Kom terug papa. Kom alsjeblieft terug.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Kom terug papa. Kom alsjeblieft terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:48

Ik ga het nu toch even van me afschrijven.
Ik ga nu toch even mijn hart luchten hier over.

Ik weet niet helemaal precies hoe ik het wil verwoorden.
maar ik ga het proberen.

'' Mijn ouders zijn een heel aantal jaren geleden gescheiden.
Dit alles heb ik een heel goed plekje kunnen geven. Ik kan er prima mee omgaan.
maar op dit moment geloof ik dat het me niet helemaal meer gaat lukken.

Mijn vader heeft nu al een hele tijd een vriendin.
En op het moment dat ik hoorde dat hij een vriendin had was ik heel blij voor hem.
Ik was blij dat hij nu weer een vrouw had gevonden waar hij heel gelukkig mee was.
En toen ik haar leerde kennen dacht ik echt: '' Wat een lieve vrouw. Wat is ze aardig.''
Was gewoon blij voor mijn vader.
Ik kon verder ook prima met haar opschieten. Deed verder niks verkeerds. Bood haar altijd aan om haar overal mee te helpen. Tafel dekken. Drinken inschenken, Tafel afruimen etc.

Tussen mijn zus en haar lag het gewoon niet door bepaalde dingen dat er was voorgevallen.
maar bij mij ging het altijd goed.
Tot een tijd geleden.

En nu kan ik zeggen: ik mag die vrouw niet meer, echt niet.
Wat zij flikt is hard. Doet pijn. Zoveel pijn. Doet me zoveel verdriet.

Ik heb haar niks aangedaan echt niet.
Dat zegt mijn vader ook.
Maar er zijn dagen dat ik niet tegen haar had gepraat.
Waarom niet? Omdat ik domweg gewoon niks te vertellen had.
Die dagen heb ik ook amper tegen mijn vader gepraat.
En maakt die er een probleem van? Juist nee. Dat doet hij niet.
Maar zijn vriendin. (Ze zijn verloofd.) Die doet dat wel.

En nu.
Nu wilt ze niet meer dat we daar thuis komen.
Want ze denkt dat wij haar er niet bij willen hebben.
Ze wilt het niet.

Dus nu zien we onze vader 1 keer in de paar maanden.
(Dit komt ook omdat hij vrachtwagen chaffeur is. En doordeweeks de hele week weg is. )
We spreken hem nog amper.
Want er is zowiezo zelfs een tijd geweest dat we hem maar op een bepaalde tijd mochten bellen.
Of dat nu zo is weet ik gewoon niet meer.

Ze pakt hem van ons af.
We hebben het er al eens over gehad met hem.
En hij zegt wel dat als het zo doorgaat dat hij bij haar weg gaat.
Maar er is nog niks veranderd.
Het is voor hem ook moeilijk. En ik zou nooit willen vragen om te kiezen tussen zijn vriendin en ons.
maar dit gaat mij te ver.

In het begin was ik er echt boos om, maargoed. Dacht komt wel goed.
Maar dit is al een paar maanden zo.
En ditmaal raakt het me steeds meer.

Het nummer dochters van marco borsato doet steeds meer pijn om te horen.
Een vader met zijn kind zien lopen doet z'n ontzettend pijn, omdat we hem eigenlijk kwijt zijn.

Ik heb er zelfs een keer aan gedacht om het contact te verbreken.
Maar dat is gewoon te moeilijk.
Dat kan ik gewoon niet.''

''Ik vind het zo moeilijk hé. Gewoon zo moeilijk.''

Sorry voor het lange verhaal.
Maar ik moest het gewoon even kwijt.
Even mijn hard luchten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:52

Ik wilde dat ik een oplossing voor je had. Ik heb alleen troostende woorden voor je, en een schouder. Sterkte. Misschien trekt het allemaal nog bij...

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 02:00

wat erg voor je meid, begrijpelijk dat je er veel moeite mee hebt. wel een moeilijke situatie dit, maar eerlijkgezegd vind ik wel
dat je als vader zijnde wel je dochter op de eerste plaats moet zetten. denk er goed over na of je het contact wilt verbreken,
je hebt maar een vader, en de tijd kan heel snel gaan.
zou zonde zijn als je veel ervan moest missen en de kans dat je er spijt van krijgt is ook aanwezig.

sterkte ermee :(:)

CM_

Re: Kom terug papa. Kom alsjeblieft terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:09

Schrijf je vader een mooie brief, waarin je verwoord dat je het zo erg vind,dat je hem mist en of er geen oplossing is.
Misschien samen eens rond de tafel.

