Een mentor? Nee.. een heks!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Een mentor? Nee.. een heks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 18:47

Oke, ik overdrijf misschien een beetje, maar wat heb ik toch een vreselijke mentor..
Ze is altijd boos en ze kan zichzelf niet beheersen, achteraf zegt ze dat ze nooit geschreeuwd heeft..
Ze geeft ons de schuld van haar eigen boosheid en zegt dat ze ook ontzettend vaak klachten van andere docenten krijgt over ons, terwijl wij bij andere docenten wel gewoon stil zijn. Nee, natuurlijk niet altijd, maar als een docent gewoon op een normale manier vertelt dat we stil moeten zijn, zijn we dat ook. Mijn mentor 'heeft het' gewoon niet. Ik snap ook niet hoe ze het al 10 jaar oudhoudt bij ons op school. Maargoed, ik zal even een paar voorbeelden noemen. Als we binnen komen wil ze altijd diezelfde seconde dat we binnenkomen beginnen, we kunnen dus niet even rustig gaan zitten en onze spullen pakken, maar ze begint gewoon al meteen met de les. Dan is het nog rumoerig en wordt ze boos omdat wij nog geluid maken omdat we onze boeken uit de tassen halen, en dan begint het al. Dan is ze dus alweer chagerijnig en kunnen we niks meer goed doen. Vervolgens gaat ze op het bord schrijven, en geloof me, het is echt onleesbaar. Dus iemand vraagt wat er staat bij bepaalde woorden, en dan wordt ze weer boos en zegt ze: 'dan moeten jullie maar meeschrijven.' Deze dingen vielen nog mee. Als we iets te lang praten gaat ze haar stem verheffen om er bovenuit te komen, dat vind ik al slecht. En als een leerling iets zegt valt ze echt compleet uit tegen zo iemand. Oke, ik heb best wel flapuits in mijn klas, en die zeggen ook belachelijke dingen, maar dan denk ik, stuur ze er uit, klaar. Maar nee, wat doet mevrouw, ze gaat in discussie, en als er nou íets is wat je niet moet doen met puberende leerlingen is het in discussie gaan over alles wat los en vast zit. En ze wordt ook boos om zúlke kleine dingetjes. Zegt mn mentor: 'Ik heb het heel druk en daarom heb ik dat nog niet gedaan.' Toen zei een meisje uit mijn klas: 'Alsof wij het niet druk hebben.'. Nou, ze ging helemaal tekeer. : 'WAT?!!! WAT ZEG JE NOU?!! DOE NIET ZO BELACHELIJK!!'
En nog een voorbeeld. (was trouwens in dezelfde les): We waren al de halve les aan het discussieren met haar over hoe we het gingen doen met de mondelingen, ja, écht de halve les. Toen zei een meisje: 'Pff, ik word hier echt moe van..'. En ja hoor, mevrouw begon weer! Ze ging weer lopen schreeuwen, en laat dat meisje nou net niet de fatsoenlijkste zijn, ze ging lopen schelden tegen mijn mentor. En wat doet mijn mentor? Ze gaat er nog op in ook! Loopt ze te roepen: 'JEZUS, JA DIT BEDOEL IK NOU, JULLIE SNAPPEN ER OOK NIKS VAN!'.. En ze zegt ook: 'Ja, jullie hebben wel een kort geheugen, want de lessen dat het wel goed ging, vergeten jullie. (ja, logisch.. er is maar 1 les geweest ofzo dat het goed ging).' En zo kan ik nog wel even doorgaan, ze kan haar boosheid niet beheersen en geeft ons compleet de schuld van alles wat er gebeurd in de klas.. Pff, ik snap haar gewoon niet, buiten school om is ze zo'n leuk mens, maar onder schooltijd is het echt een heks.. Met problemen kan je niet naar haar toe (vind ik niet erg, maar anderen vast en zeker wel). Klassenuitjes zitten er ook niet in omdat ze gewoon geen controle over onze klas heeft. We hebben gewoon absoluut niets met onze mentor en zei niets met ons, het loopt gewoon helemaal de soep in. Ik heb ook nederlands van haar, en ik ben blij dat ze dat geeft en dat ik dat makkelijk vind en dus ook wel red zonder veel uitleg, want anders had ik ook een probleem gehad..

