Ontslagen worden zonder fout gemaakt te hebben?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 09:47

Jeetje, ik weet niet wat ik lees! Dat heb jij weer hoor! Heel veel succes met het aanvechten van de zaak.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 10:20

Dit verhaal is zo krom als een hoepel!
Goed van je dat je niet met je ontslag akkoord bent gegaan. Vecht ervoor, want je staat helemaal in je recht!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:06

Tessebes schreef:
Op de Arbo hoef je echt niet te rekenen hoor, wat betreft ontslagzaken. Ze hebben daar helemaal niets mee te maken. Ze doen alleen aan rapportage van zieken, reïntegratieplannene maken, e.d.
Je zult het bij de vakbond, rechtbijstand of rechtswinkel moeten proberen.
OR heb je over het algemeen ook weinig aan, die houden meestal elkaar de hand boven het hoofd.


Klopt.

Ik was ook in een soort gelijk situatie geweest, ik had RSI opgelopen en kon niet meer mijn functie doen dus belandde ik in de ziektewet. Na een dienst verband van 10 jaar probeerde het bedrijf van alles om van mij af te komen... maar ze konden mij niet officieel ontslaan!

Nimber

Berichten: 26553
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:18

Kop op Mayo zo te lezen sta je mooi sterk.
Maar wat een sukkels daar je zou er eigenlijk alniet meer willen werken

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:17

jeetje mayo,
ik schrik me kapot, wat een rotstreek zeg!
vecht voor jezelf en pluk ze kaal!
ik ga op zoek naar geluk voor jou en als ik het gevonden heb kom ik het (desnoods op de fiets) naar je toe brengen
knuf

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 21:45

Thanx lieverds Lovers

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 09:28

even wat de OR betreft, die bemiddelt NIET voor individuele werknemers. Sterkte ermee, dit is wel heel kl*te

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 17:59

sterkte meis en zelfs de hevigste orkaan heeft een stil middelpunt! zie dat te bereiken!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:11

Mmm, is idd lastig en slecht voor je trots. De financiele afwikkeling is niet interessant, hooguit lekker. Belangrijker is denk ik goeie referentie meekrijgen zodat je dit niet op een volgende sollicitatie hoeft uit te leggen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:50

Ik denk dat er hier meer mensen zijn, die weten hoe juridisch e.e.a. geregeld is, maar ik wilde even zeggen, dat dit echt een rot-streek is Boos! en dat ik het super lüllig voor je vind Verdrietig !! Sterkte !!!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:33

Echt belachelijk.. op welke grond hebben ce je dan ontslagen? Ik heb allen jou reacties gelezen dsu sorry als ik dubbel reageer, maar als ik het goed begreep was je in de ziekte wet...??? toch??? dan mogen ze je al helemaal niet ontslaan? Daarbij lijkt het uit mijn verhaal dat je een beetje op staandevoet bent ontslagen??? (kan het verkeerd hebben, lasniks over opzeg termijn) en als je helemaal niks verkeerd gedaan hebt kan dat toch allemaal niet. Je staat volgens mij ook helemaal in je recht en ik zou zeggen knok er voor! Heel veel succes er mee!!!
XxxxX

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 00:54

Thanx liefjes!

Essie, je hebt het goed begrepen. Het is ook allemaal van de zotte.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:25

UlbeH schreef:
Maar Mayo, je moet wel even formeel een brief schrijven waarin je verklaart niet akkoord te gaan met het ontslag. Dossiervorming noemen ze dit.


Klopt. Mayo, binnen 6 weken moet je een pro forma indienen dat je het niet eens bent met dit besluit. Je hoort je zowiezo te verweren namelijk omdat je anders straks geen uitkering krijgt (als ze al de kans krijgen op deze manier om jou te ontslaan want volgens mij mag het ook niet).

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:40

Dit kan en mag niet!!!!maak er a.u.b werk van.
Als dit teminste de reden voor ontslag is.
Ik kan bijvoorbeld ontsalgen worden door prive gebruik van internet dat staat in de arbeidsvoorwaarden, pak die er maar eens bij.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:38

Vervelend voor je Mayo,
Ook ik zou en heb het niet over mijn kant laten gaan, zo'n 10 jaar geleden heeft mijn toenmalige werkgever me ook zo'n geintje geflikt (onder het mom van reorganisatie), ik heb gevochten als een leeuwin met gelukkig een hoop steun van mensen die redelijk tot goed op de hoogte waren van de gang van zaken, resultaat ik mocht niet ontslagen worden, joepie maar toen kwam het probleem ik wou daar niet meer werken, ik wou gewoon niets meer te maken hebben met het hele zootje. Het heeft wat moeite gekost maar gelukkig is alles toch goed gekomen bij een andere werkgever. Ik wil je dus absoluut niet ontmoedigen maar eigenlijk alleen waarschuwen voor hetgeen mij overkomen is.
Doe in elk geval wat je hart je ingeeft ik heb ontdekt dat dit erg belangrijk is. Heel veel succes en hou je taai

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:33

Nou dan vind ik het dus werkelijk waar belachelijk... ze mogen dit niet doen er is geen reden niks... Je moet je niet laten wegjagen! Ik kan me voorstellen dat je er zelf misschien niet meer zou willen werken, maar maak het hun dan ook maar knap lastig... nu heb je helemaal een goede reden om in de ziektewet te blijven.... laat hun maar betalen... je moet het er iniedergeval niet bij laten zitten.... echt he... gewoon belachelijk!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:23

Mayo, haal hier alsjeblieft zo snel mogelijk een jurist bij. Stap naar een Buro voor Rechtshulp, een advocaat of schakel de juridische dienst in van de vakbond (als je daar lid van bent).

Hoe goed bedoeld de adviezen van bokkers zijn, hier moet echt iemand naar kijken met juridische kennis. Als je ziek bent kun je namelijk wel degelijk ontslagen worden. Er geldt alleen een opzegverbod tijdens ziekte. Ontslag op staande voet of ontbinding van de arbeidsovereenkomst is wettelijk gezien wel mogelijk. Of het ontslag dan terecht is, wordt dan door de kantonrechter beoordeeld. Die zal dan ook de hoogte schadevergoeding vaststellen.

Laat je niet kisten en laat het gevecht met je werkgever over aan de jurist.


Sterkte!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:14

Goed advies Montreux, heb ik toen ook gedaan en dat werkte super (al zijn de meningen over bureau voor rechtshulp erg verdeeld). Ik heb trouwens heel erg veel steun gehad van de arbeidsinstantie via hen liep de ontslagprocedure en die hebben er echt alles aangedaan om de zaak zo eerlijk mogelijk (en dus niet in het voordeel van de werkgever) te laten verlopen.
Mayo heel veel sterkte en kop op..