Gezien je topics (no offence) lijk je me niet de makkelijkste puber, dus wees zelf ook wat toegeeflijk.

Zorg dat je vader de brief persoonlijk in handen krijgt, laat hem evt de brief brengen door een bekende.

Heel veel sterkte/

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:28

Geef niet op, maar blijf dit herhalen tegen je vader. Kan je dit ook niet aan zijn vriendin uitleggen. Als zij zo tussen jullie en je vader in gaat zitten, dan zou het logisch zijn, dat jullie haar er niet meer bij willen hebben.

Succes meid!!!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:45

Je schrijft dat je het geaccepteerd hebt dat je vader een vriendin heeft. Maar is dat wel zo? Het feit dat zo'n tranentrekker als het sentimentele liedje van ene Borsato je zo hoog zit, duidt op wat anders. En kennelijk denkt de vriendin van je vader er ook anders over want je zegt:

Nu wil ze niet meer dat we daar thuis komen.
Want ze denkt dat wij haar er niet bij willen hebben.
Ze wil het niet

Daar zal ze wel een reden voor hebben, denk ik.
Ik zie in je profiel dat je geen klein kind meer bent, je zou dus kunnen proberen je ongenoegen met de vriendin van je vader te bespreken, in plaats van je vader tussen twee vuren te plaatsen en je beklag bij hem te doen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:51

Pfff meisje toch
wat verschrikkelijk
vriendin van me zit ook in zo´n situatie.
het enige wat ik zou kunnen bedenken is om met die vriendin te gaan praten
of id zoals hier al gezegd is een brief te gaan schrijven.
iig, doe iets met je emoties
jij hebt ze ook, doe er wat mee. tis niet alleen die vriendin
jij bent er ook nog(samen met je broertjes en zusjes?).
jullie zijn (imo) toch net wat belangrijker dan een vriendin
klinkt hard maar ik vind dat wel zo.

maargoed,
pb box staat open, en laat die emoties gaan meid.
dat is heel natuurlijk

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:56

wat een rot situatie zeg

Als ik jou was zou ik met je vader proberen af te spreken zonder zijn vriendin, en hem erop aanspreken
Laat zien hoe diep het zit
Je vader kan haar er dan weer op aanspreken, misschien dat je vader wel normaal met haar kan praten
Je kunt ook een brief voor haar schrijven en deze aan haar laten lezen in bijzijn met je pa, het beste is om je zusje hier ook bij te betrekken, als jij een goede relatie met haar heb, om het contact weer te herstellen

Het is natuurlijk een voorbeeld, misschien geen oplossing

Sterkte meid, ga ervoor ;)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:58

Dit is erg vervelend voor je !! En ik kan begrijpen hoe je je voelt. :(:)

Maar waarom grijpt je vader niet in, praat daar eens met hem over, vertel wat je er van vind. Het klinkt opeens als een boze stief moeder.

Jullie waren er eerder dan die vriendin. Als het goed is zijn jullie belangrijker, Het enige wat ik kan zeggen is dat je er met hem over moet praten en dan niet met die vriendin erbij, want die speelt op dat moment even geen rol !!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:01

wat een drama voor jullie allemaal, als je je vader wilt blijven zien zal je toch zijn vriendin moeten accepteren, hij zit nu in een spagaat.
Het is wel goed geweest met elkaar, dus het kan wel.
En ik weet wel zeker dat zijn dochters belangrijker zijn dan zijn vriendin, alleen drijf hem niet tot het uiterste want hij houdt ook van haar en ik geloof niet dat je dit je vader wilt aandoen. Ik hoop dat jullie eruit komen, veel sterkte.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:38

Heey sharon!
Vind het zo *** voor je!
Als je zo'n verhaal leest. Besef je pas hoe blij je moet zijn met je ouders...
Ik zal er altijd voor je staan.
Ik denk inderaad ook dat je maar een brief moet schrijven naar W. Of je vader !
Ik zou je best willen helpen,
Succes!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:45

Laat je niet je vader ontnemen door zijn vrouw! Probeer hoe dan ook toch contact met je vader te blijven houden! Heel erg veel sterkte ermee! :(:)

Ik weet hoe het is, maak zo ongeveer hetzelfde mee (voor t verhaal mag je pb-en)..

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:53

Hallo, ik ben ook een boze stiefmoeder (grapje) ik zal mijn man nooit laten kiezen tussen mij en zijn kinderen, dat is van geen enkel niveau.
Ik weet het verhaal natuurlijk niet van beide kanten, maar in deze ligt toch de verantwoording bij je
vader, als die je laat vallen dan heeft hij een probleem, dan mag hij geen eens vader worden genoemd.

