Ben al 20 maar nog geen idee wat ik wil worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Ben al 20 maar nog geen idee wat ik wil worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 09:09

Hallo allemaal,
Ik ben nog bezig met de opleiding dierenverzorging dit zijn de laatste paar maandjes dan ben ik klaar. Ik heb alleen geen idee wat ik daarna moet gaan doen? Alle beroepen die mij leuk kijken zijn heel moeilijk banen in te vinden, ik wou ook graag een eigen bedrijf opstarten maar heb helaas geen eigen ruimte om in te werken. Pedicure en/of trimsalon leek me heel leuk alleen schijnt dat net zoveel te verdienen als in een supermarkt. Nou zul je zeggen ja maar je moet wel iets doen wat je leuk vind, maar ik hou ook van verre reizen en dat is niet echt te doen als je een inkomen heb van rond de 800,-. Ik heb dus nog steeds geen idee wat ik moet doen, ik vind leren heel leuk maar ik moet dit jaar echt een keuze maken van mijn ouders en dat snap ik ook wel.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:15

Ja dat is heel erg moeilijk, ik ben 23 en ben er eigenlijk ook pas net achter wat ik wil dus 20 is niet te oud hoor don't worry!
Je kunt in ieder geval voor jezelf de keuze maken of je verder wilt in de dieren of niet? Want over het algemeen ga je in de dierensector geen vetpot verdienen helaas... Dus dan kun je er voor kiezen een opleiding te gaan doen waar je het bedrijfsleven in gaat zodat je toch wat meer kans hebt om een goed salaris te gaan verdienen.
Heb je al een keer zo'n banen/studietest gedaan? Wellicht helpt je dat wel!
Succes!!!!

RoseK

Re: Ben al 20 maar nog geen idee wat ik wil worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:30

Hier nog eentje! Heb dit jaar een studie geprobeerd die niks voor mij was, jaar daarvoor naar het buitenland geweest en ook niet veel gedaan. Word er helemaal gek van want ik heb dus geen idee wat ik volgend jaar wil doen..
Ik ben trouwens wel bij een studieloopbaan adviseur geweest maar dat werkte ook niet, zou natuurlijk kunnen dat ik niet zo'n goede had.

mevrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:56

Heb je een vriend? Zoja, verdiend die veel of gaat die veel verdienen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:39

mevrouw schreef:

Wat wil je daarmee zeggen? :P

mevrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:42

moonsparkle schreef:
mevrouw schreef:

Wat wil je daarmee zeggen? :P

Dat als je iemand hebt die wel een goed betaalde baan heeft en die om je geeft, je het allebei kan doen. Dus pedicure/trimsalon EN verre reizen :D

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:43

Hier nog eentje met het zelfde probleem. Doe op het moment ook het laaste jaar dierverzorging. En ik weet ook nog niet wat ik hierna wil gaan doen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:06

Zelfde probleem, er zijn teveel hbo opleidingen die ik net niet leuk genoeg vind. Op eentje na, maar daar is ook gewoon amper een toekomst in(fotografie)... Ik twijfel sterk of ik iets grafisch ga doen of het nog een jaartje aankijk. Ik doe nu mbo administratie en dat was de derde verkeerde studiekeuze in ongeveer een jaar tijd.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:41

Heb ook altijd willen werken in de paarden maar na een half jaartje paardenhouderij gedaan te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik wel heeeel veel mazzel moest gaan hebben wilde ik en in de paarden werken en ook nog is men eigen paarden kunnen onderhouden en ook nog is op vakantie gaan. Heb nu men diploma's voor directiesecretaresse (mbo 4) en ga na nu na een aantal jaar gewerkt te hebben een deeltijd studie hbo media en entertainment management volgen, men doel is evenementenorganisator te worden en dan natuurlijk het liefst de grote paardenevenementen, mooi streven lijkt mij :-) maar heeft idd heel wat jaartjes geduurd voor ik er achter was wat ik nou wel en niet leuk vind.
Dus geef het zeker niet op!!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:26

mevrouw schreef:
mevrouw schreef:

Dat als je iemand hebt die wel een goed betaalde baan heeft en die om je geeft, je het allebei kan doen. Dus pedicure/trimsalon EN verre reizen :D

Dit gaat echt nergens over.. Tijden veranderen..wat als je relatie uitgaat?
Moet je weer terug naar je ouders,kun je nooit op jezelf gaan..

Natuurlijk is het belangrijk om een baan te hebben waarin je plezier hebt,maar om bijvoorbeeld maar weinig te gaan werken omdat vriendlief genoeg heeft.. nee.. persoonlijk denk ik dat het belangrijk is dat iemand leert voor zichzelf te zorgen,dingen kunnen zo ontzettend veranderen..het geluk moet je bij jezelf vinden en je moet er vooral niet vanuitgaan dat vriendlief dan maar voor jou gaat werken..

Desnoods ga je inderdaad in de dieren verder,maar part-time ofzo? en dan ernaast een wat beter betaalde baan?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:30

Ik wordt over 2 weken 29 en ik weet het nog steeds niet. Ben begonnen met een opleding paardenhouderij, niet afgemaakt, wel een aantal jaren in de paarden gewerkt. En daarna heb ik echt heel veel baantjes gehad, maar ik hou het bijna nergens lang vol. Ben aan 3 verschillende opleidingen begonnen, maar ook dat lukt niet. Echt frustrerend. Een uitgebreide beroepskeuzetest is misschien ook een optie voor jou (en voor mij)?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:09

ik heb ook ( door persoonlijke omstandigheden toendertijd) alleen maar een dierverzorgings diploma.
Dat terwijl ik "vroeger" zo ontzettend graag iets richting psychologie of archeologie wou doen. ( maarja dat is op universitair niveau,heb ik effe pech)

Nu zit ik weer met de vraag; ga ik nu op mijn 22e gewoon maar werken en that's it?

Of ga ik nog een opleiding volgen, zodat ik gewoon m'n kansen vergroot en extra bijleer etc.
( het ergste is nog dat ik dat mbo met 2 vingers in m'n neus en m'n ogen dicht kan halen als ik wil)

Ik denk zelf dat ik toch voor het laatste ga, maar ja wat voor opleidingga je dan doen he? het blijft moeilijk denk ik....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:46

Toeristische kant is erg breed...verdiep je daar eens iets meer in. En er zijn heus wel bedrijven in het toerisme waar je een goed salaris kan verdienen.

De dieren kun je vergeten. Ik was 18 toen ik klaar was met mijn oleiding dierhouderij...ik ben nu 33 en heb nog geen dag met dieren gewerkt...nou ja op 6 maanden paardenstallen uitmesten na dan.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:27

Ik doe nu toerisme op het tio, erg uitgebreid, je kunt er alle kanten mee op.
Als je veel wilt reizen is misschien stewardess ook wel wat voor je, dit kun je vaak combineren met ander werk, in jou geval een pedicure/-trimsalon. Een leerkracht van ons is én purses én geeft les bij ons op school, zo zijn er meer. :)