Problemen autobandenmarkt.nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Problemen autobandenmarkt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 14:02

Als eerste gatverdegatverdergatver.
In februari nieuwe voorbanden voor mijn auto gekocht. Ik dacht niet te duur, dus even gekeken op internet. En daar vond ik de site van autobandenmarkt.nl
Via die site de autobanden besteld. Erg goede banden en niet te duur. 75 per twee.
Dit bedrag heb ik via een eenmalige machtiging overgemaakt. Banden zijn binnen en zitten al op de auto. Dit is nu een maand geleden.
Gisteren kreeg ik opeens een mail met een laatste aanmaning :(
Ik zou de banden niet betaald hebben....En had de machtiging ingetrokken >;) (nooit geweten dat dat kon bij eenmalige machtigingen).
Gelijk die avond gebeld naar Duitsland. Daar kwamen de banden vandaan. In mijn beste engels alles uitgelegd. Oh was geen probleem. Ik moest even een bewijs van betaling sturen en dan kwam alles goed.
Dus bewijs van betaling gestuurd met flink pinnige mail. Kreeg ik vanmiddag weer een mail terug.
Het geld is op 26 februari overgemaakt en ik zou op 4 maart mijn machtiging ingetrokken hebben en mijn geld weer terug hebben gestort. :D :D
Weer al die afschriften doorgewerkt. En niets te zien van die storting.
Dus nu weer een mail gestuurd.
Ik word hier zo moe van. Oja ze willen er ook nog een incassobureau op zetten.

Echt nooit geweten dat je een eenmalige machtiging terug kon draaien. Dat zou toch ook niet best zijn....Je koopt een tv van een paard duizend op internet. Krijgt hem binnen en vervolgens laat je het geld weer terug storten..... :+

_mrie_

Re: Problemen autobandenmarkt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:09

Ja, moet je maar niet je eenmalige machteging intrekken! Ná betaling nog wel, hoe durf je ;)

Alszij vinden dat jij je geld weer heb teruggestort kunnen zij dat toch ook bewijzen ergens vandaan als het goed is? Misschien kun je dat nog aankaarten.

In ieder geval succes ermee.. weer lekker allemaal.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 14:11

Doe jij dat nooit dan? ;) Zo heb ik hier al een koelkast, plasma en stofzuiger staan voor niks :o (geintje).
Ik heb ze dit inderdaad ook al geschreven. Zij mogen met bewijzen komen. Ik ga niet meer afschriften staan scannen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:15

Dat is m.i. niet ingetrokken dan maar gestorneerd.
Je kunt machtigingen niet intrekken maar ze kunnen wel handmatig (door jou) of automatisch (door de bank) gestorneerd worden wanneer je er of niet mee eens bent of het geld staat niet op je rekening (dan doet de bank het dus).

Ik heb op een debiteurenafdeling gewerkt en werkelijk in 95% van de gevallen, zelfs wanneer mensen hun bankafschriften op stuurden bleek het bedrag er toch weer bijgeboekt te zijn. Nou wil ik niet zeggen dat het bij jou het geval is, maar dan rest jou niets anders als even met de bank te bellen om te vragen of zij nog een keer voor je kunnen kijken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 14:17

Hoe is dat dan mogelijk? Op je bankafschriften staat toch duidelijk wat er die periode allemaal bij en af is gegaan?
Geld dat van je rekening is gehaald kan een bank er toch niet zomaar zonder bericht weer terug storten?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:03

Storneren doet de bank echt niet zomaar, lijkt me.
En volgens mij kun je makkelijk een bedrag van bijv 100,- per ai overboeken terwijl je maar 30,- op je rekening hebt.
Je krijgt dan alleen wel op je afschrift dat je in de min staat en dat dat bedrag binnen 30 dagen ofzo aangezuiverd moet worden.
Is het met 30 dagen niet aangezuiverd, wordt de 100,- idd teruggeboekt.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:18

Het zou goed kunnen dat het toch gestorneerd is. Als je geen genoeg geld op je rekening hebt staan wordt dat voor zover ik weet nooit afgeschreven maar dan wordt de a.i. geannuleerd door je bank.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:22

Ik zou hun inderdaad om een bewijs vragen van het intrekken van de machtiging.

Gewoon vriendelijk blijven en laten blijken dat je de kwaadste niet bent en het graag wilt oplossen, maar bij jouw weten niks verkeerds hebt gedaan. Jij hebt een betalingsbewijs gestuurd en aangegeven dat er volgens jouw afschriften niks teruggedraaid is dus dat het nu aan hun is om jouw te bewijzen dat dit wel zo.

Wellicht heeft iemand anders het in diezelfde periode terug gedraaid en hebben ze dat per ongeluk op jouw rekening verwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:37

Een bank mag nooit een éénmalige machtiging storneren! Het enige wat ik me kan bedenken is dat je op moment van incasso niet genoeg ruimte op je rekening had, je in overstand kwam, en dat de bank het geld terug heeft geboekt. Maar dit kan je altijd terug vinden en gaat binnen een paar werkdagen.

Als jij aan kan tonen dat het is afgeboekt en niet terug is gekomen dan is daarmee voor jou de kous af. Aangezien ze jou aanmanen heb je het recht om gegevens op te vragen. Leg het initiatief dus terug en vraag om te beginnen met een bewijs van aflevering van het product. Kunnen ze dat overleggen dan vraag je om bewijs dat het daar niet aangekomen is, want dat kan iedereen wel beweren. Banken willen hierin ook nog wel eens meewerken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 17:07

Er stond en staat genoeg geld op de rekening, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb tot nu niets meer van ze gehoord. Misschien zijn ze zoeken naar de bewijzen, die ze naar mijn idee niet hebben.....
Ik vind het al met al wel een heel idioot verhaal. Wordt vervolgd,