Oke, ik weet wel dat het ook van onze kant moet komen, maar niet alleen. Ze loopt altijd te roepen: 'Het is een wisselwerking!'. En ja, dat is het ook, maar het moet van beide kanten komen. En als je docent bent, moet je toch wel weten hoe je met pubers om gaat, en zij weet dat gewoon absoluut niet.. En het kan niet dat het 100% onze schuld is, anders hadden andere docenten ook moeite met ons gehad..Maar ze kán gewoon niet geloven dat het ook haar schuld kan zijn. Ze zegt dat wíj niet goed ons best doen, dat wíj niet luisteren, dat wíj dit, dat wíj dat.. Pff, echt.. Iedereen in onze klas heeft onderhand een hekel aan dr.. En dat is denk ik ook wederzijds.. Gewoon erg jammer, als je helemaal NIETS met je mentor hebt..

Sorry, moest ik even kwijt..

sorry voor eventuele spelfouten..

Urko

Re: Een mentor? Nee.. een heks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:57

ik kan niks anders zeggen dan.. IK KEN HET!! ik heb ook zo'n mentor en ik heb de moed allang opgegeven, ik ga gewoon naar leraren toe die zich daadwerkelijk ook als leraren gedragen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 18:59

Haha, ben ik gelukkig niet de enige! Wij in de klas hebben de moed ook al opgegeven om aardig te blijven. Tja, zij onaardig, wij ook onaardig...

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:15

Ja ik snap het probleem,sommige leraren zijn echt k*t,op onze school ook,loopt er eentje rond die zelf een leerling die niet aanwezig was een dom schaap noemt,en dan vervolgens kwwad word en ons eruit stuurt,omdat we 'geen respect hebben voor de ander.'Phah!Ze komt trouwens ook elke les een kwartier te laat.Een keer was ze op tijd,maar wij rekenden erop dat ze later zou zijn,dus kwam de halve klas vijf minuten te laat.Hup,nablijven!Be-lache-lijk!
Ga met je afdelingsleider praten,misschien kun je van mentor wisselen.
Er zit ook nog een leraar op onze school die echt een smiecht is.Het was zijn laatste les op school,dus wij mochten filmpjes op youtube kijken en die zo via het diascherm en de beamer gewoon aan de hele klas laten zien.Nou,eerst wat Mastermovies voiceovers.Leraar zit achterin met een big smile te kijken en zegt niets,ook niet als er gevloekt word.Dan Happy tree friends.Helemaal oke.Nou wij de les uit,,,krijgen we de volgende dag op onze donder van de mentor omdat we 'FOUTE FILMPJES KEKEN!'En dat terwijl die asshole ZELF achterin mee zat te genieten,gaat ie achter onze rug lopen zeiken!!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:36

ik heb een wiskunde leraar die zo is, maar we verdenken hem er van overspannen te zijn.
maar die is meer een flikkerlicht(of is het vlikkerlicht)
ene dag scheld hij ons uit voor ezels en rot van binnen.
volgende dag zijn we de leukste klas ooit

mijn mentor is een ander geval, hij is ooit een keer van een paddestoel gerolt, en toen zomaar voor de klas gekomen!
beetje een kabouter dus.....

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:42

Zo heb ik ooit een keer een ingedeukte stift terug gegeven aan mijn franse lerares. }> Ik scheef perongeluk de antwoorden onder de verkeerde tijd (volt. deeltijd etc etc). Toen ging ze vet lopen schreeuwen dat we nooit ons huiswerk deden en dom waren. Dus toen heb ik tegen mevrouw gezegt: j'ne parle pas de france, j'ne compress pas. Je suis hollandaise. En ben toen aan mn tafel gaan zitten terwijl zij door bleef schreeuwen. Zij was ook mijn mentor maar ik kon gewoon niet met haar overweg en anders om ook niet. Ik weet niet wat het is...ik snap het van de leraar ook wel als je een hele dag klierende pubbers om je heen hebt wordt je het wel een keer zat maar he!! wordt dan geen leraar. ;)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:44

zo'n mentor hebben wij hier ook.. :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:44

