef:
ik krijg 72 euro stufi, veel he :Y)
haha ik heb het verder wel ruim met centjes hoor, ik kan altijd wel wat leuks voor mezelf kopen :D alleen wel te weinig om op mezelf te gaan. denk dat het hier in Utrecht ook niet meevalt, ik zal me trouwens wel eens al inschrijven bij de woningbouw.

Dat is al een goed begin ;) Maar dat is inwonende stufi, met uitwonende krijg je al meer :) Lijkt me echt een moeilijke situatie, ik wens je zoiezo veel sterkte ermee! Ik wou dat ik een oplossing had maarjah ik zou het echt niet weten.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:26

Als ik dit zo lees heb je het wel zwaar thuis... Ik herken het zusjes probleem wel een beetje, maar ik krijg dan van mijn moeder op mn kop dat ik me niet met de opvoeding van mijn zusje mag bemoeien.

xDramaQueen schreef:
Mijn moeder kwam met een huishoudschema maar dat idee was er vanaf november en is nog niet uitgevoerd, iemand ideeën?
Misschien moet je zelf een schema maken van wat er allemaal gedaan moet worden. Je kan dan eventueel een standaard schema maken voor een week of een maand (kan je dan elke keer weer opnieuw uitprinten), met open vakjes bij de namen. Dan kan je moeder zelf de namen invullen. Bespreek het vervolgens met je moeder, en stel regels vast voor wat er gebeurd als iemand zijn taken niet uitvoerd.
Daarbij komt waarschijnlijk ook nog dat als ze de lange lijst zien, ze waarschijnlijk wel meer waardering krijgen voor wat je allemaal in huis doet.

xDramaQueen schreef:
met me stiefvader valt er niet over te praten :n hij is er van overtuigd dat hij het zo ontzettend zwaar heeft.
Volgens mij is er een tijd geleden al een topic hier geweest over dat mannen het altijd zwaarder hebben :roll: . Heb jij hoofdpijn, dan hebben zij het 10x zo erg... Valt helaas niks aan te veranderen. :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:28

Stybba schreef:
Als ik dit zo lees heb je het wel zwaar thuis... Ik herken het zusjes probleem wel een beetje, maar ik krijg dan van mijn moeder op mn kop dat ik me niet met de opvoeding van mijn zusje mag bemoeien.

xDramaQueen schreef:
Mijn moeder kwam met een huishoudschema maar dat idee was er vanaf november en is nog niet uitgevoerd, iemand ideeën?
Misschien moet je zelf een schema maken van wat er allemaal gedaan moet worden. Je kan dan eventueel een standaard schema maken voor een week of een maand (kan je dan elke keer weer opnieuw uitprinten), met open vakjes bij de namen. Dan kan je moeder zelf de namen invullen. Bespreek het vervolgens met je moeder, en stel regels vast voor wat er gebeurd als iemand zijn taken niet uitvoerd.
Daarbij komt waarschijnlijk ook nog dat als ze de lange lijst zien, ze waarschijnlijk wel meer waardering krijgen voor wat je allemaal in huis doet.

xDramaQueen schreef:
met me stiefvader valt er niet over te praten :n hij is er van overtuigd dat hij het zo ontzettend zwaar heeft.
Volgens mij is er een tijd geleden al een topic hier geweest over dat mannen het altijd zwaarder hebben :roll: . Heb jij hoofdpijn, dan hebben zij het 10x zo erg... Valt helaas niks aan te veranderen. :')

weet je zeker dat je niet hier bij me woont? lig je onder me bureau ofzo? zegt mijn moeder ook altijd _O-
dat is idd een idee van die lijst ja :j
*ziet net een mooi appartementje* zwijmel...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:31

opzich valt het nog mee, zag een zwaar kwijlbaar appartementje en dan kom je uit op 654 bruto, gas en licht erbij en overige kosten maar dat zal in je eentje niet heel extreem zijn? en met zn 2en is het wel te doen lijkt me?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:59

xDramaQueen schreef:
opzich valt het nog mee, zag een zwaar kwijlbaar appartementje en dan kom je uit op 654 bruto, gas en licht erbij en overige kosten maar dat zal in je eentje niet heel extreem zijn? en met zn 2en is het wel te doen lijkt me?

