Kroegencontest, hét briljante idee gezocht.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Kroegencontest, hét briljante idee gezocht.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 16:56

Jaja het is weer raak hier in het dorp.
We hebben één kroeg die ieder jaar een contest organiseert voor de komkommermaanden in de horeca.
De bedoeling is dat je als groepje vrienden de hele dag/avond/nacht de kroeg regelt.
Dat wil zeggen; achter de bar,glazen halen,muziek regelen,opruimen,versieren van te voren,reclame maken etc.
Het groepje wat de hoogste omzet weet te halen wint 1000 euro en een etentje.
Nou heb ik vorig jaar meegedaan en waren wij op het sublieme thema gekomen genaamd : Proud to be Stout!
Dresscode was rood en bloot, ik had een paaldanspaal geregeld en, het sloeg echt NIET aan :D
Ons dorp kan dat soort dingen blijkbaar niet händelen, heel jammer ;(

Dit jaar zijn alle voetbalelftals al langsgeweest met klassiekers als een aprés ski party en een Duitse avond incl schlagers en bratwürst :r

We gaan toch weer een poging wagen om dit jaar wél te winnen, vorig jaar werden we laatste :o

Tot eind mei mogen we een datum inplannen dus dat scheelt met het weer; in de kroeg zelf kunnen zo'n 100 man; betrek je buiten erbij dan kom je op 200.
Nu is dus alleen de grote,grote vraag wat voor thema we willen uitvoeren.
Ikzelf neig toch weer de ondeugende kant op; een beachparty,playboy party incl bunny's :D dat soort ongein.

Wie heeft hét idee?

Edit: het budget voor aankleding e.d ligt zo rond de 250 euro, wellicht iets meer als we sponsorgeld kunnen loskrijgen.

Schuur_

Re: Kroegencontest, hét briljante idee gezocht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:57

Nineties, dat is altijd een dikke hit hier

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:00

proud to be fout! Hier was het een groot succes. Indien je met bonnetjes werkt voor drinken kan je op je affiche zetten dat wie verkleed komt een gratis bonnetje krijgt (lokt mensen!) En voor de rest de foutste muziek draaien!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 17:11

@reininglover, die hadden wij ook al bedacht en staat zeker op de lijst.
@wednesday, aangezien we vorig jaar proud to be stout hadden weet ik niet of dit heel geschikt is, we hebben gemerkt dat maar weinig mensen fan zijn van verkleden of van niet-nederlandse muziek :D
En om nou de hele avond marianne weber op te zetten gaat me net iets té ver.....
De truc van een gratis consumptie doen we wel, bij entree vóór een bepaalde tijd ofzo

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:14

Wat hier in Leuven nogal veel is zijn ook sexTD's
Kan je zo extreem maken als je wilt en het pakt toch een hoop jeugd. Zet vooral op de folder 'free gadgets' en geef iedereen een condoom ofzo.
Bij ons zijn er dan ook meestal strippers ed maar zonder kan ook leuk zijn. Gewoon de obers en oberinnen :+ in een bloot bovenlijf/mooie decollete oid.
Muziek is niet echt afhankelijk en kan je lekker zelf kiezen zonder echt aan een thema vast te zitten wat wel zou gebeuren bij van die schlagerdingen.
Laatst bijgewerkt door Schuur_ op 04-04-09 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:15

In Enschede hebben ze bij een kroeg ook dat soort avonden, binnenkort is er hier pyamafeest, misschien is dat leuk?

Ik vind zelf beachparty enzo leuk, jaren 90 ook of bijvoorbeeld dat iedereen als beroemd persoon moet gaan (Michael Jackson, Madonna, Elvis, Flintstones etc.)

Succes iig!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:16

70's/80's/90's
western
holland
beach
bbq (iedereen schorten aan laten doen)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:19

70's/80's/90's
Misschien ken je de 50's er ook wel ingooien.
Typisch hollands.
Tropisch, dus Hawaii/Mexico/Etc.

En ik had ook eens een feest 'Iets met de P'. Dan kan je dus alles bedenken als het maar met de P begint. Oom was als Pimp, tante als Pussycatdoll en 2 vrienden als Pastoor en Palestijn. Zo kunnen de mensen het zo fout en netjes maken als ze zelf willen ;) Je kan natuurlijk ook een andere letter nemen :+

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:23

Urbannight, Latinnight, latinrockers, beetje clubmuziek trekt wel aan bij jongeren, tenminste dat merk ik,

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 17:42

Ndewilde schreef:
Urbannight, Latinnight, latinrockers, beetje clubmuziek trekt wel aan bij jongeren, tenminste dat merk ik,

Tja als we het nou van de jongeren moesten hebben...... :D
Het publiek wat veel drinkt is hier in het dorp toch de categorie 25+ tel daar een gemiddeld laag iq en een boerenachtergrond bij op et voila! :D :D
verkleden gaat echt NIET lukken, daar zijn we inmiddels achter.
Mensen willen niks extra's doen, en generen zich rot(ik was vorig jaar de enige die fanatiek in die paal hing :+ )
Wij als crew gaan hetzelfde gekleed, maar om dat nou in bunny pakjes te doen met mijn volslanke figuurtje; mwah :o
bedankt voor de reacties echter tot zover; ik kan er best wat mee.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:45

WildWildWest?
Kan lekkere Nederlandse muziek bij, alleen dan tussen de strobalen en in cowboy kledij :P

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:46

okee haha nouja dat is dan niet echt wat haha!
nouja dan denk ik nederlands talig andre hazes mischien?

