wat doe jij als er over je geroddelt word?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

wat doe jij als er over je geroddelt word?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:28

De titel zegt het al, ik ben benieuwd wat jullie doen als mensen over jullie roddelen?

Het zit namelijk zo: de nieuwe vriendin van mijn ex, roddelt enorm over mij. Ik hoor dit uit meerdere betrouwbare richtingen, gelukkig weten die mensen ook wel dat er niets van waar is. Het zijn ook geen hele extreme verhalen, maar ook niet bepaald vriendelijk. De mensen van wie ik hoor dat ze dit doet, weten gelukkig wel beter, dus ik kan ook niet zeggen dat ik er enorm onder te lijden heb. Leuk is anders, laten we het daar op houden.

Het rare is dat ik het meisje in kwestie echt niet ken. Ik heb haar 1x gezien, en toen besefte ik niet eens dat het ex zijn nieuwe vriendin was. Kwam ze tegen in de stad, gedag gezegt en gewoon doorgelopen. Ik heb niks met hem, maar ook niks tegen hem, dus meer als gedag zeggen doen we vaak niet, soms maken we even een 'hoe is het' praatje, maar meer ook niet.

Ik kom hem wel eens op stap tegen, dan is zij er nooit bij, en hij mag nog altijd nog graag om mij heen hangen. Ik ga daar nooit op in, blijf dan echt zoveel mogelijk uit zijn buurt. Kortom, ik heb geen idee waarom ze mij zo graag zwart wil maken. Het is voor haar natuurlijk niet leuk dat haar vriend niet bij zijn ex uit de buurt kan blijven, maar ik denk niet dat ze dit weet. Of hij moet het al verdraaien naar haar toe.

De tijd van de feestjes komt er weer aan, dus ik denk echt dat ik haar binnenkort tegen zal komen. Nu zit ik stiekem eens na te denken wat ik dan moet doen. Haar er op aan spreken, en gewoon eens vragen waarom ze dit doet? Of het gewoon negeren, en er niet op in gaan? Ik weet niet wat het verstandigste is. Ik zal haar er sowieso niet boos op aanspreken, dat is niets voor mij.

Wat doen jullie in zo'n geval? Het zegt sowieso meer over haar als over mij, en daar ben ik me heel goed van bewust.

Even voor de duidelijkheid, dit meisje zit zeker weten niet op bokt, en niemand die mij hier kent kan weten dat ik het over haar heb, want die weten denk ik niet eens dat ik ooit wat met die jongen gehad heb ;) ze is echt volkomen anoniem, anders zal ik het hier niet plaatsen!

JorisDy

Re: wat doe jij als er over je geroddelt word?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:34

Als iemand over mij roddeld? Ligt eraan wat het is. Is het erg stap ik naar de verspreiders toe, om even de waarheid te zeggen :'). Maar meestal heb ik zoiets van : Leven en laten leven :).

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:37

Ik denk dat ik het zou laten zitten zoals wat het is. Als het je echt hoog zit, zou ik haar er gewoon op aanspreken van : Hey, ik heb vernomen dat jij dit en dat over mij gezegt hebt. Waar haal je deze informatie vandaan? Wat heb ik jouw misdaan? Wat is het probleem. (of zo iets dergelijks)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:39

Ik zou het lekker laten gaan! Mensen die roddelen over anderen zijn vaak jaloers of ze doen het omzich zelf beter te maken! Gewoon geen aandacht aan geven dan vind ze het straks niks meer aan. En heeft ze ook nergens om over te roddelen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:43

Als ik weet bij wie de roddels vandaan komen ga ik naar die persoon toe en anders haal ik me schouders op. Roddels waaien wel weer over.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:43

Het zegt in dit geval iets over haar, kan onzekerheid zijn, kan zijn dat ze op die manier wil proberen dat je ex je ex blijft.

Zou er mijn schouders over ophalen en lekker dood laten bloeden, als er geen gehoor is houd het vanzelf op.

En zou het de spuigaten uitlopen, kan je altijd nog eens een gesprek met haar aangaan. Maar vaak bloedt dit soort dingen vanzelf dood.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:47

Inderdaad: lekker laten gaan dat soort mensen! Gaat vanzelf over (als het goed is ;))

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:48

Over mij word dagelijks geroddelt :+ , heb mezelf met bepaalde acties niet bepaald geliefd gemaakt. O:)

Ik weet nog steeds niet waar het vandaan komt, maar mensen weten altijd wat ik dagelijks doe. Met wie ik voor het laatst gezoend heb, waar, hoelaat het toen was, en dat soort dingen.

