MBO Nijmegen Helicon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

MBO Nijmegen Helicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:00

Hallo,

Ik zit nu in het 3de jaar van het Helicon VMBO en ik wil graag naar de MBO helicon, Maar ik heb dus echt géén idee wat ik wil..

Ik zat te denken aan paraveterinair.. Maar ik snap niks van die romeinse die staan op de site met dat schema,

Is er iemand die dit doet of me kan helpen.

( weet iemand of dit ook goed betaalt )

Thats_Me

Re: MBO Nijmegen Helicon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:31

Paraveterinair en goed betalen dat gaat niet samen :D Dierenwereld is hard werken, veel dierenliefde terug krijgen, dankbaar werk, maar wel voor een hongerloontje. Hele enkele uitzondering daargelaten maar daar moet je maar niet van uit gaan.

Snap niet wat je bedoelt met Romeinse??

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:06

Zoals thats_me al zegt het is hard werken en weinig verdienen, je moet het echt voor de dieren doen wel..
Verder snap ik ook niet echt welk schema jij bedoelt?
Paraveterinair komt trouwens ook in Helicon Boxtel. Die gaat later weer verhuizen naar Den bosch... ik weet niet waar je ergens woont? En volgens mij moet je voor mbo paraveterinair zoiezo eerst 2 jaar dierverzorging doen en dan dan 2 jaar paraveterinair..

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 16:07

welk beroep kan ik dan doen dat ik nog normaal betaalt krijg en met dieren mag werken ?

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:42

Annettu_ schreef:
welk beroep kan ik dan doen dat ik nog normaal betaalt krijg en met dieren mag werken ?

Uitzonderingen daar gelaten (zoals dierenarts) ..kan je beter dieren als hobby behouden ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:01

wie het weet mag het zeggen :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:42

Maddox schreef:
Annettu_ schreef:

Uitzonderingen daar gelaten (zoals dierenarts) ..kan je beter dieren als hobby behouden ;)

Dierenarts is ook geen vetpot ;)

Dierenwereld is gewoon hard werken, weinig verdienen. En als je bedoeld met dieren werken dan verdiend niets goed. Voor dieren werken is alweer wat anders maar dan zie je het beestje bijna niet of zelfs nooit.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:02

Andere bokkers zeiden het al, het is geen vetpot.

Je kunt beter als hobby doen. Zoek liever een andere opleiding die bij je past en goed betaalt, want later wil je graag op jezelf wonen en af en toe leuke dingen doen zonder op alles te bezuinigen. ;)

Je kan altijd nog als vrijwilliger gaan werken bij dierenasiel, manege voor gehandicapte kinderen of kinderboerderij.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:05

maar dat is het juist. Heel mijn leven denk ik alleen maar aan een beroep met dieren. Maar nu ben ik dus op een punt waarbij ik moet kiezen.

Ik wordt er moedeloos van.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:20

Annettu_ schreef:
maar dat is het juist. Heel mijn leven denk ik alleen maar aan een beroep met dieren. Maar nu ben ik dus op een punt waarbij ik moet kiezen.

Ik wordt er moedeloos van.

Misschien kun je een test doen bij een beroepsadviseur?

Dan moet je een aantal (uitgebreide)testen doen en dat duurt best lang. Een programma laat dan zien wat je interesses, zwakke en sterke punten zijn. Dan krijg je een lijst die bij je uitslag hoort en kun je een lijst met beroepen en bijhorende opleidingen bekijken. En als het goed is, staan een aantal beroepen in groen (betekent dat het best aansluit bij je gemaakte test) en rood juist het minst.

Ik heb een keer zoiets gemaakt en elke keer stond economie op 1e plek en daarna pas ict, laboratorium enz..

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:20

Ik denk dat de helft van Bokt het ideaal zou lijken om een "goed" betaalde baan in de dieren te krijgen.

Ik wil geen dromen kapot maken maar de realiteit is vaak anders.

Tenzij je geluk hebt of goede connecties.

Maar ook al zou je geen baan in de dieren nemen, niemand houd je tegen om als nog te gaan werken - zij het vaak als vrijwilliger - bij zorgboerderijen, in de paarden, bij dierenasiels en pensions.