"A complaint free world"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

"A complaint free world"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 12:00

Hey,

Wie kent deze bandjes nog meer?

Afbeelding

Ene kant stat dus 'A complaint free world", andere kant "Spirit"

Ik kreeg dit bandje afgelopen weekend en vind het toch wel enorm gaaf..

Ideologie erachter is dat elke keer wanneer je roddelt, zeurt, zeikt of klaagt, je het bandje om je andere pols moet doen. Je doel is dan het bandje 21 dagen om één pols te houden..

Ben benieuwd wie er nog meer zo'n bandje heeft!!

Zie ook www.acomplaintfreeworld.org

Groetjes,
Ilse

Anoniem

Re: "A complaint free world"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:06

Hey, ik link dit topic even in het 101 doelen-topic. Geloof dat er heel wat 101-mensen zijn die een paar weken niet wilden klagen :D

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:07

Dat wilde ik ook doen, Nouks :D
Maar iig goede initatief!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:09

Opzich wel een goed idee :j
Vraag is natuurlijk of het niet een stille hint is als je zo'n bandje krijgt _O- .

Maar ik denk dat heel veel mensen na die 3 weken gewoon weer verder gaan met zeuren :Y) Tis sowieso lastig vol te houden, sommige dingen mag je best over klagen vind ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:12

Volgensmij heb ik dit een halfjaar geleden bij Oprah gezien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:18

Ik vind dit type bandjes zo weinigzeggend meer, na Livestrong (was erg mooi), Zinloos geweld, Respect2All en daarna gewoon alle mogelijke leuzen op alle mogelijke kleuren bandjes.. dat is het enige wat ik jammer vind eraan.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 13:39

Hmm sharonalover; ik denk dat wanneer je 3 weken lang niet gezeurd of geklaagd hebt, je zo'n ander mens bent geworden dat je niet zomaar terugvalt in die oude gewoontes. Dat is ook een achterliggend idee erachter, is dus ook 'n boek over geschreven (engelstalig wel).
Ik ben het met je eens dat je af en toe best eens mag klagen maar als ik sommige mensen hier om me heen hoor.. Die klagen werkelijk over alles, en die staan zichzelf toe erin te blijven hangen. Doe/deed ik zelf ook maar ben op weg naar verbetering en hoop dat het me ook gaat lukken. Het leven is volgens mij zoveel leuker als je meer de positieve kanten ziet :)

WW: snap ik ergens wel, al denk ik toch dat dit bandje meer voor jezelf is als 'geheugensteuntje' om je leven te 'beteren' als het ware :)

Nouks/Pinootje; haha ja had het daar ook al gezegd toch in m'n betoog over de vastenactie? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:41

Ilsiie schreef:
[***]/Pinootje; haha ja had het daar ook al gezegd toch in m'n betoog over de vastenactie? :P

Stond specifiek dit bandje daar in ja? Gemist dan...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 13:45

Ilsiie @ [HK] 101 doelen, 1001 dagen

volgens mij wel :=
*leest
ja staat erin :P

Ilsiie schreef:
We hebben ook allemaal zo'n paars rekbandje gekregen zegmaar; aan de ene kant staat Spirit (de jongerengroep heet 'The Spirits' dus was wel toepasselijk, maar niet speciaal voor ons gemaakt) en aan de andere kant staat 'A Complaint Free World'. De ideologie achter dit bandje is dat elke keer wanneer je roddelt, zeurt, zeikt of klaagt, je het bandje om je andere pols moet doen. En dan is dus het doel om het bandje tenminste 21 dagen om één pols te houden, en dat je na die 3 weken een geheel ander mens bent.. Dit bandje kwam ook weer precies op het goede moment omdat dit een van de dingen is die ik al besloten had voor mezelf donderdagavond, en ik denk dat het me wel gaat helpen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:09

Ik vind de grens tussen nodig en onnodig zeuren/klagen/etc. wel wat lastig vast te stellen. Die is namelijk voor iedereen anders. :) Ik denk dat iedereen wel altijd zo'n bandje om kan hebben dan, want ik denk dat iedereen weleens volgens iemand anders zeurt in de 21 dagen. Ik probeer eigenlijk altijd zo weinig mogelijk anderen het leven zuur te maken, maar ik denk dat ook ik volgens iemand anders zeur/klaag/roddel/weetikwat. Dat is zo subjectief, vind ik.

Bijvoorbeeld dat topic van dat meisje waar het broertje in huis woont. Als zij dan zegt "hij eruit of ik eruit" dan moet ze zo'n bandje om? :+ Terwijl het toch wel degelijk nodig is om in die situatie voor haarzelf op te komen.

Het initiatief erachter is wel goed, maar ik vind eigenlijk dat sóms zeuren/klagen/etc. nodig is. Soms moet je voor jezelf op komen en ik vind het jammer als je daar dan voor zou moeten worden gestraft... :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:45

Ik heb hem ook. :D
Kreeg hem bij de psychologie magazine.
Ik wissel hem niet, maar probeer gewoon wat minder te klagen. :)
Heeft die bij jullie ook een geurtje?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:23

Yes, dit was een hele poos terug bij Oprah Winfrey :) ik gelijk naar die site, wat vond m erg leuk bedacht enw ilde m vooral ook ff uitdelen :P
Dus een bundeltje besteld, maar tot op heden niets binnengreken (laten we zeggen anderhalf jaar geleden?)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 16:31

Bijzonder?
Ik heb ze gekregen vanuit 'n jongerengroep, de tante van iemand van de leiding had ze opgestuurd vanuit Amerika!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:00

Ja, best jammer, heb ze daarna nog eens gemaild..krijg wel elke maand hun nieuwsbrief automatisch binnen, dus ze moeten mijn registratie hebben ontvangen :P
Von dhet een leuke gedachte die bandjes uit te delen en zelf er ook aan mee te doen :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:44

Weet iemand waar je alleen het bandje kunt kopen? Ik heb even gegoogeld en vond alleen boekwinkels die het boek & het bandje samen kopen.

Ik vind het wel een leuk initiatief/idee en zou er graag 1tje hebben. Maar het boek lees ik (waarschijnlijk) toch niet...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 08:18

kan dat ook niet via de site Barramundi?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:50

Ja, die in Amerika. Maar na de post van Amy77 over het lange wachten erop dacht ik dat het misschien ook gewoon in NL verkrijgbaar was....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:48

Ik heb ze gewoon via de site van complain free world besteld, de amerikaase site :) kende het nl alleen van Oprah Winfrey :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:00

@Amy77: heb je ze wel gekregen dan? Ik dacht uit jouw verhaal te begrijpen dat je ze nooit ontvangen had, maar misschien heb ik dat mis?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:51

Oh sorry, ben mss wat onduidelijk geweest, hihi.
Nee, heb ze nooit gekregen, maar wel de nieuwsbrief maandelijks..(via amerikaanse site)..ik had een klein aantal besteld, om ze aan wat vrienden en familie uit te delen, om mee te doen, vond de gedachte erachter wel mooi..maar helaas..

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:53

Hmm... jammer.
Maar verder kan ik niet echt wat vinden waar ik ze kan krijgen. Misschien toch maar een poging wagen via die site.
Als het lukt, laat ik het je weten :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:56

Ja via de site is het mogelijk, ik zal hem er even bijpakken waar ik het precies gedaan heb :) Althans, dat zal dan wel niet de juiste weg zijn geweest, haha..en anders mail je ze even?
*Ik ga toch even kijken*

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:58

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:57

pfff word een beetje moe van die bandjes!