Mindim schreef:De trein is ook geen garantie hoor. Er was eens een programma op de televisie welke over treinen ging. Een nederlands programma. Die jongen wilde ook zelfmoord plegen door voor de trein te springen. Hij sprong niet goed, hij leeft nog, zijn benen zijn geamputeerd en hij zit in een rolstoel.
Dat het 100% kans op zelfdoding is dus niet waar. De machinist houdt er een trauma aan over, bij kennisen van ons lagen de lichaamsdelen een week later nog in de achtertuin (ze hadden niet alles gevonden), er zijn mensen die liachaamsdelen moeten gaan zoeken langs het spoor en het lijk moet worden opgeruims en in deze gevallen zal dat een extra vervelende klus zijn.
Dat iemand het leven niet mee ziet zitten is heel heel erg. Ik denk daar ook helemaal niet simpel over. Maar het enige wat ik zeg, is dat voor de trein springen een hoop anderen een trauma kan bezorgen.
Dat ik dat zeg doet helemaal niets af aan het feit waarom iemand zelfmoord pleegt, daar heb ik met geen woord over gerept.
Het is natuurlijk heel erg als je niet meer een andere uitweg ziet dan zelfdoding maar als er dan iemand besluti om veer de trein te springen dan lijkt het me inderdaad verschrikkelijk voor de mensen die alles moeten opruimen en de machinist die het gewoon voor zijn ogen ziet gebeuren. En wat te denken van de nabestaanden die hun dierbare dus niet meer kunnen zien omdat er niet zo veel meer van over is (even plastisch gezegd)
Dus ik ben het helemaal met je eens.