Stage buitenland (amerika)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renate5

Stage buitenland (amerika)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 12:12

Hoi,

Momenteel volg ik de opleiding HBO Commerciele economie Horse business management en in september dit
jaar gaan we op stage. Graag zou ik meer informatie willen over een stage plaats in Amerika. Wie heeft ervaring of weet een leuk bedrijf voor mij? Het gaat om een periode van 5 a 6 maanden. Mijn voorkeur gaat uit naar een dressuurstal. Er moet wel een HBO geralateerde opdracht aan vast zitten. Bijvoorbeeld iets organiseren, bedrijf of marketingplan opstellen etc.
Alvast bedankt!

Gr Renate

Concorde

Re: Stage buitenland (amerika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:34

Wat wil je dan? Op een normaal paardenbedrijf hebben ze niet 6 maanden lang een opdracht voor je waar je fulltime aan kunt werken. Ik heb wel een adres waar je evt. heen kunt, waar ook nog wel een leuke opdracht voor te bedenken valt, maar daar zal je toch wel 'gewoon' in de paarden moeten werken. (en je zal echt een beetje moeten kunnen sturen wil je je daar kunnen redden qua rijden)

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 19:33

Het hoeft idd niet perse een opdracht te zijn waar ik 6 maanden aan moet werken. De opdracht is: iets organiseren of een marketingplan schrijven, of een verslag schrijven over exportmarktverkenning etc. Het gaat er dus vooral om dat het niet de hele dag alleen maar rijden is. Ik moet ook iets doen op commercieel gebied. De officiele periode is 100 dagen stage. Dit heb ik vandaag even nagevraagd. Ik heb via bokt een site gevonden waar meerdere stallen opstaan. Dit is op zich heel handig, maar kan niet zien of er bijvoorbeeld ook Nederlandse stal eigenaren tussen zitten. Dit zou helemaal super zijn. Wat voor soort stal had jij in gedachten? Omdat je zegt dat ik goed moet kunnen sturen :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:25

Van jouw studierichting weet ik niets, maar hou er rekening mee dat je voor een verblijf langer dan 3 maanden een visum nodig hebt. Dit is best een stapel papierwerk wat tijd en (afhankelijk van het stagebedrijf) soms ook geld kost.

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:30

een visum is helaas erg moeilijk te krijgen voor amerika. wil er zelf ook op stage voor 2 maanden. maar een werk vergunning kan ik wel naar fluiten. die krijg je alleen als je daar wat toe te voegen hebt wat hun niet hebben of kunnen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:34

Dat valt mee hoor, je stagebedrijf moet gewoon zorgen voor een sponsor die je J1 formulier voor je regelt. Je komt daar alleen maar stagelopen, dus als je bewijs hebt dat je terug naar Nederland moet om je studie af te ronden, maken ze daar geen probleem van :)

Voor een 2 maanden stage zou ik persoonlijk gewoon zonder visum gaan en zeggen dat je er voor vakantie bent :D

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 21:13

Ja dat hoorde ik idd. Had al bedacht om 3 maanden te gaan. 1 week Nederland en dan weer 2 maanden, maar weet niet of dat wel kan? Moet ik allemaal nog even uitzoeken. Heb nu iig 2 bedrijven doorgekregen via pb, waarvan 1 mij erg aanspreekt. Als dit doorgaat dan moet ik zo snel mogelijk visum, paspoort en vluchten zien te regelen. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:38

In theorie kan dat, maar je hebt kans dat ze moeilijke vragen gaan stellen en dreigen dat je er nooit meer in komt enzo ;)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 04:22

Yessy schreef:
Dat valt mee hoor, je stagebedrijf moet gewoon zorgen voor een sponsor die je J1 formulier voor je regelt. Je komt daar alleen maar stagelopen, dus als je bewijs hebt dat je terug naar Nederland moet om je studie af te ronden, maken ze daar geen probleem van :)

Voor een 2 maanden stage zou ik persoonlijk gewoon zonder visum gaan en zeggen dat je er voor vakantie bent :D

Ja inderdaad, langer dan 90 dagen (want ik die tijd kan je als toerist gaan zonder visum) heb je een J1 visum nodig. Dit kost wel ff tijd om zo´n ding te krijgen, reken er maar 2 maanden voor uit om er zeker van te zijn. En het is ook niet gratis, je moet oa naar een consultaat(?) bellen wat al tegen de 100 euro kost. Als je goed bent in je werk en je kunt goede arbied leveren, dan zou ik kijken of je stagebedrijf niet het ea kan vergoeden.
Als je info wilt over het verkijgen van een visum zou ik kijken op www.allesamerika.nl , een (duh) amerika forum waar veel handigs opstaat. Het is een beetje een goede zo´n visum, maar laat je niet afschrikken door de prodecure want het is wel te doen.