Ik woon in een huisje met 2 slaapkamers (deel woonboerderij) met tuin en betaal 384 bruto. 654 is waaschijnlijk vrije sector en voor jouw alleen in elk geval boven de huursubsidiegrens (= tot 450 ong.)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:12

Ik heb ook eens een discussie met een vriendin gehad over " wie nou zieliger is" :P
Ik werkte ong 21 uur per week (tot 1 uur snachts ofzo), ging elke dag naar school en naar de paarden en dan nog is je huiswerk. Mn vriend zag ik vaak alleen sochtends en savonds laat weer.

En zij werkte fulltime, en ook nog is de zelfde tijden als hij vriend bij hetzelfde bedrijf :P En elke dag moest ik weer horen hoe zwaar ze het had dat ze 5 dagen moest werken :P

Ik vind mezelf niet zielig, heb er zelf voor gekozen om op mezelf te gaan wonen. (oke ik had niet echt een keus:P)
Werkte eerst ook elke dag na school, maar dat ging helaas ten koste van mn studie. Nu ben ik een andere studie begonnen en ben ik bij de McDonalds gaan werken. Daar kan je namelijk savonds werken, waardoor je overdag tijd overhoud voor andere dingen. Eerst werkte ik daar 3 dagen, nu nog maar 2. Maar wil er wel een schoonmaak baantje bij nemen (die betalen goed :P)

Maar heb het er allemaal wel voor over :D Heb een heerlijk leventje, mn eigen pony mn eigen (huur)huisje en binnekort ook een tuin! en een studie waarmee ik goed op weg ben! owja en een lieve vriend :P en betaal alles lekker zelf! :P

Ik las dat je maar 165 verdient? Maar je werkt toch 5 keer per week? dan moet je of heel weinig per uur verdienen of elke dag een uurtje werken? :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 08:12

Jenkins schreef:
Ik heb ook eens een discussie met een vriendin gehad over " wie nou zieliger is" :P
Ik werkte ong 21 uur per week (tot 1 uur snachts ofzo), ging elke dag naar school en naar de paarden en dan nog is je huiswerk. Mn vriend zag ik vaak alleen sochtends en savonds laat weer.

En zij werkte fulltime, en ook nog is de zelfde tijden als hij vriend bij hetzelfde bedrijf :P En elke dag moest ik weer horen hoe zwaar ze het had dat ze 5 dagen moest werken :P

Ik vind mezelf niet zielig, heb er zelf voor gekozen om op mezelf te gaan wonen. (oke ik had niet echt een keus:P)
Werkte eerst ook elke dag na school, maar dat ging helaas ten koste van mn studie. Nu ben ik een andere studie begonnen en ben ik bij de McDonalds gaan werken. Daar kan je namelijk savonds werken, waardoor je overdag tijd overhoud voor andere dingen. Eerst werkte ik daar 3 dagen, nu nog maar 2. Maar wil er wel een schoonmaak baantje bij nemen (die betalen goed :P)

Maar heb het er allemaal wel voor over :D Heb een heerlijk leventje, mn eigen pony mn eigen (huur)huisje en binnekort ook een tuin! en een studie waarmee ik goed op weg ben! owja en een lieve vriend :P en betaal alles lekker zelf! :P

Ik las dat je maar 165 verdient? Maar je werkt toch 5 keer per week? dan moet je of heel weinig per uur verdienen of elke dag een uurtje werken? :P

ik maak dus schoon het verdiend redelijk maar net wat ik zeg het is iedere avond, ik werk nu idd maar 1,5 uur per dag, eerst 3 uur (van 5 tot half 7 en daarna naar het andere pand van half 7 tot 8 of half 9) maar dat was onmenselijk en dat heb ik maar eventjes gedaan. ik kan niet nog meer uurtjes werken dan gaat me school er echt onder leiden.