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:53

snorrenfeest lijkt mij wel leuk! dresscode: iedereen (incl meisjes) een snor laten dragen. Vriendinnetje van mij is daar een keer heen geweest, blijft wel een beetje een vereningsthema en niet echt stout etc. Maar ik denk persoonlijk dat je in een dorp toch wat minder gewaagd moet zijn om te winnen!

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:56

wij hadden hier een keer bandjes/speldjes met daarop: single, one night stand, anders, relatie :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:00

Je moet het aanpassen aan het publiek, en jij weet het beste wat jullie dorp leuk vindt. Ik zou het dan ook niet meer in de sexkant zoeken, want dat sloeg duidelijk niet aan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:02

Kan je niet een soort van bierfeest houden? Wel zorgen dat je goede schoonmaak inhuurt de dag erna 8-)
Plastic glazen en dan iets van flauwe spelletjes oid :P

Aangezien het toch gaat om boeren ed, dus bijvoorbeeld iets van als je je glas leeg hebt door een basket gooien vanaf een paar meter (opvangen in een vuilniszak oid) en dan krijg je een bonnetje en bij 5 bonnetjes krijg je een gratis biertje oid.
Laatst bijgewerkt door Britt op 04-04-09 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:02

Dat denk ik inderdaad ook! Als een "sexy" thema niet aanslaat dan zul je het anders aan moeten pakken. ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:03

Waarom hou je geen piratenavond? Maar dan met Nederlandse piraten (van Jan Smit tot Bouke enzovoorts). Als ik dat zo lees past dat het meest bij jou dorp?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:06

Wildgirl schreef:
Het publiek wat veel drinkt is hier in het dorp toch de categorie 25+ tel daar een gemiddeld laag iq en een boerenachtergrond bij op et voila!

Ok, hierbij moet ik meteen denken aan een piraten/hollandse avond of iets met schlager muziek haha. Dat slaat dan wel aan denk ik!

Oja, ik wil niet generaliseren natuurlijk. Maar over het algemeen genomen en dat soort feestjes zijn superleuk! Heb zelf 3x zoiets meegemaakt.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:07

Wij hebben ooit gehad dat alle mannen als vrouwen moesten, en alle vrouwen als mannen. Was ook erg geslaagd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:10

Maak er een Boer zoekt Vrouw avond van?
Of iets wat linkt aan de Zwarte Cross of zo 'Zwarte Cross pre-party of zo?' Degene die op de crosser komen krijgen een x aantal gratis bier. Ga zwientie-tikk'n....
Of, voor de diervriendelijkheid, opbloasskoap-tikk'n... bak met modder, 2 opblaasschapen met een touwtje eraan, het publiek houd de schaapjes wel in beweging en tikken maar :D ( en zoiets is echt boerenvolk niveau dacht ik zo :+ :D )
Als je genoeg sponsors hebt, kan je misschien een band a la Mooi Wark of zo regelen ( of een coverband met dat repetoire )

Succes!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:12

In het dorp waar ik woon organiseren ze dit ook altijd! Is altijd een groot succes!

Hier zijn tot nu toe langs gekomen:
Heaven On Earth (thema angel vs devil)
Sjonnie's Party (inclusief grote roze Cadillac!!)
Boeit (thema gevangenis, hele kroeg omgebouwd tot gevangenis, mensen van de vriendengroep in gevangenispakken en politiepakken)

Volgende thema is Ik Hou Van Holland Party..

Misschien heb je er iets aan! Hier bouwen ze ook altijd de hele kroeg om, dat is echt supergaaf. Veel plezier in ieder geval en maak er een mooie avond van!

Groetjes

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:26

Wat grappig, ik ken dit dus echt helemaal niet!

Als het idd een beetje een boers dorp is, kun je misschien ook iets organiseren van een wedstrijdje bier gooien ofzo, wie het verste zijn biertje weggooit (plastic glas dan) krijgt een meter bier ofzo. Ik zeg maar wat hoor :+

Of dat iedereen die op zijn klompen komt (of iets met een boerenuiterlijk) een gratis consumptie krijgt. Café aankleden als boerderij met strobalen, zelf op klompen en in boerenkiel ofzo...

Succes ;) Ben benieuwd wat het wordt!

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:31

Tokkies? :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 21:34

Hihi er komen leuke ideeen voorbij zeg, zelf de hele nacht op klompen ga ik niet trekken ben ik bang!
het ik hou van holland idee is wel erg leuk, dat ga ik zeker meenemen.
bedankt allemaal voor de tips!