brommerschade

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

brommerschade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 05:58

hallo allemaal,

1,5 week geleden ben ik ten val gekomen met mijn brommer,waardoor hij wat lichte schade heeft opgelopen.
Een afgebroken spiegel,een kapot knipperlicht,en wat lakschade.
Het is op een zaterdag gebeurd,en de maandag erna heb ik direct de brommerboer gebeld waar ik hem een jaar geleden
gekocht heb(die doen ook reparaties ed)en die zei me de brommer op donderdag langs te brengen.
Daar aangekomen werd me verteld: mevrouw we kijken er even naar,u hoort snel van ons.
De afspraak was dat ze eerst een schaderapport op zouden maken,en daarna repareren.
Tot gisteren nog helemaal geen bericht van de winkel gehad,en toen heb ik besloten ze zelf maar even te bellen.
Toen kreeg ik te horen dat de hele procedure bij elkaar wel een maand kon duren.
Ik kon hem zaterdag wel ophalen en er in de tussentijd nog wel mee rijden,tot hij gerepareerd kan worden.
Is dit normaal,moet ik hiermee accoord gaan?Hij heeft er dus een week voor niets gestaan,of nog langer eigenlijk.
Het excuus was ook dat ze erg druk waren. Daar heb ik begrip voor,maar dan had hij toch niet een week hoeven staan?dan had ik hem later langsgebracht.
Ik ben vrij afhankelijk van mijn brommer,en het is best vervelend om vaak dan weer afhankelijk van anderen te zijn.

bedankt voor het lezen alvast!

Niien_

Re: brommerschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:19

Hm, het is vervelend dat ze er niet bij gezegt hebben hoelang je hem in de eerste instantie kwijt bent.. Maar ik heb zelf ook een scooter en ik wilde mijne ook laten maken en bij sommige winkels zou het nóg langer duren voordat ik aan de beurt was. Dus aan de ene kant vind ik het niet heel raar hoor van deze winkel.

Je kan er tenminste nu nog op rijden tot ie gemaakt kon worden, ik weet niet of ik het goed lees, maar het duurt een maand voordat ie klaar is als ze hem gaan repareren? En heb je ook geinformeerd wat de kosten zijn? Vaak gaan ze nog extra dingen 'maken' die eigenlijk helemaal niet nodig zijn..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 06:31

dat was het hele punt,ze zouden gaan bekijken wat de kosten zijn voor ze overgaan tot reparatie.
ik vind het niet erg dat ik moet wachten,maar ik ben nergens over ingelicht,en een maand is best wel lang.
ik heb nog mazzel dat ik ermee rijden kan.

maar als dit normaal is leg ik me er natuurlijk bij neer,maar ik keek nogal op.
ze hadden inderdaad even van tevoren moeten melden wat de gebruikelijke gang van zaken is.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:41

Nou dat ze er zolang naar moeten kijken is een beetje vreemd natuurlijk.. Waarschijnlijk legde ze jou brommertje aan de kant en gingen ze eerst door met de reparaties die ze al betaald kregen.. Komt ook wel eens voor :Y)

Ben benieuwd wat het allemaal moet gaan kosten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 06:42

nou ik moet er 50 euro voor betalen als ik niet bij hun de reparatie laat uitvoeren,dus betaald krijgen ze wel
iig die 50 euro

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:44

Hm.. Let wel op dat er geen onnodige dingen vermeld staan op dat papiertje he.. Had ik dus wél.. Ik wilde de choke laten maken en toen 'ontdekte' ze nog meer dingen die wel gemaakt 'konden' worden.. Nou daar moet je dus niet aan mee doen he.. Zo krijgen ze nog meer geld los bij je terwijl het helemaal niet nodig is!

50 euro voor onderzoek zeker?
En ook nog es 50 euro uurloon + onderdelen kosten.. pfoee

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 06:45

ja inderdaad.
pff echt een gedoe hoor,ik heb hem daar gebracht omdat die winkel erg goed bekend staat,maar ik voel me nou niet echt goed geholpen tot nu toe.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:48

Nja ik had mazzel, ik had op gegeven moment iemand te pakken die mn scooter in driekwartier klaar had voor 37 euro en kon hem zelfde dag nog ophalen.. Maar dat was écht mazzel hebben hoor := Bijna niemand had tijd..

Ik denk dat je niet zoveel anders kan doen dan wachten..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:49

Ja ik heb een maandje geleden een ongluk gehad , Ze hebben ook een schade rapport gemaakt en toen moest de inspectuer van me verzekering komen. het zou ongerveer 2 weken duren omdat ze nieuwe kappen moesten bestellen maar als dat bij jou niet gebeurd kan ik begrijpen waarom ze er anders zo lang over moeten doen? ( ik heb trouwens een nieuwegekregen de schade was 700 euro ) En na mijn ervaring moet je er bij zo een scooter zaak wel vaak bellen en blijven zeuren anders doen ze het gewoon op hun tempo!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:48

Ik was mijn brommer 10 weken kwijt toen ik schade had, een vriendin van mij was m ook iets van 2 maanden kwijt dus. Wat wel opvallend was was dat er opeens 13000 km op de teller stond terwijl er eerst 11000 op stond toen ik hem daar bracht :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 16:54

10 weken!dat is bijna 3 maanden,echt schandalig.

had je zulke ernstige schade?

ik heb alleen een afgebroken spiegel,een afgebroken lampje en wat lakschade.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:56

Ik was vorig jaar ook onderuit gegaan met de scooter. Ik had enorme schade. Het lak was enorm beschadigd, dus hij moest opnieuw gespoten worden. Motorisch was die ook niet helemaal goed dus er moest het een en ander gerepareerd worden. En voor de rest, nieuw windscherm en nog wat kleine dingetjes.
Iemand van de verzekering was al snel gekomen. En daarna kon ik hem binnen 1 week weer netjes ophalen. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 18:05

nou zo kan het dus ook.
ik ga een beetje rondscharrelen hier in de buurt,of er shops zijn die het wat sneller voor elkaar kunnen krijgen.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:32

Snoevie schreef:
10 weken!dat is bijna 3 maanden,echt schandalig.

had je zulke ernstige schade?

ik heb alleen een afgebroken spiegel,een afgebroken lampje en wat lakschade.

Niet echt, nieuwe spiegel remschijf en nieuwe bedrading en wat nieuwe boutjes, volgens mij hadden ze er gewoon op gereden...