Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Ze pakt hem van ons af.
We hebben het er al eens over gehad met hem.
En hij zegt wel dat als het zo doorgaat dat hij bij haar weg gaat.
Maar er is nog niks veranderd.
Het is voor hem ook moeilijk. En ik zou nooit willen vragen om te kiezen tussen zijn vriendin en ons.
maar dit gaat mij te ver.
pebbels75 schreef:Hoezo in een spagaat? Nogmaals hij is een volwassen man hoor, een beetje man laat zich dit niet vertellen door een vriendin maar kiest zonder voorwaarden voor zijn kinderen...
) niet meer op hun verstand of eigen mening zijn aan te spreken.
En heb geduld!
goeroe schreef:pebbels75 schreef:Hoezo in een spagaat? Nogmaals hij is een volwassen man hoor, een beetje man laat zich dit niet vertellen door een vriendin maar kiest zonder voorwaarden voor zijn kinderen...
Gemakkelijk gezegd, maar helaas ken ik te veel voorbeelden van vaders die in zulke situaties minder dan 'een beetje man' bleken te zijn. Het verlies van de eerdere relatie en nieuwe verliefdheid die daar vaak op volgt zorgt er bij sommige mannen helaas voor dat ze een aantal jaren (en soms voorgoed) niet meer op hun verstand of eigen mening zijn aan te spreken.
@TS: Veel sterkte! Een brief schrijven lijkt me een goed idee, maar pas op dat je geen verwijten maakt, want zelfs al zijn ze terecht, ze helpen je niet. Probeer in elk geval om de schade beperkt te houden, geen deuren dichtslaan waar je misschien nog eens door wilt noem ik dat.En heb geduld!
pebbels75 schreef:wat een drama voor jullie allemaal, als je je vader wilt blijven zien zal je toch zijn vriendin moeten accepteren, hij zit nu in een spagaat.Citaat:
Hoezo in een spagaat? Nogmaals hij is een volwassen man hoor, een beetje man laat zich dit niet vertellen door een vriendin maar kiest zonder voorwaarden voor zijn kinderen...
Citaat:Met deze zin ben ik het totaal niet eens! En dat zal ik je uitleggen.
Mijn ouders zijn ook gescheiden en hebben allebei een nieuw iemand.
Mijn vader kreeg een nieuwe vriendin en vaak zijn dei vriendinnen behoorlijk jaloers! En dat heb ik dus gemerkt en dat is niet alleen bij mij het geval, maar dat hoor ik veel om mij heen..
Ik ben een hele tijd niet bij mijn vader geweest omdat het niet ging tussen die vriendin en mij door jaloers gedrag en gestook en scheinheilig gedrag.. Wát er is gebeurd en alles dat zet ik hiet nier neer, dat gaat niemand wat aan.. Dat heb ik afgesloten enz.
Maar om een lang verhaal kort te maken; mijn vader is een man die ontzettend snel beïnvloedbaar is! Er zit helemaal niks kwaads in en hij zal NOOIT een verkeerd woord over mij zeggen.. Maar hij is een man die niet voor zichzelf op kan komen helaas en hij gelooft onzettend veel wat er gezegd wordt.. (Mijn vader heeft ook nog een zoontje gekregen met deze vrouw)
Misschien speelt dit ook wel bij de vader van de TS een grote rol. Hij heeft nou een vrouw gevonden waar hij gek op is en dat wilt hij waarschijnlijk ook niet kwijt en natuurlijk vindt hij deze situatie niet leuk (mijn vader idem) en doet het pijn om zijn dochters niet te zien maar waarschijnlijk wordt hij zodanig onder druk gezet door zijn vriendin dat hij denkt dat hij geen kant op kan.
(Sorry als dit niet het geval is bij de TS, maar ik wilde ermee zeggen dat de ene man wat gevoeliger is dan de ander en daar hoef je geen watje voor te zijn!)