na hoeveel dagen iets terug in de verkoop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

na hoeveel dagen iets terug in de verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 04:20

zoals de titel al vermeld : na hoeveel dagen doe je iets terug
in de verkoop?
heb spullen verkocht op marktplaats en naar 9 dagen nog steeds geen geld
ontvangen en vind het eigenlijk nu allemaal wel erg lang gaan duren dus heb er ook achter
aan gemaild en dan word er steeds gezegt dat ik het geld vandaag of morgen wel zal ontvangen...

dus nu ben ik benieuwd hoeveel geduld jullie hebben ;)

groetjes alja

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 05:36

Ik heb een maand gewacht.. en toen pas weer in de verkoop gezet :')

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:10

Ik laat het er altijd net zolang opstaan totdat ik het geld ontvangen heb.. en als iemand anders dan interesse heeft dan mail ik die eerste persoon even of dat ze het geld over wil maken zodat hij met de post mee kan. Als ik dan binnen 2 dagen geen reactie heb mail ik die eerste persoon weer dat het verkocht is aan een ander. Heel lvervelend maar jammer dan. Dan moet ik mijn geld maar op tijd krijgen ;) .

Wiesje

Re: na hoeveel dagen iets terug in de verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:53

ik zou dan mailen dat als ik het geld aanstaande maandag niet op de rekening heb staan, dat ik eht dan terug in de verkoop doe! Dan weet de koper wat en hoe, en jij kunt met een gerust hart het spul weer verkopen!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:21

Ik mail/pb dan altijd dat ik nog niets ontvangen heb, of dit misschien nog onderweg is? En als ik dan geen antwoord krijg binnen een week, dan zet ik het weer in de verkoop...
Gebeurt jammer genoeg te vaak!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:58

Na een week stuur ik een mail of er iets mis is met de betaling, want ik heb nog steeds niets ontvangen. Als het er een week later nog niet op staat zeg ik dat ik het niet netjes vind omdat we toch een afspraak hadden en dat ik het opnieuw de verkoop in doe.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:17

Ik ben daar niet meer zo flauw in, na een aantal keer dingen gereserveerd te hebben gehouden voor ''kopers'' die uiteindelijk niet op kwamen dagen, is het de eerste die er is, die mag het mee nemen. Ik wacht niet meer op betalingen die mogelijk nog zouden kunnen komen of kopers die later in de week wel langs komen om op het te halen, weg is weg. Ik heb het al te vaak meegemaakt dat ze er uiteindelijk vanaf zien of gewoon niks meer laten horen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:24

Dat heb ik ook al vaak gehad Joyckuh!
Doe je veel moeite om nog extra foto´s te sturen (eerst maken, uploaden, bla bla, dingen nameten) en vervolgens hoor je gewoon niks meer!! Dat vindt ik zo ontzettend ´niet netjes´

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:23

Ik zou inderdaad de koper even een mailtje sturen met wat je van plan bent.. Is wel zo netjes en zo kun je nooit achteraf gezeur krijgen met die gene omdat jij hebt aangegen je geld te willen voor 'een' datum en anders gaat de koop gewoon over..
Is het voor allebei duidelijk :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:08

Ikzelf val onder de categorie 'langzame betalers' omdat ik geen internetbankieren heb.
Ik meld dit altijd wel aan de verkoper en breng de acceptgiro uiterlijk 1 dag na de overeenkomst naar de bank.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 20:22

heb mijn kopers vanmorgen gemaild dat ik het wachten wat zat ben en dat ik vandaag of een reactie wil op de mail of geld wil ontvangen maar heb beide niet dus vind dat ik het nu weer in de verkoop kan gaan doen ( grr had alles al verpakt en de fotos gewist :( )