Decotips gevraagd slaapkamer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Decotips gevraagd slaapkamer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:13

Hoi dames! Ik heb even jullie hulp nodig :D

Aangezien de verhuis voor de deur staat en we alles een nieuw likje verf willen geven, twijfelen we enkel nog over hoe we onze slaapkamer gaan verven...

De kleuren daar zijn we al uit, dat wordt rood en zwart, aangezien we een schilderij hebben van een rode roos en al ons beddegoed ofwel heel donker is en anders met verschillende tinten rood.

Op de muur aan het bed moet in de tegenovergestelde kleur ook Amore komen te staan.

Maar nu is mijn vraag, welke muren zouden we best in welke kleur verven? Is rood en zwart gemakkelijk te verven of behangen we beter? Hoe kan ik best die letters op de muur schilderen of bestaan er stickers voor?

En hebben jullie nog tips om de kamer lekker romantisch te maken? Zou ik gordijnen gebruiken of iets anders?

Zo ziet mijn slaapkamer eruit:

tekening is klein uitgevallen. Blauw is deur, oranje is bed en tafeltjes, rood is kleerkast en die dwarse streep is een raam over heel de lengte van de kamer.

Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:17

rood is een vrij lastige kleur om te schilderen, wordt vaak vlekkerig
letters op de muur schilderen zou je kunnen doen met behulp van een beamer, kun je een mooi lettertype via je pc op de muur laten projecteren :j

LeonieL

Re: Decotips gevraagd slaapkamer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:24

zwart doorzichtige gordijnen aan het voetenend van je bed :D
(Romantisch :D)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:27

Rood en zwart zijn sowieso niet mijn kleuren :o dat terzijde, zijn het beide kleuren die erg op je af komen. Zwart op muur of plafond maakt klein, op de vloer zou nog gaan. Rood komt ook erg op je af, als ik jou was zou ik alleen de muur waar jullie bed tegenaan staat rood verfen en de overige muren wit (of daar anders een streep of een vierkant op de muur ofzo). Typ op google eens muurstickers in, krijg je genoeg site's eruit. Voor romantische dingen kom je inderdaad al snel op gordijnen en sfeervolle accessoires als kaarsen, wierook enz. Succes!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 20:29

Ik zei ook eerst de 2 kleinste muren (dus die aan de kant van het hoofdeinde van het bed en die van de ramen) rood en de andere kanten wit maar dat vond mijn vriend helemaal niets :D

Mijn collega daarentegen is zo onwijs goed met decoratie en kleuren kiezen en die zei me dat rood en zwart geweldig zijn voor in een slaapkamer :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:38

Het heeft natuurlijk ook veel met je eigen smaak te maken en hoe het geheel uiteindelijk aangekleed zal worden met accessoires. Rood kan mooi zijn als het juist gecombineerd wordt. Ik zou het mooier vind met een crème tint dan met zwart. Ik doe een styliste opleiding en heb daarbij ook wat over kleuren geleerd, daardoor weet ik dat rood en zwart op muren snel hard en heftig overkomen ;) Ik neem aan dat je toch ook een beetje rust in je slaapkamer wilt en niet dat de muren op je afkomen, met die kleuren samen denk ik dat dat wel snel gaat gebeuren. Als je bijv. alleen zwarte accessoires zou gebruiken en geen zwart op de muur dan zou het alweer anders worden, ligt helemaal aan de verhoudingen. Maarja, jij moet doen wat jullie mooi lijkt ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 21:17

Nu ben ik in de war :') Misschien toch maar kijken naar andere kleuren :D Het rood willen we toch behouden, wat zou er dan wél bij rood passen?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:39

Heb even dit gemaakt zodat je het zelf kan zien:
Afbeelding

Het grijs vind ik persoonlijk een beetje saai (en vrij mannelijk) maar zou er wel bij kunnen. 2de kleur is nèt wat te geel (lastig om een goede kleur op de computer te kiezen). Laatste vind ik gewoon een mooie gebroken wit/crème tint bij rood (zou eventueel net één tintje donkerder kunnen). En het zwart zodat je zelf misschien al kan zien dat het best afschrikt ;) Als je voor een wittint gaat zou ik adviseren om voor een wit tint te gaan met geel erin. Zo uit mijn hoofd heb je wit tinten neigend naar geel, blauw en rood. Geel zal dan het warmst / meest sfeervol overkomen hierbij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:43

Ik heb een donkerder rood op de muur waar het bed tegenaan staat en de rest van de wanden in lichtgee / beige.
Verder heb ik een zwart bed, met bij voorkeur een donkerrood dekbed.