Ik ken het. Het is dan (gelukkig) niet mijn metor maar het ís een heks: onze scheikunde lerares.
Als we een onvoldoende halen voor onze toetsen zegt ze: "Vmbo is gewoon te hoog voor jullie en scheikunde hadden jullie gewoon nooit moeten kiezen!" Op een keer zijn wij gewoon een keer zo brutaal geweest te zeggen: "Dus u vind ons dom?" en dan krijg je als antwoord: "Nee vmbo is te hoog voor jullie.. Dus eigenlijk zijn jullie wel dom ja". Dit hebben wij ook aangekaart bij de coordinator maar met het mens valt niet te praten. Zelfs niet nu ze met onze cijfers zit te sjoemelen!! (zijn we achter gekomen omdat ze een keer vragen uit het boek haalde op een toets en we hebben antwoordbladen. Blijkt dat ze vragen fout rekent terwijl ze gewoon goed zijn.) We zitten verdikkemij in het examenjaar! Het kan ons een jaar kosten! Dit loopt nog. En gelukkig gaat hier verandering in komen.

Succes met je mentor! Ik hoop dat het goed komt.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:45

Onze mentor is precies hetzelfde. Zeuren over élk klein dingetje, zwaar inconsequent, ja dan weten wij ook niet wat we aan haar hebben. Het is maar aan haar bui hoe wij ons moeten gedragen, en dat verschilt elke les, dus elke les gaat het mis. En ze maakt 'grapjes' over andere leerlingen als die er niet zijn. Ze vind haar grapjes zelf oh zo leuk, maar het komt erop neer dat ze die leerlingen gewoon belachelijk loopt te maken. Jammergenoeg deed ze dat bij een paar mensen die nogal favoriet zijn in de klas, waardoor ze zich zelf meer belachelijk maakte, maar dat doet er niet toe. Ze heeft het ook gewoon niet, net zoals 9 andere leraren op mijn school, die precies wij allemaal hebben, want wij zijn vwo3, wij gedragen ons wel en wij kunnen alles wel, en wij hebben soms minder uitleg dan een mavo-klas. Aha..? En ook niemand op school die wat aan al die klachten doet hoor, en als we vragen of er nou al wat aan het gebeuren is. Ja hoor, we zijn ermee bezig. En 3 maanden later is er nog niks gebeurd. ZIEK wordt ik van deze school, letterlijk ZIEK gewoon bàh bàh bàh wat een vertiefde school.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:46

Jeetje, ben echt niet de enige met vreselijke docenten! Ik heb er trouwens nog eentje, die geeft aardrijkskunde. Hij noemt ons gewoon letterlijk dom als we iets niet snappen. Ik vind ook niet dat een leraar dat mag zeggen.. :+ Maar die van jullie zijn ook wel erg!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:47

LoveRheSanne schreef:
Ik ken het. Het is dan (gelukkig) niet mijn metor maar het ís een heks: onze scheikunde lerares.
Als we een onvoldoende halen voor onze toetsen zegt ze: "Vmbo is gewoon te hoog voor jullie en scheikunde hadden jullie gewoon nooit moeten kiezen!" Op een keer zijn wij gewoon een keer zo brutaal geweest te zeggen: "Dus u vind ons dom?" en dan krijg je als antwoord: "Nee vmbo is te hoog voor jullie.. Dus eigenlijk zijn jullie wel dom ja". Dit hebben wij ook aangekaart bij de coordinator maar met het mens valt niet te praten. Zelfs niet nu ze met onze cijfers zit te sjoemelen!! (zijn we achter gekomen omdat ze een keer vragen uit het boek haalde op een toets en we hebben antwoordbladen. Blijkt dat ze vragen fout rekent terwijl ze gewoon goed zijn.) We zitten verdikkemij in het examenjaar! Het kan ons een jaar kosten! Dit loopt nog. En gelukkig gaat hier verandering in komen.

