Hier word ik echt niet goed van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Irene11_

Hier word ik echt niet goed van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:34

Ik vond dit filmpje op geenstijl.nl. Het zijn beelden van beveiligingscamera's uit een bus in Frankrijk.
Ik werd meteen misselijk toen ik er naar keek. Echt gruwelijk %)
Die buschauffeur zit er ook lekker rustig bij :n

Vanaf 1:25 min. zie je wat er gebeurd.

http://www.dumpert.nl/mediabase/463211/ ... e_bus.html

Let op: Er komt wel geweld in voor!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Hier word ik echt niet goed van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:46

Jeetje, die zijn echt niet goed wijs. :n
Ik zou eerlijk gezegd toch maken dat ik wegkom hoor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:48

Wat moet je doen dan?? :n je erin mengen... nou sorry mijn eigen veiligheid gaat voor...

Manman wat een idioten

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:00

Jolliegirl schreef:
Wat moet je doen dan?? :n je erin mengen... nou sorry mijn eigen veiligheid gaat voor...

Ik zou me er gelijk in mengen; iemand kan wel doodgetrapt worden! Zijn dat stelletje idioten nou helemaal betoeterd! Oppakken, nagaan of ze een dubbel paspoort hebben; zo ja het Franse paspoort ongeldig maken zodat ze wel terug MOETEN naar het land van herkomst van opa/oma of ouders. Idioten met alleen een Frans paspoort; stop ze gerust voor langere periode in de bajes! Vind dat er geen plaats moet kunnen zijn voor dat soort mensen in de maatschappij, of het nou in NL of Frankrijk of waar dan ook is!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:03

eerst zien dan geloven...

ben het met je eens verder hoor... maar nee ik meng mezelf hier echt niet in.. Mn eigen veiligheid staat voorop.. Hulp regelen lukt lastig in een bus ...
ik weet niet wat ik zou doen...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:14

Tja toch maar politie bellen, of de chauffeur vragen of hij wil stoppen, zodat mensen zich op z'n minst uit de voeten kunnen maken.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:19

Het gebeurde vlak achter de zitplaats van de chauffeur, dan kan je moeilijk er op af stappen om te vragen of hij wilt stoppen.

Ik zou natuurlijk ook bang zijn en het eng vinden, maar het is nog veel enger als er ambulance met gillende sirense (of nog erger: een lijkwagen) kan komen opdraven na zo'n vechtpartij. Bovendien; als ik zelf ooit wordt aangevallen, hoop ik ook dat omstandigers mij te hulp zouden schieten ipv te maken dat ze wegkomen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:31

WTF dit vind e=ik echt niet normaal meer...
en als je goed kijkt proberen in het begin ook wel mensen ertussen te komen maar die worden of geslagen of genegeert...
ik kan alleen niet goed zien of er ook echt iemand gewond is geraakt?
ik vind het belachelijk dat ze zo lang doorschoppen als diegene op de grond ligt, en dat om eigelijk helemaal niks...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:21

OMG.. stond met open mond te kijken..
Dit is gewoon niet normaal..
ik denk wel dat ik ertussen gesprongen zou zijn.. ligt er natuurlijk wel aan als je alles hebt gezien wat er gebeurd is... en ik weet wie fout is..

Maar dit slaat echt alles! omg..

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:09

jezus !! :| wat erg! Die arme jongen := ik snap alleen niet echt waarom ze het doen? Mijn boxjes doen een beetje raar... weet iemand waarom?

Ik zou er ook zeker tussen springen := meisjes slaan ze zowiezo minder vaak, of ik zou natuurlijk gelijk politie bellen... ik zou echt niet zomaar kunnen toekijken hoe iemand helemaal kapot word geslagen :=

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:15

ik werd er best misselijk van. Ik kan daar niet tegen!
En dan vooral nog doorgaan en omstanders pakken. Bah!!!

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:17

booh dat is echt akelig! moet je maar gebeuren..
overgins snap ik niet wat de oorzaak was?
is er echt iets voorgevallen? ik kon het niet zo heel goed zien namelijk.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:29

Portemenee werd gejat, en die man wilde hem terug..
vonden die mannekes geen goed idee.. dus gingen ze maar slaan?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:38

dit doet me zo veel. 1 februari is mijn vriend ook in elkaar geslagen, maar gelukkig is hij wel goed te hulp geschoten. maar hij kon mooi met de ambulance naar het ziekenhuis, als niemand hem had geholpen weten we niet of die het had overleefd, want ze waren met zijn 9enen. als ik een man was geweest had ik me er ook echt mee bemoeid, maar als mijn vriend dit niet was overkomen had ik er mischien wel anders over na gedacht

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:41

Ervoor werd er al iets gedealed... Maar echt een stelletje *** zijn het!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:46

Sorry hoor, maar ik vind het ook van de omzittende belachelijk dat 2 van die piepkleine ventjes hier mee wegkomen. Ik zou er in iedergeval zeker tussenspringen (helaas heb ik dat al wel eens gedaan, en dat liep niet helemaal goed af) Ook dat omstandigers nog even tegen hun hoofd worden geknald.