Ik zou ook niet voor zwart gaan. De muren komen dan al heel snel op je af.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 07:47

Ik vind een mooie klamboe en veel (fluwelen) kussentjes wel een romantische uitstraling geven aan een slaapkamer :) . Zwart zou ik ook zeker niet doen, dan zou ik een cremekleur een fijnere (en romatischere) combinatie vinden met rood voor in een slaapkamer. Ik denk dat rood + zwart zo schreeuwerig zou zijn, dat ik niet eens meer tot rust zou kunnen komen in een dergelijke kamer... :D

http://www.maranon.net/shop/klamboes-cl ... oyale-p-84

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:05

Ja of zwart met crème maar dan kleine vlakken met van die banen bijvoorbeeld. Ik zou inderdaad niet de muren die kleuren geven. Leuke rode lampjes, dun zwart gordijn, rood/zwarte kussentjes kunnen ook al een heleboel doen. Evenals het schilderij wat je hebt.

Je zou ook op de muur waar je tekst op wilde schoolbordverf kunnen doen en dan een mooi vierkant of rechthoek en dan met krijt tekst op schrijven. Dan kun je het elke keer vervangen :)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:40

Je kan er ook voor kiezen om, naast de rode muur, alle andere muren zwart te doen en variatie aan te brengen in behang en verf. Een zwart behang met een mooie tekstuurprint (dus 1 die je alleen ziet wanneer het licht er wat op valt) of een glanzend behang. Je hebt ook verf met glans er in of een metalic look. Wat ook een mooie optie kan zijn is om niet voor zwart te kiezen maar voor heel donker grijs. Dat staat iets meer 'sophiticated' ;) , en vooral in combinatie met rood (je rode roos?) heel erg mooi!
Wannneer je kiest voor zwart, dan de muur achter je hoofdeinde rood of grijs. Ik zou zelf persoonlijk voor een mooie grijstint gaan en de lampjes, kussens etc. rood doen. Maar die rode muur kan ook heel goed. Om het geheel wat niet te zwaar te maken is een houten vloer wel van belang (of laminaat, maar dan wel een met een echte hout uitstraling), zeker wanneer je voor zwart kiest op alle muren. Gordijnen hebben trouwens wel een groot toegevoegde waarde als je met donkere kleuren werkt als zwart of donkergrijs. Ook daarin moet je een keuze maken: of heel zwaar (fluweel achtig, en met of zonder print/tekstuur/werkje) of heel licht (glanzende voile).

Succes! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:56

Leuk programmaatje is: http://www.floorplanner.nl

Heb zo ook een beetje zitten prutsen voor mijn eigen kamer :)
Krijg je ongeveer zo'n iets uit:

Afbeelding

Succes ermee! Zag al wat leuke ideetjes voorbij komen :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 06:21

ik had, in mijn slaapkamer bij mijn ouders, een rood/zwarte slaapkamer. Na, niet helemaal zwart, maar 2 muren donkerrood en 2 muren met een zwart/wit barok behangetje. Ik vond het wel knus, maar zoals dat al wat zegt: de ruimte wordt wel kleiner. Maar dat het onrustig is, geloof ik niet.

Je zou het rood ook nog kunnen combineren met antraciet ipv zwart. Misschien net iets minder, tja ehh zwart :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:29

viefdepief, wat een gaaf programmatje zeg!
Daar ga ik vanavond eens mooi mee spelen :D

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:07

chipieke schreef:
Nu ben ik in de war :') Misschien toch maar kijken naar andere kleuren :D Het rood willen we toch behouden, wat zou er dan wél bij rood passen?

Je hebt een foto van een kamer met rood en crème met geel in je pb-box. :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:10

Er bestaat een site waar je sjablonen voor muurteksten kunt laten maken, ik zoek even....
edit: gevonden
www.discountletters.eu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:16

Chipieke, ik heb toevallig van het weekend mijn slaapkamer (knal)rood met lichtgrijs geverfd. De rode muur heb ik (bewust) bij het hoofdeinde van het bed gedaan, omdat het rode dan niet zo 'op je af komt', om het zo te zeggen. Wel geeft het een mooie, rode gloed af aan de rest van de kamer. Op de grijze muur heb ik een canvas opgehangen van een foto van Amsterdam (zwart/wit) met een rood fietsje op de voorgrond. Dit geeft rust en ruimte. Misschien is dit ook nog een optie wat kleuren betreft?

Wat 'romantische' details betreft kan ik je niet helpen gezien ik hier al ideeën over rommel hoor als kussentjes enzo. Ik hou mijn slaapkamer verder graag rustig zonder teveel troepjes, gezien de muur nu al knalrood is en dat al druk genoeg is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:13

Ik ga er even tussengooien dat er echt niet teveel kussens of dekentjes of dergelijke aanwezig mogen zijn in de kamer. Ik ben namelijk extreem allergisch aan huisstofmijt :')

Ik heb ook al te horen tekregen om maar 1 wand rood te doen en de rest antraciet. Maar ik begin toch aan crèmekleuren te denken nu...

@Ffortuna: heb jij soms (heel toevallig :D ) een foto van jouw kamer nu?

