Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Na 2 jaar werkervaring kun je doorstromen naar post-hbo dierfysio. Je kunt in principe gelijk doorstromen naar manuele therapie, en osteopathie. Manuele therapie duurt 4 jaar, osteopathie 5 jaar. Het is wel verstandig om een aantal jaar werkervaring te hebben 

MaiMai schreef:In Noorwegen is niet per se de kwaliteit van de opleiding lager (je kunt de opleiding er zelfs op universitair niveau volgen), maar het is moeilijk om in Noorwegen toegelaten te worden. Daarom komen veel Noren naar Nederland, waar speciaal plaatsen voor Noorse studenten worden ingekocht. Verder ben ik het wel met Verootjoo eens, ik hoor altijd dat de opleiding in Nederland kwalitatief goed is. Mocht je graag naar het buitenland willen, kun je beter een stage in het buitenland volgen. Dat voegt dan misschien niet zoveel toe aan je opleiding als fysiotherapeut, maar wel aan je wereldbeeld en je algemene ontwikkeling!
3 jaar manueel, 1 jaar master.
Maar die master van 1 jaar erachter, die is verplicht.
Uiteindelijk wil ik ook nog osteopathie voor dieren gaan doen.

Dit is dezelfde opleiding zoals die in zeist gegeven wordt voor fysiotherapeuten
Heb er ook naar gekeken, maar ik weet nog niet precies wat ik wil.
In voltijd 3 jaar idd, maar die is niet in zeist te doen. Voltijd gaat (voor mij) sowieso niet lukken, aangezien ik ook eens moet werken

Luxorvalkje schreef:Ik heb nog nooit een chiropractor met een rubberen hamer gezien... Wel eens gehoord dat het in de dierchiropractie gebruikt word, maar volgens mij niet veel. In ieder geval word het niet in de humane chiropractie gebruikt.Hoe zit dat precies met chiropractie ChirooHeleen?
Mag ook via PB, klinkt inderdaad leuk en interessant.
(Dat is toch ook met een rubberen hamer of niet?)