Vraagje, parkeren in Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Vraagje, parkeren in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 20:14

Ik zoek DE tip voor het op zaterdagavond parkeren in Groningen. (zelfde geld trouwens voor de vrijdag avond)

Ik ga dit weekend met mijn studievereniging een weekend richting Groningen. Op vrijdag avond gaan we in het centrum eten bij een restaurant. Op zaterdag avond gaan we poolen bij Cue Action aan schuitendiep en daarna stappen. We willen graag gratis/zo goedkoop mogelijk parkeren die avond. Een stukje lopen is niet zo erg, daar gaan we niet dood aan.

Wie heeft DE tip?

Liselot

Re: Vraagje, parkeren in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:16

ik parkeer altijd bij de IKEA, gaat een bus naar het centrum vanaf daar

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:18

gewoon in een straatje.. na 6 uur is gratis.. toch? Doe ik tenminste meestal:)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:19

En anders op de Zaanstraat, is even achter het station :) dat is vanaf het centrum ook makkelijk te belopen mochten er geen bussen meer rijden :)
Ik heb hem altijd op de Zaanstraat staan, perfect plekje :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:23

Bij de IKEA! Is gratis en met lijn 22 (gaat elke 10 minuten geloof ik) kan je voor per 5 mensen voor 2€ heen en terug naar de binnenstad reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:26

pinuts schreef:
gewoon in een straatje.. na 6 uur is gratis.. toch? Doe ik tenminste meestal:)

In Groningen niet hoor.. :n Pas na 24.00 uur wordt het gratis en volgens mij vrijdag- en zaterdagnacht zelfs nog later...

Ikea is gratis idd, stukkie lopen of bus richting centrum :j

Nienken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:31

Bij Ikea is idd het handigst, maar daar gaan volgens mij wel de hekken dicht na sluitingstijd, kan je dus je auto niet meer meenemen daarna! Voor de rest heb je voor de meeste parkeerplaatsen voor de rest een vergunning nodig, dus dat is ook niet echt handig. Er zit nog wel een parkeerplaats tegenover de Ikea, die gaat niet dicht, maar is meestal al propvol. Ik heb dus niet echt tips!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 20:32

jeetje, en zo groot is groningen nou ook weer niet :P zelfs in tilburg kun je gratis parkeren op loopafstand :P We gaan wel stappen, dus bus ed. is geen optie eigenlijk.

Zaanstraat, is dat gratis? hoe lang loop je dan ongeveer op het centrum?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:46

Zaanstraat is vlak achter het centraal station. 10-15 minuten lopen naar het centrum denk ik.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:58

Voor zaterdagavond parkeren kan je je auto het meest dichtbij kwijt bij het Heereplein, na 22.00 of 24.00 is dat gratis. Daar zet ik 'm ook altijd neer. Bij de schouwburg kan eventueel ook, zit je ook dichtbij de binnenstad.

Zaanstraat is niet gratis, maar je kan er voor 2€ parkeren, na een bepaalde tijd is dat ook gratis geloof ik.

Ikea gaat idd op slot, maar tegenover de Ikea (Net voorbij de Mac daar geloof ik, aan de linkerkant) is een heel groot parkeerterrein wat open blijft. Neem aan dat die er nog steeds is. Ook gratis trouwens en ik heb er tot nu toe altijd een plekje gevonden 's avonds.

Vanaf Ikea en Zaanstraat gaan idd bussen, maar niet 's avonds laat. Dan is de laatste optie het kortste om te lopen.

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:03

Richten de grachten/ schouwburg. En dan net over de gracht gaan, daar parkeer je 's avonds gratis.
De straat heet:Nieuwe Sint Jansstraat. Vlak bij het centrum en ideaal parkeren!
Veel plezier dit weekend.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:08

Iepke schreef:
Voor zaterdagavond parkeren kan je je auto het meest dichtbij kwijt bij het Heereplein, na 22.00 of 24.00 is dat gratis. Daar zet ik 'm ook altijd neer. Bij de schouwburg kan eventueel ook, zit je ook dichtbij de binnenstad.

Zaanstraat is niet gratis, maar je kan er voor 2€ parkeren, na een bepaalde tijd is dat ook gratis geloof ik.

Ikea gaat idd op slot, maar tegenover de Ikea (Net voorbij de Mac daar geloof ik, aan de linkerkant) is een heel groot parkeerterrein wat open blijft. Neem aan dat die er nog steeds is. Ook gratis trouwens en ik heb er tot nu toe altijd een plekje gevonden 's avonds.