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:42

Rood is vrij lastig, het word vlekkerig of je krijgt ergens een goede dekking en ergens anders weer niet.
Ook moet je bij zwart oppassen dit kan hetzelfde effect hebben al bij rood! Of het kan een vage aanblik geven.
Ik zou zwart/zwart tegenover elkaar doen en rood/rood tegenover elkaar :j
En als je het romantisch wilt hebben moet je veel met tierelantijntjes werken, dus dingen met kralen, gordijnen, kaarsjes etc :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:45

Ik heb zelf mijn kamer in de kleuren oranje rood en wit. In eerste instantie was in mijn vorige kamer (zelfde kleuren) oranje en rood de hoofdkleuren, dat maakte de kamer extreem donker. Ik denk dat dat met zwart en rood nog erger is. Nu zijn in mijn nieuwe kamer de hoofdkleuren wit en oranje en wat betreft accesoires heb ik er rood bij gepakt. Wellicht is dat voor jou ook een idee? Twee rode muren en twee witte. Kun je leuke contrasten mee doen, zo hangt op mijn witte muur oranje planken en aan mijn oranje muur een heleboel witte fotolijstjes. Ook heb ik op mijn oranje muur een grote witte tekst aangebracht. Ook dit geeft een heel leuk en fris contrast vind ik zelf. Ik heb dit zelf gedaan door de woorden 1 voor 1 met een stendimes uit te snijden netjes, vervolgens heb ik met de mallen de letters heel lichtjes, overgetekend op de muur en daarna ingeverfd. Het was een zeeeer tijdrovend werkje zijn. Beamer werkt natuurlijk ook. Gelukkig lijkt het me met 1 woord wat sneller te gaan :P foto --> http://minimus.ibrok.nl/images/stories/overig/dscn2392.jpg

Het zwart zou je dan kunnen verwerken doormiddel van eventueel zwart doorzichtgordijnen aan het voeteneind van je bed, zwarte kussentjes, eventueel zwarte meubels, zwarte fotolijstjes aan de muur misschien een zwart vloerkleed op de grond. Alleen dan ook weer niet alles zwart. Laat ook rood en wit weer terug komen.

Overigens is oranje eigenlijk een beetje hetzelfde als rood en gaat het snel vlekken. Als je zorgt voor een goede kwaliteit verf moet het best goed gaan. Ik had zelf eerst verf van de hornbach, dit was drama, totaal niet dekkend, en erge vlekken waar ik met de kwast twee keer over hetzelfde stuk was gegaan. Verf met veel gezeik van de winkel terug gebracht (er stond toch echt op de emmer dat als je niet tevreden was over de verf dat je je geld terug kreeg :+ ) en ben dure flexa verf gaan halen. Het kostte wat, maar heb nu een mooie egaal gedekte muur.

[edit] ook nog even een oude foto van mijn fotolijstjes geupload. Inmiddels hangt die hele muur ermee vol. http://minimus.ibrok.nl/images/stories/overig/dscn2654.jpg

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:02

Je hebt wel echt een heel groot raam in je kamer, dat is een voordeel als je met donkere kleuren gaat werken. Ik zou wel voor dieprood (donkerrood) kiezen. Maar dat is een kwestie van smaak. Rood is idd geen gemakkelijke kleur om te verven dus heb je opties. 1 Je hebt veel geduld en verft heb 4 keer over. ;) Of 2, je begint met een grijze onderlaag. Dat is een goede basis om rood te verven.

Let op, donkere kleuren kunnen idd op je af komen. Maar als je het goed gebruikt kan het ook "diepte" geven en kan het groter lijken.
Ik zou voor een verf kiezen met een goede dekkracht. Dat kunnen ze in een de winkel vast wel adviseren. Paar goede verfmerken zijn; Sigma, Sikkens, Wijzonel, histor, flexa.
Ikzelf hou mijn kamertje liever licht van kleur maar het lijkt me wel erg mooi!
En je kan voor de letters ook sjablonen kopen. Ik ben heel erg benieuwd wat je dr van gaat maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:09

Chipieke, ik als je me even je mail PBt wil ik je wel een foto sturen.

Daarbij: ik heb Flexa-verf gebruikt (misschien iets duurder dan de eigen merk-verf van de doe-het-zelf zaak, maar wel 10x zo goed), en dat dekte perfect in 1 x. En dat terwijl ik het over knalgroen heen heb geverfd. Ook zie je bij ons op de muur absoluut geen vlekken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:43

Ik herinner me nu pas eigelijk dat het daar een donkerblauwe grond is, het is een donkerblauwe mat over heel de vloer :') Deze gaat er waarschijnlijk wel uit en ik wil er graag klikparket leggen, van die fake zo :D Nu ben ik erg aan het twijfelen, we zijn aan het denken om misschien toch maar te behangen.

Tot hier toe dachten we aan zoiets:

Dus ipv felrood dan wel wat donkerder rood en dan de andere zijdes een roomkleur. Aangezien ik bleke meubels heb lijkt dat ons ook wel wat en dan kunnen we nog leuke fotokadertjes rondom hangen als zo'n soort van band over de muur. Verder zou ik inderdaad werken met een doorzichtige gordijn aan m'n raam, leuke spotjes boven het bed en op de kasten dan nog wat kaarsjes op de kast in de kleur van de muren.

Afbeelding