Dus ik zou eens een gesprek met beide aangaan en dan ook een echt gesprek van wat willen wij en niet verwijten over en weer gaan gooien, want dat schiet niet op.

Succes.

PS is ben al 18 jaar met de vader van de kinderen en het kan wel gezellig zijn als je beide water bij de
wijn doet. Gr.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:58

Citaat:
Ze pakt hem van ons af.
We hebben het er al eens over gehad met hem.
En hij zegt wel dat als het zo doorgaat dat hij bij haar weg gaat.
Maar er is nog niks veranderd.
Het is voor hem ook moeilijk. En ik zou nooit willen vragen om te kiezen tussen zijn vriendin en ons.
maar dit gaat mij te ver.

Pardon??? Je vader heeft op eens geen eigen mening meer? Het is een volwassen vent en HIJ kiest dus duidelijk geen contact met jullie te hebben!

Zou hij echt contact met jullie willen hebben dan zou hij zich niet laten tegenhouden door haar hoor....

Spreek HEM daarop aan, met haar heb je niets te maken!

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:00

[quote="garny95"]wat een drama voor jullie allemaal, als je je vader wilt blijven zien zal je toch zijn vriendin moeten accepteren, hij zit nu in een spagaat.[quote]

Hoezo in een spagaat? Nogmaals hij is een volwassen man hoor, een beetje man laat zich dit niet vertellen door een vriendin maar kiest zonder voorwaarden voor zijn kinderen...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:10

waarom moet hij kiezen ?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:34

Hij hoeft inderdaad niet te kiezen. Hij kan prima met allebei.
Maar hij moet wel onderscheid maken tussen zijn famillie en zijn vriendin. Voortrekken is gewoon absoluut niet nodig lijkt mij. ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:30

pebbels75 schreef:
Hoezo in een spagaat? Nogmaals hij is een volwassen man hoor, een beetje man laat zich dit niet vertellen door een vriendin maar kiest zonder voorwaarden voor zijn kinderen...

Gemakkelijk gezegd, maar helaas ken ik te veel voorbeelden van vaders die in zulke situaties minder dan 'een beetje man' bleken te zijn. Het verlies van de eerdere relatie en nieuwe verliefdheid die daar vaak op volgt zorgt er bij sommige mannen helaas voor dat ze een aantal jaren (en soms voorgoed :+) niet meer op hun verstand of eigen mening zijn aan te spreken.

@TS: Veel sterkte! Een brief schrijven lijkt me een goed idee, maar pas op dat je geen verwijten maakt, want zelfs al zijn ze terecht, ze helpen je niet. Probeer in elk geval om de schade beperkt te houden, geen deuren dichtslaan waar je misschien nog eens door wilt noem ik dat. ;) En heb geduld!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:40

Natuurlijk heeft hij niet alleen met de kinderen te maken, maar ook met zijn geliefde...
Probeer eens met je vader en haar samen te praten. Ik ben ook stiefmoeder en kan mij soms ook heel onzeker voelen. Toch zou ik persoonlijk niet tussen vader en de kinderen in willen staan, maar ik ken jullie verhaal niet. :)
Succes/sterkte ermee, want ik kan me voorstellen dat je je echt heel rot voelt onder de situatie, maar ik denk jij niet alleen. Ik denk dat je vader en ook zijn vriendin zich heel rot voelen. Daarom denk ik ook dat het op te lossen is als jullie allemaal een beetje je best doen.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:33

goeroe schreef:
pebbels75 schreef:

Gemakkelijk gezegd, maar helaas ken ik te veel voorbeelden van vaders die in zulke situaties minder dan 'een beetje man' bleken te zijn. Het verlies van de eerdere relatie en nieuwe verliefdheid die daar vaak op volgt zorgt er bij sommige mannen helaas voor dat ze een aantal jaren (en soms voorgoed :+) niet meer op hun verstand of eigen mening zijn aan te spreken.

@TS: Veel sterkte! Een brief schrijven lijkt me een goed idee, maar pas op dat je geen verwijten maakt, want zelfs al zijn ze terecht, ze helpen je niet. Probeer in elk geval om de schade beperkt te houden, geen deuren dichtslaan waar je misschien nog eens door wilt noem ik dat. ;) En heb geduld!

