Oriëntatiedag HAS, Wie gaan er morgen ook ?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

levine

Oriëntatiedag HAS, Wie gaan er morgen ook ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 19:29

Morgen is er weer een oriëntatie dag op de HAS in Den Bosch. Ik heb een ander soort gelijk topic gevonden, maar die was inmiddels redelijk verlopen :+ Wie gaan er morgen ook ? :)

Edit: en voor welke opleiding?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:01

niemand.... ? -O-

horseylove

Re: Oriëntatiedag HAS, Wie gaan er morgen ook ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:19

Huishoudelijke Apparaten Service?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:02

Hogere Agrarische School :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:03

leuk levine! :) hoe vond je het?
ik heb gisteren geholpen (ben 1ejaars daar) bij de opleiding Toegepaste Biologie
heb vandaag wel hele kuddes zien lopen, zat lekker te bokken aan een kubus ;)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:07

Dan heb ik jou misschien wel gezien hahaha :D Ik zag namelijk wel iemand bij zo´n kubus zitten, en jaaaaaaaah daar zag ik het welbekende blauwe schermpje _O- Ik weet het echt niet meer, het lijkt me echt een hele leuke studie, maar ik weet niet meer of dit hét is... (Ik kwam voor dier en vee houderij ;) )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:13

haha (lang haar, grijs tuniekding zwarte broek en ik zat op de *uh* 2e verdieping geloof ik? ;) )
oke, en TB is niks voor je? bij ons zitten er veel die DV ook ''wel misschien wat vonden'' maar teveel bedrijfsgericht vonden toch ? :)
de school zelf is iig hartstikke leuk :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:26

Zo goed heb ik er niet op gelet :+ (was op de 2e verdieping inderdaad ;) ) De school spreekt mij ook heel erg aan, lekker dichtbij en mooi kleinschalig ;) TB past denk ik niet bij mij... Ik vond het inderdaad erg bedrijfsgericht, maar dat is natuurlijk wel lochisch, er moet ook geld verdient gaan worden he :$ Maar ik denk er nog even over na :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:44

haha, ja :)
ik ben eerst ook bij DV wezen kijken en orientatie-dagen :)
maar op TB geeindigd :))

volgens mij zaten er verder alleen maar meerderejaars DVers (vnl man en luidruchtig, ik was het dus met bokt aan _O- )

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:48

Wat leuk dat je ook een orientatiedag hebt gedaan! Ik heb het een tijdje geleden ook gedaan voor DV (van mij was het andere topic ook :+)
Hoe vond je het? En weet je al of je de opleiding gaat doen? :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 09:56

Ik vond de oriëntatie dag erg leuk. De school spreekt me erg aan (dichtbij, kleinschalig enz....) Maar ik krijg nog steeds niet echt duidelijk wat voor beroepen ik nou écht kan gaan doen als ik die studie afgerond zou hebben. De studie voor dierenarts lijkt me ook heel erg leuk, maar die duurt weer zo lang (en is bovendien lotingsstudie). Ik ben er dus echt nog niet over uit, gelukkig heb ik nog een tijdje :) Wat heb jij uiteindelijk gekozen....?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:45

@levine; die onduidelijkheid over concrete beroepen snap ik :j dat heb ik zelf ook heel erg, nogsteeds :) je moet ook in je 1e jaar gaan meelopen met mensen uit het beroepenveld, om te kijken wat je zelf leuk vindt.. hun principe is volgens mij gewoon dat je wat je wil doen ook kunt als je ervoor gaat.. :)

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:26

Levine wat leuk dat je orientatiedag hebt gedaan. :)
Ik doe op dit moment studie dier-en veehouderij en vindt het erg leuk. Het is inderdaad wel bedrijfsgericht (2e blok was bedrijf, dus veel economische onderwerpen) maar dat moet ook wel om je geld ermee te verdienen.

Qua banen wist ik eerst ook niet zo goed wat ik kon verwachten, maar daar begin ik nu wel achter te komen. Je moet inderdaad orientatiedagen doen, heb er op dit moment 3 gehad.
Voor banen later kan je denken aan; voorlichting (voeding, huisvesting etc), AID (Algemene Inspectie Dienst, controleert of de wet voor dieren wordt nageleefd, denk aan controleren van de verblijven van varkens/koeien. ), manager/bedrijfsleider, eigen bedrijf.. en ga zo maar door. Er zijn echt enorm veel banen, ben er zelf ook nog niet achter wat ik later wil gaan doen.

Trouwens, de inschrijving voor Toegepaste Biologie is gestopt. Dus mocht je daar nog aan willen denken, dat gaat dus niet meer dit jaar.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:34

Levine; ik zat te denken aan de richting paardenhouderij, maar je weet natuurlijk nooit wat je tegenkomt en waar je intresses uiteindelijk (komen te) liggen. De opleiding dvh is zó breed, dus je hebt heel veel mogelijkheden :D Dat sprak mij ook erg aan :j