wie doet er nogmeer "moeilijk"? (date)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arvanti_haf

wie doet er nogmeer "moeilijk"? (date)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:40

Help, wie kan me helpen...

Ik ben 23, en super happy met mijn paard en werk. Nu heb ik vorig jaar een jongen leren kennen en dat was erg leuk. Maar hij kwam me te dichtbij, dus ik doe de deur dicht.
Ik heb 1x een "relatie" gehad... en daardoor ben ik wat dat betreft behoorlijk genezen. Ik heb zoiets, als hij een jaar buiten een meter kan blijven en van me afblijft en me nog leuk vindt, dan is hij me waard, anders niet. Dat komt door mijn vorige ervaring... en opzich vind ik het wel een logische insteek. Ik wil geen eendagsvlieg zijn!

nu weet ik al wat er gaat gebeuren. Ik heb zaterdag weer met hem afgesproken, en de vorige keer kwam hij dichtbij mij staan, toen ik in de auto wilde stappen. Dan ben ik argwanend, en weeet niet hoe snel ik weg moet wezen. Ook op msn zegt hij: Ik ga slapen (K). Ik zo: Truste. Hij: Kan er geen (K) af? Ik zo: Die zijn schaars. hij zo: Dat merk ik dan zaterdag wel.

NOU DAT DACHT IK DUS EVEN NIET! ik heb hem 3x gezien, hij is aardig, maar hij heeft nog geen rechten opgebouwd om binnen de straal van een meter te komen!

Ik ben vet onzeker en iedereen om mij heen: Mens, doe niet zo moeilijk, maak je niet zo druk, wees jezelf, blablabla... nou, als ik teveel over mezelf vertel haakt hij sowieso al af, want ik vind mezelf behoorlijk gecompliseerd...

Zijn er meer mensen die zich zo voelen, en hoe gaan jullie met je eigen gedrag om... ik wil wel normaal doen, maar ik weet echt niet hoe ik me gedragen moet. t.o.v. hem. Ik weet precies wat ik NIET wil, maar wat ik wel wil, weet ik niet. Hij is aardig, en ik moet er open voor staan, maar hoe dat vorm moet krijgen???????????? HELPPPPPPPPPP

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:48

Ha, ontmoet je tegenbeeld. Ik ben de eerste nacht blijven slapen, en 2 weken later zijn we gaan samenwonen. Inmiddels 3 jaar terug. Maar meis, als jij je prettig voelt bij dat afstand houden, waarom niet dan? Als jij je er niet prettig bij voelt, stel jezelf dan open. Ja, het is een gok, en ja hij kan wegrennen, maar hij kan ook helemaal gek op je worden en je accepteren zoals je bent. Je neus stoten hoort bij het leven. Daarom heeft God Ben&Jerry's geschapen. En vriendinnen. Succes zaterdag!

En ik weet niet hoe gecompliceerd je bent. Ik vind mezelf ook gecompliceerd, ik zei de eerste nacht tegen mijn lief: 'Ik wil best wat met je opbouwen...maar ik ben een moeilijk meisje'. 'Ik hou van moeilijke meisjes' zei hij toen. En dat gooi ik hem nog steeds voor de voeten als hij zegt dat ik moeilijk doe... :=

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:53

Ik ben misschien pas bijna 16, maar dat is precies wat ik nou ook heb! 't Gaat me heel snel te snel en dan ben ik er ook meteen klaar mee. Het liefst laat ik dan niks meer van me horen en ga weer lekker verder met vrijgezel zijn :')
Ik ken nu sinds 3 weken een hele lieve jongen. Na een paar dagen had ik idd weer dan benauwde gevoel en hoe leuk tie ook was t liefste zou ik weer zo snel mogelijk 'wegrennen' :)) Toch heb ik m 3 weken lang elke dag gezien en ontdekt dat 'ie echt heel erg lief is, als ik iets niet wil vindt 'ie dat ook gewoon prima. Hij vraagt er ook meerdere keren om :j
Als je m stiekem toch wel een beetje ziet zitten, spreek gewoon weer een keertje af. Gezellig praten en je komt er vanzelf achter wat voor jongen het is!
Ik ben iig heel blij dat ik wél heb doorgezet!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:54

Haha... geweldig om te lezen. Doe mij maar mac flurry's! Ik heb hem al 2x gezien, maar dat was een jaar terug, en hij blijft maar msnnen en smssen. dus wat dat betreft zou je zeggen dat hij nogal wat moeite doet, en qua opmerkingen al redelijk wat van me heeft geslikt...

