Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

mirriejj schreef:Ik was van plan om morgen mijn haar te gaan verven, heb van mezelf donkerblond en wil graag naar middenblond gaan. De verf die ik heb gehaald is ongeveer 2 tinten lichter dan mijn eigen kleur.
Nu was het de bedoeling dat onze poetsvrouw die voorheen de kappersopleiding heeft gevolgd het morgen gaan verven, maar nu lees ik allemaal huiver verhalen dat het oranje etc. kan worden?
Is het dus wel slim om het morgen te laten verven?
Storm76 schreef:Verven kan geen kwaad.
Je zult wel moeten verven, een kleurspoeling kan je haar nooit lichter maken.
Ikzelf heb ook middenblond haar en ik verf het meestal lichtgoudblond. Dat is met een beetje warmte erin.
Je haar zal niet oranje worden, dat gebeurt alleen als je je haar blondeert en de inwerktijd te kort is. Een verf moet je gewoon de juiste tijd in laten trekken en dan kan er niks mis gaan.
lnda_ schreef:Storm76 schreef:Verven kan geen kwaad.
Je zult wel moeten verven, een kleurspoeling kan je haar nooit lichter maken.
Ikzelf heb ook middenblond haar en ik verf het meestal lichtgoudblond. Dat is met een beetje warmte erin.
Je haar zal niet oranje worden, dat gebeurt alleen als je je haar blondeert en de inwerktijd te kort is. Een verf moet je gewoon de juiste tijd in laten trekken en dan kan er niks mis gaan.
of te lang. mensen snappen niet dat blondeer nooit uitgewerkt raakt, dit raast maar door tot het dus oranje of gelig word, en als je het erg dus echt TE lang in laat zitten breekt je haar accuut af,denk maar aan die highlightreclame van cup a soup. met verf maak je je haar niet lichter, dan moet er ammonia inzitten of blondeer