Dus ik: Beschermen? waartegen dan? Nee hoor, die neem ik echt niet mee, want die loopt toch meteen weg naar je ouders (die bij de zaak wonen).
Mijn Man: Tja, moet je zelf weten. Maar schrik niet, er staan 2 Fransen in hun auto op de oprit te slapen.
Ik: 2 Fransen? Wie zijn dat dan?
Mijn Man: Drugstoeristen? Zo zien ze tenminste wel uit. Ik heb tegen mijn broer gezegd dat ie ze maar moet wegsturen als ze er nog staan als hij met de vrachtwagen terug komt. (manlief heeft momenteel zelf bijna geen stem door een verkoudheid, anders had hij ze zelf wel weggestuurd. Maar nu komt er alleen maar gepiep uit zijn keel; dat maakt natuurlijk niet zo veel indruk
).Nou, daar sta je dan....tja, dan toch maar de hond mee. Hopen dat die dikke eierkop (Bull Terrier) genoeg angst aanjaagd om me met rust te laten. Want paarden staan achter de loods en vanuit het huis van mijn schoonouders is die dus niet te zien. Heb ook geen zin om daar alleen te staan.
Kom ik dus aan, staan ze net op het punt om weg te rijden. Hond uit de auto. Dat zagen ze dus. En in plaats dat die dus angst aanjoeg, keken ze vol bewondering en staken zelfs hun duim op
. En ...roef...weg hond. Hup, zo de loods in, die dus openstond omdat mijn schoonbroer er dus toevallig net was en de vrachtwagen stond te lossen. Andere kant van de loods weer uit. Zat ie al weer bijna bij mijn schoonouders binnen
. Wat een waakhond
. Daar heb je wat aan.Mijn schoonvader stond er bij te lachen. Wat jouw beschermen! Net andersom bedoel je
!Schoonvader had dus vriendelijk gevraagd of ze wilden verkassen, omdat ze op prive terrein stonden.
Meteen daarna is mijn schoonbroer gaan kijken of de niks uit de auto hadden gegooid, want tja je weet maar nooit. Aangezien er ook vaker kinderen spelen net in die hoek waar hun geparkeerd stonden, wil je natuurlijk niks vinden. We willen het ook niet hebben dat het een plek wordt waar ze dalijk drugs staan te verhandelen. Als het zich doorverteld dat het wel een handige parkeerplaats is, redelijk rustig e.d., vlak bij autobaan richting Belgie, dan heb je ze zo geladen.
Jaha, zo maak je nog ens wat mee op een druilerige dinsdagavond
) je man meegenomen of gebeld naar je schoonouders of die rond de tijd dat jij daar zou komen even mee zouden lopen.
Je voelt het gewoon aan je water. En ik niet alleen hoor! De hele familie was het erover eens.