Succes met je mentor! Ik hoop dat het goed komt.

Dat is wel héél erg! :oo Jemig!
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 01-04-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:47

mhm ik was blij dat ik mijn frans kon laten vallen! wat een bagger jaar was dat zeg! maar gelukkig is dat al weer bijna 6 jaar geleden ^^
Zit nu op het MBO maar tis niet veel beter met de leraren. Nu hebben we het anders om. "meneer ik snap het niet kunt u het uit leggen? Nee je doet het maar zelf" *zucht*

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:48

@ LoverRheSanne: Neem een keer een gesprek op in de klas of ga met je toets met goede antwoorden (die fout gerekent zijn) en boek naar een 3de. Kijk of er een andere leraar is van hetzelfde vak. Ik heb dit ook gedaan en ben uit eindelijk bij de directie beland met boek en toets. Toen pas is het bij ons opgelost.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:50

jessiesand schreef:
@ LoverRheSanne: Neem een keer een gesprek op in de klas of ga met je toets met goede antwoorden (die fout gerekent zijn) en boek naar een 3de. Kijk of er een andere leraar is van hetzelfde vak. Ik heb dit ook gedaan en ben uit eindelijk bij de directie beland met boek en toets. Toen pas is het bij ons opgelost.

Moet je wel een aardige leraar zoeken, want ik heb toch van die flauwe docenten erbij. Dan zegt hij dat hij het wel eens is met de andere docent, maar dat is dan gewoon omdat hij z'n collega niet wil tegenspreken :(

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:51

jessiesand schreef:

Het ligt nu bij de coördinator. We vonden het altijd al raar dat we onvoldoendes haalden terwijl we de opdrachten uit het boek bijna allemaal goed hadden. We hadden alleen geen bewijs, onze (super)mentor wist er wel van. Nu hebben we gelukkig bewijs en weer hoop dat het goed gaat komen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:51

Ohja, ook nog. Onze duitse lerares heeft eens een les voor ons opgeofferd, omdat ze het belachelijk vond hoe het eraan toeging met onze mentor. Dus heeft zij een mentorles gehouden onder duits, en ze heeft naar ons geluisterd en ze heeft ons geholpen met wat dingen. Een klassenvertegenwoordiger aangewezen, álles wat onze mentor niet doet.

jessiesand, zo is het bij ons nu ook al. Mijn natuurkundeleraar mag mij niet zo, dus moet ik het allemaal zelf maar doen, want ik ben lui en zoek nooit iets op en eis al zijn tijd op(hij was al een halfuur met 4 meisjes bezig die het niet snapte, ik vraag 1 dingetje, nee andere hebben ook aandacht nodig, en toen ging hij weer terug naar datzelfde groepje? vervolgens kon ik niet verder, en het moest af zijn voor de volgende dag, was een verslag. Maar als ik daar nu een slecht cijfer voor heb ga ik daar toch echt wel op terugkomen)
Laatst bijgewerkt door Colorado op 01-04-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:55

jessiesand schreef:
Nu hebben we het anders om. "meneer ik snap het niet kunt u het uit leggen? Nee je doet het maar zelf" *zucht*
Zo een leraar hebben we ook, en dan vind hij het gek dat we allemaal onvoldoendes halen. (Is wiskunde) Dusja, aangezien we de opgaven niet snappen schrijven we gewoon alles over uit het nakijkboekje :o

Maar dat verhaal wat TS vertelde herken ik. Heb eigenlijk precies hetzelfde, ook een mens dat met je in discussie gaat en je ook gewoon dom noemt. Ze geeft trouwens ook Nederlands. Het verhaal kwam me eigenlijk best wel bekend voor toen ik het las.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:59

Unoo schreef:
jessiesand schreef:
Nu hebben we het anders om. "meneer ik snap het niet kunt u het uit leggen? Nee je doet het maar zelf" *zucht*
Zo een leraar hebben we ook, en dan vind hij het gek dat we allemaal onvoldoendes halen. (Is wiskunde) Dusja, aangezien we de opgaven niet snappen schrijven we gewoon alles over uit het nakijkboekje :o

Maar dat verhaal wat TS vertelde herken ik. Heb eigenlijk precies hetzelfde, ook een mens dat met je in discussie gaat en je ook gewoon dom noemt. Ze geeft trouwens ook Nederlands. Het verhaal kwam me eigenlijk best wel bekend voor toen ik het las.