Tsja, als mijn leven interessanter is als dat van hunzelf...... ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:52

Gewoon negeren.
Als ze er mee gaan pesten ofzo gewoon negeren.
Dan houden ze wel op.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:53

ene oor in andere oor uit. als mensne het geloven, dan weet je ook weer hoe die personen zijn. gewoon je schouders ophalen en doorgaan....

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:54

Ik trek me er nooit zoveel van aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:54

Over mij denken mensen altijd alles te weten.. Over mijn paarden en hoe dat zit ivm stalling, over het trainen enz enz.
Gaan ook soms de domste verhalen in de rondte.
Als mensen over mijzelf roddelen, boeit het me niet. Maar aan familieleden enz hoef je niet te komen want dan ben je de banketstaaf :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:55

Afhankelijk waar de roddel overgaat.
Als het een roddel is die kwetsend is confronteer ik diegene er wel mee die m rondbazuint. Is het een lacher dan haal ik me schouders op en heb zoiets van waait wel weer over.

Pas nog een stalgenoot geconfronteerd met een roddel die door die persoon de rondte ging. Eerst navraag gedaan bij diegene waar de roddel overging en toen toch even de boel recht gezet, was niet erg aardig/positief wat rond ging.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:05

Vroeger (ooo, wat klinkt dat oud) ging ik overal op in en als er iemand over mij roddelde, wilde ik wel eens even een gesprekje aangaan... Maar nu, weet ik inmiddels dat er veel belangrijkere dingen zijn en maak ik me niet meer zo gauw druk.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:06

Heel hard lachen.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:08

Ik weet wel beter ;)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:22

Meeroddelen! Of nog grote roddels over mezelf verspreiden!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:26

Ik zou naar de gene toegaan die over mij zit te roddelen, vertellen dat ik daar niet van gedient ben, vervolgens zou ik naar de verspreiders toegaan en vragen of ze geen eigen leven hebben..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:28

Ik ga vol mee in het verhaal en doe er nog een schepje bovenop ook :) :D :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:30

ik weet niet wat voor roddels het zijn en of ze gevoelig zijn, maar ik had vorige jaar een vriendin en dan fakten we wel eens dat we lesbisch waren ( blijkbaar als je in de aula hand vasthoud ben je lesbi :+ ) Kwam dit jaar mijn nieuwe klas binnen en ik hoorde ze zeggen dat is die lesbi. Ook heb ik ondertussen een driehoeksverhouding gehad en ben ik aan drugsverslaafd :+ blijkbaar. Ik kan er wel om lachen onzekere mensen toch

ps. hier sta je boven toch? is de moeite niet waard hoor.
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 08-04-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:32

Geen aandacht aan besteden, mensen die roddelen zijn eigenlijk heel erg onzeker én jaloers ook vaak. Aan roddelen ontlenen ze hun eigenwaarde, ze denken dat ze zelf hoger komen te staan als ze iemand anders naar beneden trappen. Te triest als je dát nodig hebt om jezelf goed te voelen :n

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:38

Ik zou toch even vragen wat het probleem is. Je kunt het negeren, maar ik denk dat je dan toch met een vreemd gevoel blijft zitten als je haar tegenkomt. Dan kun je het beter uit de wereld proberen te helpen en desnoods achteraf als zij er niet voor open staat, altijd nog je schouders ophalen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:41

Persoonlijk zou ik het negeren. Ik weet beter, de mensen om mij heen weten beter. Ik maak me er niet druk om :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:46

Dat is het inderdaad precies Lyonesse! Ik sta er boven, en trek me er helemaal niks van aan. Ik vind het niet leuk en zeker ook niet netjes, maar ben me er heel goed van bewust dat dit meer over haar zegt als over mij. Ik heb er nu al een vreemd gevoel bij, bij het hele gebeuren. Ik vertrouw het niet helemaal zeg maar. Over iedereen word wel eens geroddeld, en ik trek me er eigelijk helemaal niks van aan. Maar hier heb ik zo'n raar gevoel bij..

Nou ja, de adviezen zijn toch wel om het te laten rusten en ik denk dat dat ook misschien het beste is. Nou heb ik haar uberhaubt maar 1x vluchtig gezien, als ik haar nu op straat tegen zou komen zou ik haar niet eens herkennen. Dus voordat ik haar weer zie zijn we misschien wel 2 maand verder.

Verder lijkt het me een type die sowieso gelijk zal ontkennen, en daarna er extra stevig op los roddelt, dus misschien kan ik maar beter doen of ik onnozel ben en van niets weet :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:50