.

Die voor de mac is nu betaald geworden, alleen het eerste uur is gratis. ;)
En achter de ikea hebben ze nu grote hekken geplaatst, daar hadden ze een creatieve parkkeerplaats eerst, een grote. Maar dat is nu privé terrein.
Zaanstraat is idd 2 euro en het is prima te belopen naar de stad :) (alleen de eerste 4 uur zijn 2 euro!, daarna betaal je meer)
Op zaterdagavond is het parkeren pas vanaf 00.00 gratis, dus dat is ook niet ideaal :P
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-04-09 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:08

Iepke schreef:

Vanaf Ikea en Zaanstraat gaan idd bussen, maar niet 's avonds laat. Dan is de laatste optie het kortste om te lopen.

Het parkeerterrein voor de voormalige IKEA en waar nu de saturn zit? Dat is niet meer gratis parkeren helaas, zit ook een hek omheen.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:10

Inderdaad net over de gracht, en na 6 uur gratis, Nieuwe ebbinge etc die kanten op, Boterdiep. En maar 6 minuutjes lopen

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:06

Ho wacht, die bedoel ik niet :D
Ik bedoel die aan de overkant van de straat, dus niet aan de kant van de Mac/Saturn/Ikea, maar aan de overkant. Een gewoon 'los' terrein zeg maar, zonder winkel. De parkeerplaats voor de Saturn is hopeloos, das niet echt goedkoop ook...

Zaanstraat is idd voor 4 of 5 uur, maar is wel na 24 uur gratis geloof ik. (Je kan 'm vlak bij die parkeerplaats ook onder de weg zetten, als jullie me snappen) Heb bijvoorbeeld daar wel eens geparkeerd, 2 euro erin gegooid in de avond, en op m'n parkeerkaartje stond dat ik er tot 9 uur 's ochtends mocht staan. Dus dat lijkt me geen probleem.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:11

O die naast het politiebureau bedoel je?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:14

Indd, alles buiten de grachten is na 6 uur gratis! :j
Groningen is super leuk stappen, veel plezier! :D

Maareh, poolen zou ik doen bij de Santana op de Vismarkt of Streetlife aan de Peperstraat, stukken gezelliger :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 22:20

bedankt voor alle tips, ik denk dat dat wel moet lukken zo. Meer tips blijven uiteraard altijd welkom.

Ja, dat had ik ook gehoord dat die plekken leuker zijn. Maar we zijn met een groep van 19 man en gaan pas savonds om 9 uur. en Cue Action is de enige plek waar we op zaterdag avond konden reserveren.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:22

Oeh, ja indd, dan zitten die tentjes allang vol en ze doen indd niet aan reserveringen, zelfs niet voor vaste klanten die zo ongeveer bij het meubilair horen :))

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:22

Welshcobfan schreef:
O die naast het politiebureau bedoel je?

Haha, ja, die, naast de stallen! :D

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:11

Je kunt gratis bij de Ikea parkeren. Maar zet hem er niet onder, want na 9 uur kun je er niet meer uit..

Heb al es een nachtje moeten slapen in de auto tot om 5 uur de bewakers kwamen _O-

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:16

Ik parkeer 's avonds in het weekend altijd op het Boterdiep.. Is in de binnenstad, 5 minuutje lopene en je bent op de Grote Markt..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:37

niet alles buiten de grachten is na 6 uur gratis... dus kijk daar een beetje mee uit. In de Oosterpoort bijvoorbeeld niet, volgens mij moet je hier zelfs tot 10 uur 's avonds betalen!
Je kunt ook gratis parkeren aan het Damsterdiep, bijvoorbeeld voor de containerwoningen (kan niet missen). Dan is het wel een stukje lopen naar het centrum (15min) maar sta je wel voor nop. Of meer richting het noorden van de stad, ten noorden van het noorderplantsoen, maar is ook een stukje lopen (15min).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:39

In de buurt van het noorderplantsoen staat het behoorlijk vol 's avonds, kleine kans dat je daar een plekje vind. Ik zou gewoon een betaald plekje in de buurt nemen als ik jullie was, ik neem aan dat niet iedereen met een eigen auto komt?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 10:11

nee we zijn met 1 busje en twee auto's..