Ik kan me hier echt verschrikkelijk over opwinden. Met zijn 3en zo'n kerel vastgrijpen en de politie bellen, vraag me af of ze dan nog zo stoer zijn.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:58

MaaikeMo schreef:
Portemenee werd gejat, en die man wilde hem terug..
vonden die mannekes geen goed idee.. dus gingen ze maar slaan?

:Y) Ik kon echt niet opmaken wat er nou aan de hand was..
Het leek net of Sjaalmeneer wittetruijongen aan het aanranden was op bepaald moment..
Maar nu ik het weet zie ik het ook eigenlijk wel jaa.. Sjaalman probeerd iets uit wittetruijongen zijn broekzak te halen ..

Zo'n heel groepje op 1 man aan het inslaan :n ik kan er niet eens bij met mijn verstand.. en ze blijven ook maar terugkomen..

Wittetruijongen en zijn groepje moeten eens flink onder handen genomen worden.. manoman..

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:02

thnx voor het vertellen,

wat een stelletje idioten :S vind het gewoon laf dat ze met z'n drieen 1 jongen in elkaar gaan slaan. Wat een stel zielo's.
Tis hier (frankrijk) bij ons nog nooit zo erg geweest dat er iemand tussen moet springen, heb wel een keer zo'n agressieve gast moeten tegenhouden, wat kunnen die ook snel ruzie maken zeg!

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 07:38

ik vind de mensen die blijven staan te kijken of weglopen, zowat nog zieliger dan die meneer die in elkaar wordt geslagen.
Je gaat toch niet staan te kijken hoe iemand in elkaar geslagen wordt, of stel je voor doodgeslagen wordt.

Ik was er wel tussengesprongen, hoop dat iemand dat ook voor mij zou doen, als ik zoiets meemaak( hoop ik niet )

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:20

ik bedoelde die agressieve jongens zielig op een andere manier zielig dan die jongen die in elkaar word geslagen :P

die mensen die staan te kijken zijn idd ook echt laf... je hoort (ja heb net geluisterd, boxjes doen het weer) rustig 'arret' roepen alsof er niks aan de hand is :=

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:36

Zo.. Stoer hoor, dan heb je echt lef.. Met z'n allen tegen 1 en dan ook nog in een bus, zodat hij nergens naar toe kan.
Buschauffeur steekt ook geen poot uit. :roll:

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:58

brrr ik word er echt misselijk van..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:15

Het spijt me zeer, maar ik als vrouw had me er niet in gemengd. Zag toch ook wel enkele mannen proberen oa die jongen in witte trui en die andere persoon van die man met sjaal af te trekken.
Zulke mensen moeten ze oppakken en direct weer naar eigen landje schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:18

Oh ik word hier zo kwaad van he! Heb al eerder zoiets gezien (eerder een filmpje van amerika, dat een meisje finaal in elkaar werd geslagen) Maar ook wel in reallife meegemaakt, toen is die jongen dus wel doodgetrapt...
Verschrikkelijk gewoon!
Ik weet niet wat ik zou doen, of gewoon heel hard schreeuwen en vragen of mensen willen helpen.
Kom op.. er zijn zat mensen in de bus die wel kunnen helpen, je staat met z'n 10en toch wel sterker dan die kleine jochies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:33

Ik vind het altijd zo wijs om te roepen dat je er wel tussen was gesprongen als je zelf nooit in zo'n situatie hebt gezeten.. wacht maar eens af tot het je echt overkomt. Eerst zien, dan geloven, praatjes vullen geen gaatjes, etc, etc.

Ik durf van mezelf niet zo 'arrogant' te zijn te zeggen dat ik er wel dapper tussengesprongen was en mezelf lam had laten slaan voor een ander. Ik kan alleen maar hopen dat ik het lef zou hebben en er goed vanaf zou komen, maar zeggen dat ik zeker weet dat ik wél zo dapper zou zijn en zelfs anderen verwijten dat ze niets deden.. sorry, maar nee. Dat kún je helemaal niet zeker weten als je het niet echt zelf hebt meegemaakt denk ik. Iedereen zou graag de held willen zijn die een medemens uit een wak redt of een kind uit een brandend huis bij wijs van spreke, maar ik denk dat lang niet iedereen het op het moment zelf zou durven.