Mijn vriend denkt dat ik hem bedrieg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Mijn vriend denkt dat ik hem bedrieg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 11:04

Hoi iedereen! ik heb toch even de occasie gevonden om het volgende van me af te schrijven, ik weet me namelijk even geen raad meer ... ;(
Sinds 3,5 maand ben ik supergelukkig met mijn vriend. Ik ben helemaal gek van hem en hij van mij, zoveel is duidelijk. Sinds een maand of twee terug denkt hij echter dat ik iets heb gehad met een (ondertussen gewezen) vriend van hem...

Even ter verduidelijking: Toen ik en mijn vriend beginnen verkeren zijn had ik eigelijk afgesproken met die andere jongen (R.), die twee waren toen namelijk nog supergoed bevriend. Ik was echter alleen meegegaan omdat ik wist dat mijn vriend ook meeging en niet om die R., een beetje gemeen van mij maar goed, R. zijn idee was toch alleen maar seks en laten vallen (is er voor gekent). Na een paar uur ben ik dus met mijn vriend naar huis gegaan, waar R. een wrang gevoel aan overhield, waarschijnlijk omdat zijn ego gekrenkt was (dat hij verliefd was maak je mij niet wijs!). Langzaam maar zeker begon R. (toen al iets minder goed bevriend met mijn vriend) daarom te stoken en te vragen aan mijn vriend of ik wel te vertrouwen was, of hij wel alles wist wat er gebeurt was etc.

Na een tijdje ging ik uit eten met een vriendin, en ik had tegen mijn vriend gezegd dat ik misschien daarachter nog eens langskwam. Ik was nadien echter te moe, dus was ik maar gaan slapen en had, zoals elke avond, men gsm afgelegd. De volgende morgend kreeg ik een bericht toe van mijn vriend waarin stond "ik mis u ;( ". Ik had er niet meer op gereageerd omdat het van de dag ervoor was en ik toch zo met hem naar de voetbal zou gaan kijken.

Wat bleek dat hij die avond ervoor ook naar R. een bericht had gestuurd omdat deze mij die dag weer probeerde te versieren (wat ik hem verteld had). Hij kreeg ook pas op de voetbal, dus de dag nadien, een bericht terug van R., waarin stond "wie is u vriendin misschien??!" (op tergende wijze natuurlijk). Blijkbaar moet ik toen ook een bericht verstuurd hebben, waarin stond "omdat ge niet serieus zijt" (ik weet niet meer naar wie of wat dat bericht was omdat hij mij daar pas veel later mee confronteerde). Toen begonnen er bij hem puzzelstukjes te vallen. Ik en R. stuurden alletwee de avond ervoor geen bericht terug (en bij R. is bekend dat hij en zijn seksvriendin beiden hun gsm afleggen wanneer ze samenkomen, als zijn seksvriendin een verkering met iemand anders heeft), ik ben niet meer bij mijn vriend geweest hoewel ik gezegd had dat ik ging proberen, die rare reacties van R. en dan dat bericht van mij, wat hij dan linkte aan een bericht dat ik van R. zou gekregen hebben, in de aard van "waarom wil je niet meer naar bed gaan" ofzoiets. Dus, mijn vriend dacht (en denkt nog altijd) dat ik hem die avond heb bedrogen...

Het is nu al ongeveer twee maanden aan de gang dat we dikwijls spanningen ondervinden hierdoor. Ik heb hem al honderdduizenden keren gezegd dat ik hem absoluut niet bedrogen heb, dat ik hem véél te graag zie en dat ik me daarbij langs geen kànten aangetrokken voel tot R. Ik wordt er echt depressief van, ik hou zo verschrikkelijk veel van mijn vriend en het doet me ongeloofelijk veel pijn telkens hij erover begint... Het doet me ook ontzettend veel pijn dat hij er zo in afziet, dat we beiden niet 100% kunnen genieten van elkaar omwille van deze leugen! Hij zegt dat hij echt enorm zijn best doet om mij te geloven, en dat hij mij ook gelooft als ik in zijn gezicht zeg dat ik hem niet heb bedrogen, maar als hij alleen is herbegint het weer...
Ik weet dat hij me te graag ziet om het voor een gerucht uit te maken met mij, en dat is ook het laatste wat ik wil, maar het doet me gewoon zo ontzettend veel pijn.