Arvanti_haf

Re: wie doet er nogmeer "moeilijk"? (date)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:57

jah kinuh, zaterdag gaan we naar de bios, maar de vorige keer heb ik tijdens de film heb zitten bedenken wat ik tijdens het eten moest gaan zeggen. Hij is best lief leuk en aardig hoor, en naar mijn maatstaven ook best knap! maar waar iak ik het nu nogmeer over hebben dan over mijn paard. Dat is mijn veilige allessie... maar als ik niet over paard of werk mag praten, dan blijft er weinig over om "spontaan" over te doen...hahahah

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:57

Hihi.. dat zeg ik ook tegen m'n vriend als ik één van mijn onredelijke buien krijg.
Ik ben vaak bang dat jongens mij als 'lust-object' zien.
En tegelijkertijd geloof ik ze niet als ze me mooi vinden.

Maar ik begrijp je volledig, een jongen die je maar 3x gezien hebt of niet gelijk een kus te verwachten.
En als hij dat zou willen afdwingen, moet ie gelijk wegwezen.
Als je nu al zegt dat je dat niet wilt, laat je dan ook niet overhalen.
Je merkt vanzelf als je er klaar voor bent om iemand een stap dichterbij te laten komen.
Leg hem dit ook uit, een 'echte' man luistert naar je.

Maar lieveli heeft ook wel gelijk, je neus stoten hoort erbij. Je kan echt niet verwachten dat de jongen met wie je nu iets gaat delen, de rest van je leven bij je blijft.
Er kan zoveel gebeuren, ook je eigen gevoel kan veranderen.

Ik heb nu een hele lieve vriend die echt voor me door het vuur gaat. En wat heb ik gedaan? Juist helemaal niks. Ik ben mezelf, en echt compleet mezelf. Iets wat ik in jaren niet heb kunnen doen. En hij vindt me prachtig, wat ik toch steeds beter leer accepteren ondanks z'n boeren-opmerkingen soms :P
Dus wat ik zeg, probeer je niet anders voor te doen dan je bent.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:58

Ow is daar ben en jerry's voor.....

Nou ik kan ook alleen maar zeggen dat het leven bestaat uit vallen en opstaan.. als ik mijn vorige relatie's zou mee wegen in een beslissing dan had ik net zo goed vrijgezel kunnen blijven!!!

Zoals mijn vriend me altijd herrinerd: hij is niet mijn ex!! Wij woonden overigens ook binnen 3 maanden samen, en zijn nog steeds gelukkig..

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:59

Overigens.. mijne is allergisch voor paarden.. HOW BAD
Maar z'n zussie rijdt ook, dus het geleuter kent ie al wel een beetje.

Waar heb je hem leren kennen?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:00

...wees wie je bent en als hij echt de persoon is ..dan pikt hij jou rare tikkies wil...dan kan je erover praten en om lachen...wat niet is, is niet en je kan jezelf nu eenmaal niet veranderen..maar je neus stoten is geen slechte hoor, volgens LOES: ik loop liever een blauwtje dan met eelt om mn ziel..en zo is het maar net, je kan niet heel je leven op safe lopen...

succes!!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:01

(kheb hem op het boer zoekt vrouw feest leren kennen) ik was nog NOOIT op een feest geweest, nog nooit uitgeweest, dus wel toevallig als dit zo moet zijn...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:03

Het is misschien wat flauw, en niet iedere jongen kan het waarderen (en misschien vind je het zelf ook niets) maar je kunt op internet zoeken naar interessante of op z'n minst aparte feitjes. Een goede ijsbreker is te vertellen dat een varkensorgasme een half uur duurt. Of dat vrouwtjesjaguars een grotere penis hebben dan mannetjes. Dit zijn dan toevallig feitjes over seks, maar je hebt ook seksloze feitjes. Het ijs is meteen gebroken en je het ene feitje leidt naar het andere feitje wat weer iemand doet denken aan een anekdote en voor je het weet ik het diep in de nacht en heb je zowaar een hele conversatie achter de rug.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:04

Nou ik ben ook niet zo makkelijk, en kan me net als jij van te voren druk maken om alles wat ik moet zeggen en doen etc..
En als jij het rustig aan met wat afstand wilt, maak dat dan duidelijk, dan weet hij ook waar hij aan toe is.
Succes!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:04

Als ik je posts goed lees heeft hij het jaar op de ruime meter al lang volgemaakt. Dus hup, ga ervoor!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:05

Arvanti_haf schreef:
(kheb hem op het boer zoekt vrouw feest leren kennen) ik was nog NOOIT op een feest geweest, nog nooit uitgeweest, dus wel toevallig als dit zo moet zijn...