Ik weet t het is gemakkelijk gezegt maar als je vader je zo gemakkelijk laat vallen voor zijn geliefde dan vindt ik m de kreet ; "pap kom alsjeblieft terug" niet waard. Heel verschrikkelijk maar probeer er emotioneel meer afstand van te nemen dan dat. Creeer geen verwachtingen van zo iemand. Neem wat hij geeft maar verwacht niets meer. Als je daar mee kunt leven is het prima.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:53

pebbels75 schreef:
wat een drama voor jullie allemaal, als je je vader wilt blijven zien zal je toch zijn vriendin moeten accepteren, hij zit nu in een spagaat.
Citaat:

Met deze zin ben ik het totaal niet eens! En dat zal ik je uitleggen.
Mijn ouders zijn ook gescheiden en hebben allebei een nieuw iemand.
Mijn vader kreeg een nieuwe vriendin en vaak zijn dei vriendinnen behoorlijk jaloers! En dat heb ik dus gemerkt en dat is niet alleen bij mij het geval, maar dat hoor ik veel om mij heen..
Ik ben een hele tijd niet bij mijn vader geweest omdat het niet ging tussen die vriendin en mij door jaloers gedrag en gestook en scheinheilig gedrag.. Wát er is gebeurd en alles dat zet ik hiet nier neer, dat gaat niemand wat aan.. Dat heb ik afgesloten enz.
Maar om een lang verhaal kort te maken; mijn vader is een man die ontzettend snel beïnvloedbaar is! Er zit helemaal niks kwaads in en hij zal NOOIT een verkeerd woord over mij zeggen.. Maar hij is een man die niet voor zichzelf op kan komen helaas en hij gelooft onzettend veel wat er gezegd wordt.. (Mijn vader heeft ook nog een zoontje gekregen met deze vrouw)

Misschien speelt dit ook wel bij de vader van de TS een grote rol. Hij heeft nou een vrouw gevonden waar hij gek op is en dat wilt hij waarschijnlijk ook niet kwijt en natuurlijk vindt hij deze situatie niet leuk (mijn vader idem) en doet het pijn om zijn dochters niet te zien maar waarschijnlijk wordt hij zodanig onder druk gezet door zijn vriendin dat hij denkt dat hij geen kant op kan.

(Sorry als dit niet het geval is bij de TS, maar ik wilde ermee zeggen dat de ene man wat gevoeliger is dan de ander en daar hoef je geen watje voor te zijn!)

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:58

Citaat:
Met deze zin ben ik het totaal niet eens! En dat zal ik je uitleggen.
Mijn ouders zijn ook gescheiden en hebben allebei een nieuw iemand.
Mijn vader kreeg een nieuwe vriendin en vaak zijn dei vriendinnen behoorlijk jaloers! En dat heb ik dus gemerkt en dat is niet alleen bij mij het geval, maar dat hoor ik veel om mij heen..
Ik ben een hele tijd niet bij mijn vader geweest omdat het niet ging tussen die vriendin en mij door jaloers gedrag en gestook en scheinheilig gedrag.. Wát er is gebeurd en alles dat zet ik hiet nier neer, dat gaat niemand wat aan.. Dat heb ik afgesloten enz.
Maar om een lang verhaal kort te maken; mijn vader is een man die ontzettend snel beïnvloedbaar is! Er zit helemaal niks kwaads in en hij zal NOOIT een verkeerd woord over mij zeggen.. Maar hij is een man die niet voor zichzelf op kan komen helaas en hij gelooft onzettend veel wat er gezegd wordt.. (Mijn vader heeft ook nog een zoontje gekregen met deze vrouw)

Misschien speelt dit ook wel bij de vader van de TS een grote rol. Hij heeft nou een vrouw gevonden waar hij gek op is en dat wilt hij waarschijnlijk ook niet kwijt en natuurlijk vindt hij deze situatie niet leuk (mijn vader idem) en doet het pijn om zijn dochters niet te zien maar waarschijnlijk wordt hij zodanig onder druk gezet door zijn vriendin dat hij denkt dat hij geen kant op kan.

(Sorry als dit niet het geval is bij de TS, maar ik wilde ermee zeggen dat de ene man wat gevoeliger is dan de ander en daar hoef je geen watje voor te zijn!)

PARDON?? Gevoeligere man, die laat bepalen wat je denkt en doet door je nieuwe vriendin. Waar is je autonomie als man en vader zijnde? Sommige laten zich idd beinvloeden maar geef dan niet de schuld aan de nieuwe vriendin, daar heb je namelijk niets mee te maken. Je vader is een zak hooi als ie zich zodanig laat betuttelen dat hij zijn EIGEN KINDEREN niet meer ziet. Ik heb het meegemaakt met mijn schoonvader, mooi wegwezen met zo'n vent hoor. Zijn verlies dat hij zijn kinderen en kleinkinderen niet meer ziet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:09

Sommige bokkers praten wel erg makkelijk over de rol van de vader.
Een vader hóórt niet alleen aan zijn kind te denken. Volwassenen komen op een gegeven moment ook op een punt waar ze aan hun eigen geluk gaan en naar mijn mening ook moeten denken. Als ouder kun je niet altijd alles doen om je kind maar blij te maken.
Tuurlijk hoort het niet zo te gaan zoals het nu bij de TS gaat, tuurlijk hoort hij met zijn vriendin te praten over dat hij het er niet mee eens is en dat hij zijn kinderen wil zien.
Maar hoe makkelijk denken jullie dat dit is? Als je gescheiden bent en na een tijd eindelijk weer iemand hebt gevonden met wie je gelukkig bent dan geef je dit niet zo 1,2,3 op omdat het niet zo lekker gaat tussen partner en kids. Ik kan me heel goed voorstellen dat de vader van de TS bang is om zijn vriendin kwijt te raken.
Het is te hopen dat de vader van TS snel doorkrijgt dat als hij zijn mond niet opentrekt tegen zijn vriendin hij zijn kinderen misschien kwijtraakt..

Heel veel sterkte TS! dit is een hele rottige situatie..

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:15

heb hetzelfde probleem gehad als jou,
zag dat mijn moeder beinvloed werd door haar nieuwe vriend.
en heb er met haar over gepraat dat dat mij verdrietig maakten dat ze niet zich zelf kon zijn...
zij heeft uiteindelijk wel voor ons gekozen!
en ben van mening dat een ouder dit ook hoort te doen
LET WEL: niet op kunnen schieten met een stiefmoeder/vader is iets anders dan manupulatie en bedrog,voor ik allemaal quote's krijg)
nu heeft ze een nieuwe vriend die haar respecteerd en in haar waarde laat.ze kan ter alle tijden zichzelf zijn en hij doet ook veel met ons en onze kinderen.
hij heeft zelfs toen het serieuser werd tussen hun met ons rond de tavel gezeten en alles goed doorbesproken zoals wat onze angsten bijv. zijn tegenover wat er gebeurde. en dat hij absoluut niet tussen ons in wil staan ect,

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:14

Ik heb door zo n geval 2 jaar geen contact me me vader gehad!

Me ouders gingen scheiden allemaal heel erg natuurlijk. Mijn vader kreeg een nieuwe vriendin maar hij drong haar heel erg op terwijl ik daar nog geen behoefde aan had..ik wilde eerst dat me vader en ik goed kwamen en daarna kwam de rest wel.
Op een dag kwam ik iets halen bij me vader en ik kon voor de deur blijven staan want die vriendin was in huis. oei wat was ik woest..hij had aan haar moeten vragen of ze een blokkie om wilde (ze had een klein kind en het was mooi weer) of dat ze wat later kwam want ik wilde haar nog niet zien. Ik kan dus voor de deur blijven staan ja zei me vader je kan naar binnen hoor je moet niet zo moeilijk doen.
Ben woest weg gereden en hij belde mij nog en heb gezeg ik ben klaar met jou je bekijk het maar!

2 jaar lang heb ik niks van me eigen laten horen, ik voelde me echt aan de kant gezet door me vader. Op een dag begon me vader me kaartjes te sturen maar was zo gekwets dat ik er niks voor voelde. Tot op 2 jaar later me moeder met me vader ging praten wat ie nou wilde. Uiteindelijk ben ik toch weer met me vader in contact gekomen. Me vader liep toen ook bij een Phygoloog (hoe je het ook schrijf) want hij had zware stress (had black outs, sliep niet, agressief noem maar op) allemaal omdat hij mij niet meer zag. Hij heeft ze lesje dus wel geleerd.

Tuurlijk moeten volwassene hun eigen weg kunnen gaan maar een ouder moet nooit zijn kinderen op de 2 of andere plaats zetten. Kinderen zijn voor altijd en een vriendin kan voor een korte periode zijn...

Als ik jou verhaal aan me vader zou voorleggen zou die je vader voor gek verklaren dat ie het allemaal zo laat gebeuren. Die vrouw accepteerd je of niet maar mag je niet bij je vader weg houden..Daarbij je vader is volwasse en heeft neem ik aan toch wel een eigen mening?