Tja, en dat is toch eigenlijk heel erg, dat er zo veel zijn die mn verhaal herkennen. Je gaat toch niet met een leerling in discussie over allemaal onzinnige dingen. En ze is ook zó niet-consequent.

Net als gisteren, een groepje uit onze klas had mondeling/discussie en dat MOESTEN ze persee die dag doen. Komen ze binnen, zegt mn mentor: 'Ja, jullie hebben nu mondeling'. Zeggen die mensen: 'Nee hoor! Dat wisten we helemaal niet!!'. Dus mn mentor: 'Dat wisten jullie wel, dus jullie hebben nú mondeling!'. Dus die mensen: 'Nee, wij weten het toch niet en [naam] is er ook niet..' (als er éen iemand uit het groepje niet zou zijn, zou het mondeling alsnog doorgaan en zou diegene later een presentatie moeten houden, zou ook geen probleem moeten zijn.). Dus mijn mentor met die mensen naar de gang, komen ze een kwartier later binnen, : 'Ja, we gaan de mondelingen verschuiven.' _-:( Hoe consequent ben je dan..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:08

jessiesand schreef:
mhm ik was blij dat ik mijn frans kon laten vallen! wat een bagger jaar was dat zeg! maar gelukkig is dat al weer bijna 6 jaar geleden ^^
Zit nu op het MBO maar tis niet veel beter met de leraren. Nu hebben we het anders om. "meneer ik snap het niet kunt u het uit leggen? Nee je doet het maar zelf" *zucht*

Dat is het nieuwe leren :Y)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:09

Inderdaad... Je moet zelfstandig dingen kunnen opzoeken :j :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:18

Ik heb ook zo'n mentor :\
Altijd ruzie met d'r, en ben gister ook naar huis gestuurd door d'r omdat ik m'n SCHRIFT was vergeten.
Stomwijf..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:23

Rebeccaa schreef:
Altijd ruzie met d'r, en ben gister ook naar huis gestuurd door d'r omdat ik m'n SCHRIFT was vergeten.
Stomwijf..

Niks is zo leuk en fijn als elke dag een klas van 30 pubers voor je neus die hun schrift/boek/huiswerk zijn vergeten.

Als je bij mij wat vergeet 1x ok, maar een tweede keer betekent een uur nakomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:28

Arabesk schreef:
Rebeccaa schreef:
Stomwijf..

Niks is zo leuk en fijn als elke dag een klas van 30 pubers voor je neus die hun schrift/boek/huiswerk zijn vergeten.

Als je bij mij wat vergeet 1x ok, maar een tweede keer betekent een uur nakomen

Dit was m'n eerste keer :\
Ik maak áltijd alles, en ben misschien heel in het begin van het jaar één x m'n schrift vergeten.
Maar pardon hoor, ze werd me toch PISSIG
En verder is ze gewoon een gefrustreerde trol.
Heb ook een 1 voor m'n boeken-lijst, omdat zij steeds andere dingen plande op mijn bespreekdagen. -O-

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:25

Wacht maar tot je straks op het vervolgonderwijs zit, dan heb je niet eens een mentor en is alles je eigen verantwoordelijkheid. Als het dan misgaat, kun je alleen tieren tegen jezelf. ;-)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:04

Arabesk schreef:

Tsja, Arabesk, dat ligt dan natuurlijk gewoon aan jou hé. Als je een goeie docent was zouden ze voor jou hun boek wel meenemen. Het ligt namelijk nooit aan de leerling zelf, dat weet je toch ondertussen wel? :D

*mompel* Topicje beginnen over vervelende leerlingen? Lijkt mij ook wel eens leuk, na al die topics waarin docenten met de grond gelijk gemaakt worden...