HA ik zit nu op farmdate (om iemand hier een hak te zetten) en de klompjes stromen binnen... Streelt mijn ego, alleen hoop ik dat jouw man wat interessanter is dan degenen die me klompjes sturen :')

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:05

Whaha... tis wel typisch... hoe KOM je erbij?????????(die ijsbrekers)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:08

jah, ik heb hem 2x gezien, en toen bleef hij op afstand. Daarom vin ik het ergens wel leuk dat hij TOCH nog een keer contact zocht. Anderzijds denk ik dat hij nu denkt dat hij nu wel ergens aan toe is ofzo, kweet niet... de druk voelt hoger, en ik moet niet voor hem denken, maar ik kan dat niet los laten...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:11

Wat een leuke ontmoetingsplaats!! Ik heb even al die andere reacties niet gelezen maar kan je wel een advies geven.. ook als is het moeilijk.. maar neem aan dat je je zelf wel op je gemak voelt bij hem.. dan mag je hem best vertellen hoe je er tegen aan kijkt en eigenlijk net zo open als je tegen ons bent ook tegen hem zijn. Voor mannen is het ook wel handig om te weten waar ze aan toe zijn en hoe jij het ziet!

Samen leuke dingen doen en dan groeien jullie vanzelf naar elkaar toe..(of niet ) Nodig hem ook eens uit met vrienden van jezelf erbij, dat geeft ook ruimte. geef je zelf de tijd, en als hij echt voor je gaat neemt hij die tijd ook! maar dan moet hij wel weten waarom je zo doet.. anders gaat hij zich ook onzeker voelen, terwijl dat nergens voor nodig is!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:13

ik denk wel altijd voor twee, maar mijnes is een warhoofd...
maar dat pakt soms ook verkeerd uit omdat ie toch anders dacht :P

maar je moet hem ook gewoon geen reden geven om te denken dat hij ergens aan toe is. maak er dan een luchtig grapje over als hij een poging zou wagen.
of begin.. met een knuffel? als dat laagdrempeliger is.
en naar de film scheelt onwijs, je hoeft niet zo veel te praten, en achteraf praat je over de film ;)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:18

wat dat betreft zou ik liever iemand leren kennen, eerst als vriend. Dan verwacht hij nog niks..... dat hele stuk mogen ze van mij echt nog stippen! Klinkt tuttig, maar nog niet aan mij besteed!
en dat motto: mens doe niet zo moeilijk komt me de keel uit... dat hoor ik iets te vaak, als ik over die onzekerheden klets

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:23

Dat had ik dus ook met een jongen! Ik kende 'm nog geen week en hij begon al met (K) enzo op msn. En dan zeuren als ik er geen terug gaf. Nadat hij 10.000 x had gezeurd of ik eens langs wou komen, maar eens gedaan he (why not). Nou.. Na 5 minuten al arm om me heen en hij heeft me niet meer losgelaten die avond (we gingen uit). Hele tijd knuffelen, in m'n nek hijgen, aan m'n haar ruiken :( Nou vind ik zulke dingen helemaal niet erg, integendeel zelfs. Alleen wel als ik iemand nog maar paar weken ken! Ondanks afwijzingen die avond (armen kruisen, hem op afstand houden, niet in de ogen kijken), kwam hij bij het afscheid wel weer lekker dichtbij schuiven. Snel mp3 opgezet en gezegd dat ik moest gaan. Daarna via een sms maar gezegd hij een leuke jongen is, maar ik niets in hem zie (nadat hij had gevraagd of ik uit wou eten met hem en daarna nog uit ook ;( )

Maw: jongens mogen alleen dichtbij komen als ik ze leuk vind. Echt leuk leuk. Niet denken van: goh, hij ziet er wel leuk/aardig uit.. Die fout heb ik vaker gemaakt en achteraf moest ik op de blaren zitten. Nee, ik ben voorlopig wel weer genezen van jongens..

