donkerblond--->middenblond verven, mogelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

donkerblond--->middenblond verven, mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:31

Ik was van plan om morgen mijn haar te gaan verven, heb van mezelf donkerblond en wil graag naar middenblond gaan. De verf die ik heb gehaald is ongeveer 2 tinten lichter dan mijn eigen kleur.

Nu was het de bedoeling dat onze poetsvrouw die voorheen de kappersopleiding heeft gevolgd het morgen gaan verven, maar nu lees ik allemaal huiver verhalen dat het oranje etc. kan worden?
Is het dus wel slim om het morgen te laten verven?

Anoniem

Re: donkerblond--->middenblond verven, mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:32

mijn haar heb ik zelf van bruin naat blond geverft en dat ging gewoon goed maar blijkbaar ben ik daar een uitzondering in..

ik zou in elk geval morgen na het verven niet gaan zwemmen in een zwembad, mijn haar werd toen groen

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:33

Even een stipje, ik ga morgen naar de kapper om dit te laten doen, haha. Wil mijn zomercoupe nu alvast hebben, m'n haar is afgelopen winter echt bijna bruin geworden!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:34

Haha was idd de eerste tijd niet van plan te gaan zwemmen ;) wil wel graag naar de stad morgenavond, dus ben niet blij als het mislukt :Y)

Mocht deze kleur me dadelijk echt niet staan, is het dan ook mogelijk om het weer donkerder te laten verven (eigen kleur weer)?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:34

Verven kan geen kwaad.
Je zult wel moeten verven, een kleurspoeling kan je haar nooit lichter maken.

Ikzelf heb ook middenblond haar en ik verf het meestal lichtgoudblond. Dat is met een beetje warmte erin.

Je haar zal niet oranje worden, dat gebeurt alleen als je je haar blondeert en de inwerktijd te kort is. Een verf moet je gewoon de juiste tijd in laten trekken en dan kan er niks mis gaan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:35

Twee tinten lichter ga je echt niet zien hoor. Beste is het gewoon blond te laten verven en dan minder lang in laten trekken zodat het niet blond-blond is.

Ik wou het namelijk ook wat middelblond hebben maar dan kreeg je of een gek kleurtje of je ziet het niet. Dus heb nu blonde plukjes die niet zo lang in de verf hebben gezeten dan bij écht blond haar.

Maar goed dit werd wel door een kapper gedaan, zelf blond verven zou ik niet aanraden.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:36

wanneer je het voor langer wilt houden zou ik zowiezo naar de kapper gaan. die kan je hier het beste in adviseren.
als ik ooit mn haar kleur pak ik meestal zo'n 10x-wassen-en-het-is-weer-weg-spulletje.
mocht het dan mislukken ga ik heel hard mn haar wassen :+

edit: mijn haar is toch ook echt wel een keer oranje geweest hoor! ik wilde een tintje donkerder (ben zelf blond), maar met een bruin kleurtje erin werd het echt flink koninginnedag!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 08-04-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:37

Hmm ik weet het niet..
Verschilt per haar hoe je het uitpakt.

Ik heb ook vanalles gehad.. lichtblond.. middenblond.. blond met 2 bruine tinten streepjes.. maar heb wel een paar keer gehad dat het blauw werd en er dus een andere kleur overheen moest.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:15

ik blondeer mijn haar al jaren thuis (ben zelf donkerblond) maar het is nooit oranje of groen geworden.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:36

mirriejj schreef:
Ik was van plan om morgen mijn haar te gaan verven, heb van mezelf donkerblond en wil graag naar middenblond gaan. De verf die ik heb gehaald is ongeveer 2 tinten lichter dan mijn eigen kleur.

Nu was het de bedoeling dat onze poetsvrouw die voorheen de kappersopleiding heeft gevolgd het morgen gaan verven, maar nu lees ik allemaal huiver verhalen dat het oranje etc. kan worden?
Is het dus wel slim om het morgen te laten verven?

2 tinten lichter kan gewoon hoor moet geen probeem zijn als je goede verf hebt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:38

Ik vind het meestal een stuk mooier als er blondere plukjes door heen geverfd zijn, dan een hele coupe lichter haar. Vaak wordt je dan zo onnatuurlijk blond.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:55

Storm76 schreef:
Verven kan geen kwaad.

Ikzelf heb ook middenblond haar en ik verf het meestal lichtgoudblond. Dat is met een beetje warmte erin.

Je haar zal niet oranje worden, dat gebeurt alleen als je je haar blondeert en de inwerktijd te kort is. Een verf moet je gewoon de juiste tijd in laten trekken en dan kan er niks mis gaan.

of te lang. mensen snappen niet dat blondeer nooit uitgewerkt raakt, dit raast maar door tot het dus oranje of gelig word, en als je het erg dus echt TE lang in laat zitten breekt je haar accuut af,denk maar aan die highlightreclame van cup a soup. met verf maak je je haar niet lichter, dan moet er ammonia inzitten of blondeer

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:44

ik deed dit ook.. heb altijd blond haar gehad. ik deed dit zelf met mijn moeder. maar mijn haar werd soms oranje dan weel geel dan weer groen.. en s'zomers was ik net een lamp zo licht. dus heb het toen weer donker geverfd en probeer nu zo dicht mogelijk weer naar mijn eigen kleur terug te gaan donkerblond, wat aardig lukt. maar je kunt het wel doen, het is niet altijd dat je haar verkleurd!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:38

lnda_ schreef:
Storm76 schreef:
Verven kan geen kwaad.

of te lang. mensen snappen niet dat blondeer nooit uitgewerkt raakt, dit raast maar door tot het dus oranje of gelig word, en als je het erg dus echt TE lang in laat zitten breekt je haar accuut af,denk maar aan die highlightreclame van cup a soup. met verf maak je je haar niet lichter, dan moet er ammonia inzitten of blondeer

Als een blondeerpasta te lang in zit, zal je haar wit worden, niet oranje of geel, dan is het juist te kort in blijven werken (als je je haar lichtblond wilt hebben). De blondeer vernietigt de haarkleur, er zit dus geen enkele kleur meer in (dus bij geel en oranje haar is nog niet al het pigment eruit), en daarom kan je het daarna ook weer zo moeilijk donkerder kleuren, verf heeft 'kleur' nodig om op te blijven 'plakken', als die kleur vernietigt is, kan je er zeer moeilijk een verf inzetten, deze zal je er snel weer uitwassen. Daarom moet je voorpigmenteren met rode verf als je je haar donkerder wilt maken.
Ik heb zelf eenmaal bij een klant meegemaakt dat de blondeer er te lang in bleef zitten (goddank niet mijn eigen klant, ze had het zelf thuis gedaan en wilde echt van zeer donkerbruin naar ultra lichtblond) en haar haar werd helemaal papperig en brak af als je er met de kam doorheen ging, echt vreselijk was dat. Zat maar 1 ding op.... zeer kort koppie...