Heeft iemand iets gelijkaardig meegemaakt of tips? Want ik weet me écht geen raad meer, ik wil niet dat hij zoiet denkt van mij ;( De laatste drie dagen is het merkelijk beter, maar ik weet gewoon dat hij er nog mee zit.
Uitmaken is btw geen optie, dan leef ik nog veel liever zo!
Sorry voor het lange verhaal!

Kimbers

Re: Mijn vriend denkt dat ik hem bedrieg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:11

Wat een irritant mannetje die R zeg. Heeft hij niets beters te doen met zijn leven dan stoken?

Maar goed, iets soortgelijks heb ik ook wel meegemaakt. Iemand heeft ook lopen stoken tussen mij en mijn vriend waardoor er twijfels van zijn kant kwamen.
IK ben samen met mijn vriend naar die jongen toegegaan en heb gezegd dat hij maar een betere invulling in zijn leven moet zoeken omdat het ten eerste geen zin heeft om leugens te verspreiden omdat toch niet het gelooft en het ten tweede heel triest is dat hij zich blijkbaar alleen kan vermaken door anderen lastig te vallen.
Misschien krijgt je vriend ook weer vertrouwen in je als jullie er samen heengaan en hem op zijn gedrag aanspreken.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:14

laat je vriend dit verhaal eens lezen
dan ziet hij misschien in, dat zijn gedachte fout zijn en dat hij die R moet aanspreken voor zijn gedrag.

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 11:18

@ Mistery en Esmeralda Precies dat dacht ik ook, maar het probleem is dat R. veel lijper is dan ik dacht! We werken alledrie op hetzelfde bedrijf, en het is onlangs nog tot een aanvaaring gekomen tussen ons en R. Hij zei toen tegen mij dingen als "je moet eerlijk zijn" en "je weet wel waarover ik het heb" zo overtuigend dat ik het zelf nog zou geloven! Die kerel maakt het er echt niet makkelijk op ....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:20

Je vriend klinkt erg onzeker. Misschien moet je hem gewoon de tijd geven en steeds eerlijk vertellen hoe het is gegaan. Uiteindelijk is het zijn keus om jou te geloven of niet.
Jij kunt hem vertellen wat je voelt (voor hem) en hoe het voor jou voelt dat hij denkt dat je hem bedrogen hebt (wss verscheurend).
Hopelijk zal hij ook begrijpen dat deze situatie het voor jou niet makkelijker maakt.
Goed praten en wat Esmeralda zegt, mss dit stuk laten lezen.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 08-04-09 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:20

Ik vind het heel moeilijk. Een vriend die jou niet vertrouwd op je woord is ook erg lastig. Ik zou daar zelf niet goed mee kunnen leven. Ik zal nooit van mijn leven vreemdgaan en mijn vriend moet dat ook geloven... Jou vriend weet denk ik toch ook wel hoe gluiperig R is?

Ik zou het je vriend nogmaals uitgebreid uitleggen en misschien idd dit laten lezen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:44

Lastig probleem is dit!
Ik zou ook zeggen, laat je vriend dit lezen! Wat een gluiperd zeg

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:41

Ik zou ook mijn vriend dit laten lezen, en misschien eens een gesprek aangaan met die R!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 23:06

@ Gamblerlover dat is het hem juist, mijn vriend weet maar al te goed dat R. niet te vertrouwen is. Hij is alleen gekwetst en krijgt het niet meer uit zijn hoofd daardoor... Ik heb het hem al 100.000 keren wit doen proberen inzien, maar hij ziet enkel zwart ;(
Misschien moet ik het hem inderdaad maar eens laten lezen... als ik het zo opsom, lijken de toevallen al veel minder sterk!