Ik denk dat je gewoon moet afspreken en kijken hoe het loopt. Luister naar je gevoel. Als je dat niet doet, zal je er later spijt van hebben ;)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:27

dat gebeurde me bij m'n eerste echte vriendje.. ja op mijn 14e (A)
hij was 18 en was m'n allerbeste maatje op school.
totdat ik erachter kwam dat ik jaloers was toen hij met een meisje verkering kreeg.
toen bleek dat hij al maandenlang z'n verliefdheid voor mij opzij had gezet om onze vriendschap niet te verpesten.

dus er zijn zeker jongens/mannen die dat kunnen, een vriendschap opbouwen zonder bijbedoelingen.

ik geef je nog een keer de tip, práát met 'm :P leg hem uit wanneer je reageert zoals jij reageert. sommigen vinden dat 'lief' en anderen zullen het irritant vinden. maar die laatste zijn dan niet voor jou besteed.

en nog eens terug naar mijn heden. mijn gevoel voor deze jongen is zó sterk dat ik het gewoon niet kon negeren. en niet omdat hij super knap is, of super slim. gewoon om wie hij is en wat hij uitstraalt. en hij drong ook totaal niet aan, vroeg wel waarom ik twijfelde en zei me gelijk dat hij wel nog jaren wilde wachten als ik er dan wel aan toe was :P

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:27

hij accepteert al aardig wat van me, dus hij weet dat ik dan moeilijk doe. wil hij dat niet, dan niet. Ik ben happy.
Dat wat jij zegt deed hij niet, dat opdringerige.

Doordat iemand mijn vertrouwen had gewoon ben ik een jaar blind geweest, en dat heeft bij mij echt zo'n deuk geslagen dat ik ook echt ben genezen... en deze man luisterde ook naar mij enzo, en dat heeft het juist zo verschrikkelijk moeilijk gemaakt mijn ogen te openen... maarjah, daaar hebben ze ijs voor uitgevonden hoorde ik net ;)
maar ik ga slapen, morgen weer werken, doeidoei

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:36

Inderdaad, daar hebben ze ijs voor uitgevonden ;)

Het hoort een beetje bij de liefde, een paar keer op je bek gaan. Dan weet je de volgende keer wat je wel en niet wilt accepteren van iemand. Het is alleen niet handig om je helemáál af te sluiten van relaties, want waarom zou je? Natuurlijk kan je gekwetst worden, natuurlijk kunnen er vervelende dingen gebeuren en natuurlijk kan je een hoop liefdesverdriet hebben. Maar wat staat er tegenover? Samen lachen, samen gezellige dingen doen, samen wakker worden en in elkaars ogen kunnen kijken, en nog honderdenéén dingen.

Ik weet niet wat er gebeurd is met je vorige vriend dat je schijnbaar zo wantrouwend bent geworden naar andere jongens toe, maar waarom niet gewoon gezellig afspreken? Je hoeft je niet anders voor te doen dan je bent, of speciaal onderwerpen gaan bedenken om over te praten. Praat over je paard, je huisdieren, leuke anekdotes van je werk, een concert waar je laatst geweest bent of een leuke film die je hebt gezien. Hij is niet anders dan welke andere jongen dan ook; ook niet omdat jij hem leuk vindt (of hij jou). Dat betekent niet dat je je anders moet gaan gedragen naar hem toe.

Kortom; gedraag je zoals je altijd doet. Als hij dat leuk vindt; top! Vind hij dat niet leuk; dan is er geen man over boord, je hoeft toch niet nog een keer af te spreken met em?

Je hebt niks te verliezen ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:11

Arvanti_haf schreef:
Whaha... tis wel typisch... hoe KOM je erbij?????????(die ijsbrekers)

Nou dat van die varkens las ik ooit ergens op een feitjessite :') en dat van die jaguars las ik op een bordje in artis.

Echt vervelend dat je nog rondzeult met de bagage van je ex, maar als ik zo op je profiel kijk heb je niets te klagen. Je hebt geen hoofd waar de katten naar blazen, je hebt een te toffe baan, je komt intelligent over en je hebt leuke beestjes. Die jongen mag al blij zijn dat hij in dezelfde ruimte als jij mag ademen, en als hij het in zijn botte kop haalt om iets te doen waar hij jou bewust mee kwetst, dan vertrap je zo'n jongen toch met je ego? Het klinkt echt afgezaagd maar het is een waarheid als een koe: Wees jezelf, wees open -> je hoeft niet je hele levensverhaal te vertellen maar laat merken dat je wat te melden hebt en dat je ook wilt weten wat hij te melden heeft. Als je niet wilt zoenen of als je niet wilt dat ie aan je plukt zeg dat gewoon dat jij je eigen tempo hebt voor dingen en vooral: Geniet. Stel dat het wel wat wordt, dan is dit de leukste tijd. Die zenuwen horen er ook gewoon bij, en als je over 10 jaar samen op de bank zit en het is allemaal saai en voorspelbaar, dan zou je je linkerarm ervoor geven om die zenuwen nog eens te voelen. (Bij wijze van spreken dan)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 07:48

MW --> LZP