Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Eerst iets doen wat niet mag (roken) en dan ook nog boos zijn op iemand anders.
) 

Niien_ schreef:Hoe oud ben je? Als je onder de 16 bent vind ik het niet meer dan logisch dat een leraar het alarmeert dat jij rookt. Zij wilt dit alleen aan jou ouders mededelen zodat zij misschien kunnen zorgen dat jij dit niet meer doet, het is overigens niet goed voor je gezondheid.
Dat je het er met je mentor over hebt kan ik van jou kant ook begrijpen, als die zich er niet mee wilt bemoeien vind ik dat slecht van je mentor, want die hoort zich er wél mee te bemoeien.
Maargoed, buiten dat, jij ging naar je gymlerares en vraagt waar je gezien bent. