Buitenlandse excursie school annuleren, kan dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Buitenlandse excursie school annuleren, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 23:15

Wij kregen in maart een mailtje om ons op te geven voor een buitenlandse excursie van 4 t/m 8 mei naar ierland.
-Vliegen vanaf Eelde
-Keuze reisverzekering of niet €425,-
Omdat er ten minste 1 buitenlandse excursie verplicht is heb ik me opgegeven.

Nu kreeg ik een belastingaanslag van €1500,- door een fout welke m'n werk gemaakt heeft (inhouden loonbelasting)
Hierdoor wil ik graag de reis annuleren, maar volgens school kan dit niet en moet ik maar gewoon mee gaan.

Ook is ondertussen de reis veranderd.
-Vliegen vanaf Eindhoven
-Busvervoer van leeuwarden naar eindhoven
-reissom bijna €475,-
-reisverzekering zit er bij in

Dit is ons meedegedeeld.
Verder is er niets bekend over hoe laat we vertrekken etc.
Vanaf mijn huis naar leeuwarden doe ik met het OV 2 uur en als dit 's ochtends vroeg zou zijn ben ik genoodzaakt de nacht ergens anders te verblijven.
Verder staan er helemaal geen voorwaarden vermeld en ook geen verplichtingen.

Door de hoge belastingaanslag kan ik het me niet permiteren 500,- te missen (ecxl persoonlijke uitgaven), en zou ik er zelfs een lening voor af moeten sluiten. Wat de bank me never niet gaat geven.
Ook is eenzijdig de reis veranderd.

Moet ik hier mee akkoord gaan??

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:17

[NM] > [STW]

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:20

je moet ervan uitgaan dat jouw school die reis heeft geboekt.
hebben ze een annuleringsverzekering afgesloten?
zo niet kunnen ze die reis voor jou wel annuleren maar ben je gewoon je geld kwijt.
ook moet het een geldige reden zijn om te annuleren en ik weet niet of een belastingaanslag een geldige reden is.
school kan er ook niks aan doen dat jij geld terug moet betalen.
Werk zelf op een reisbureau en heb het hier nog even nagevraagd maar allemaal denken ze dat je de reis niet kan annuleren.

annastasia

Re: Buitenlandse excursie school annuleren, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 12:41

Ook niet als de reis eenzijdig is veranderd?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:55

Maar waarom niet op school je situatie uitleggen en bekijken of er een oplossing te vinden is? Ik neem aan dat je wel graag mee wilt, of niet? Het zou jammer zijn als je een reis annuleert terwijl je misschien gewoon mee kan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 23:03

Tuurlijk, Ierland lijkt me een heel mooi land, maar op dit moment kan ik het financieel echt niet dragen.
Als ik van tevoren had geweten dat ik zo'n belastingaanslag zou krijgen had ik me ook echt niet opgegeven.
Het is toch te gek dat ik dan een lening moet afsluiten bij de bank (welke ik echt niet ga krijgen).

Heb een begeleidende leraar een mail gestuurd, deze zegt dat ik gewoon mee moet>PUNT.
Dus heb teruggestuurd dat jammer genoeg m'n ouders het niet voor me betalen en ik ook nog een eigen huis heb, verzekering etc etc en dat ik dan geen lening ga/kan afsluiten voor een excursie van 3 dagen.
Dus nu moet ik de examencommissie een brief sturen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:19

Naheffingen van de belasting kun je meestal in 12 termijnen betalen. Is er dan geen mouw aan te passen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 23:38

Ik heb een aanvraag bij de belastingdienst gedaan. Een verzoek om 75,- per maand te gaan betalen. Helaas zijn ze daar niet mee akkoord gegaan en hebben ze me een voorstel van 120,- per maand gedaan.
Ook komt er dan net weer stallingsgeld voor 1 van m'n paarden bij.
Alles loopt gewoon in het honderd de laatste paar maanden, auto kapot etc etc.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:54

Ik wou ook niet mee met de excursie toen ik op de havo zat, dit kon gewoon ik bleef dan op school. Ik zou even persoonlijk met iemand op school gaan praten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:02

@romeo: ik denk dat jij van het begin af aan hebt gezegd niet mee te gaan, er is dus voor jou ook niet gereserveerd. TS heeft eerst gezegd wel mee te gaan, er is dus voor haar gereserveerd, en nu kan ze ineens niet meer mee.

@TS: Is er misschien een studiegenoot die in eerste instantie niet heeft opgegeven, maar eigenlijk toch wel mee wil gaan? Misschien kan je jou plaatst aan hem/haar 'verkopen'. Dan hoeft er niets geannuleerd te worden en is jouw probleem opgelost.
Andere optie als je er echt niet onderuit kan en de bus te vroeg vertrekt is zelf met het OV naar Eindhoven gaan en je daar bij de groep aansluiten. Ik weet niet precies waar je woont, maar als je 2 uur onderweg bent naar Leeuwarden dan gok ik dat je reistijd naar Eindhoven niet zoveel verschilt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 17:34

Van delfzijl naar leeuwarden doe ik er er 2 uur over.
Van Delfzijl naar Eindhoven een stuk langer, maar ik zou dan iig die 2 uur naar leeuwarden eraf kunnen trekken en dan rechtstreeks naar eindhoven.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:56

Ok, in termijnen betalen bij de belasting lukt niet maar misschien kan je dat wel doen op school?

Bij ons op school is dat wel eens gebeurd dat leerlingen uit noodzaak in termijnen mochten betalen, wellicht kan dat op jouw school ook?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:03

Kan je dit niet met je opleidingshoofd bespreken?
Waarschijnlijk hebben ze voor dit soort dingen een potje op school of is er een ander mogelijkheid (later of in termijnen betalen).
Persoonlijk zou ik dit soort dingen niet over de mail bespreken.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:18

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 02:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:01

Ga nog eens naar het aanspreekpunt van de reis op je school en spreek deze eens persoonlijk. Vraag dan nog eens rustig wat de opties zijn..

En als er al een annuleringsverzekering achter zit trouwens. Even krap bij kas zitten is geen goede reden om daar aanspraak op te maken. Heb je er ook al over gedacht wat de gevolgen kunnen zijn als je de verplichte buitenlandse excursie dan dus niet volgt?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:35

Ik heb volgende jaar ook nog de mogelijkheid mee te gaan.
Als ik die belastingaanslag niet had gehad dan was er niets aan de hand geweest.
Ja, dan had ik ook krap bij kas gezeten door een kapotte auto etc, maar dat wat wel te dragen geweest.

Ik moet een brief schrijven naar de examencommissie, en daar ben ik nu mee bezig

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:07

Kan je geen betalingsregeling treffen met school?
Dat je iedere maand een bepaald bedrag betaald.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:06

Ik heb tijdens mijn opleiding 1x de school geholpen met het organiseren van een excursie naar Spanje voor een week.
Je moest met een minimaal aantal mensen reizen dit omdat daar de kosten op berekend zijn. Maar ook is het voor een school verplicht om een reis en annu verzekering af te sluiten. Dit omdat je door ziekte of andere dingen altijd kan gebeuren dat je bijv niet mee kan gaan.

Maar om heel eerlijk te zijn. zoals hierboven ook al is vermeld is geen geld hebben geen goede reden om niet mee te gaan. Dan had je hiervoor er maar rekening mee moeten houden. En de school weet ook best wel dat jij dat bedrag niet in 1 keer hoeft te betalen maar dat je bij de belastingdienst een regeling kan treffen.
Opgegeven is nu denk ik gewoon meegaan. Je had voor het opgeven rekening moeten houden of je het wel of niet kan betalen.

Wanneer de school een regeling heeft getroffen met de prijs kan jij er nu voor zorgen dat de school meer moet gaan betalen, of zelfs je mede studenten.

Je maakt van jou probleem het probleem van de school. Vind dit eerder een kwestie van beter na moeten denken.

Klinkt misschien heel hard. Vind het ook erg vervelend voor je maar je hebt nog wel even de tijd voordat je de belastingdienst moet betalen ;) Dus nope geen goede reden voor annulering.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:13

Ik moest, toen ik op school zat ook mee naar Parijs, met de bus.

Om bepaalde redenen wilde ik niet mee, maar het MOEST!

ik heb gezegd dat ik niet ga, punt uit, geen discussie mogelijk. School zei dat is goed maar je krijgt je geld niet terug, het geld was inbegrepen bij het schoolgeld wat je elk jaar moet betalen. Toen heb ik een afspraak gemaakt met de directeur, uitgelegd wat er aan de hand was, mijn broertje had problemen, dat trok mijn mama zich aan, mijn zus was net vertrokken voor 6 maanden naar Aruba, ook dit trok mijn moeder zich aan. Praktisch gezien was ik de enige die ze nog had op dat moment.
Dit begreep hij en hij zei dat ik het geld terug kreeg en dat er verder geen problemen meer waren.

De leraren hebben zich hier niet meer mee bemoeit. Vaak helpt het ook als je meerderjarig bent.. Dan is er geen moeten bij... Bij mij tenminste.

Wat je nu verteld is in mijn ogen pure overmacht. Dit kan je niet van te voren voorzien denk ik, anders had je je niet op gegeven voor die excursie.. Ik zou het uitleggen, en kijken wat er te regelen valt. Wellicht, als je echt moet gaan, zou ik alles op alles zetten om een betalingsregeling te treffen. En wat de belastingdienst betreft ook een betalingsregeling treffen...

En als je gaat zou ik er lekker van gaan genieten!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:20

ik zou toch een gesprek aan gaan met de directeur ofzo. Leg je situatie uit. Misschien valt er wat te regelen. Misschien een betaling in termijnen oid.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:32

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je eraan kunt ontkomen. Ik snap dat je dit van tevoren moeilijk kon voorzien, maar bij een annuleringsverzekering hoef je echt niet aan te komen met 'oeps, sorry, ik heb toch geen geld'. Je beste optie is idd om bij zowel de school als bij de belastingdienst een betalingsregeling aan te vragen. En evt. bij je ouders/opa&oma/iemand anders die je goed kent een persoonlijke lening af te sluiten met duidelijke voorwaarden over het terug betalen.

En, misschien heel flauw, maar ik heb ff in je profiel gekeken en misschien kun je nog wat meer dekjes verkopen..?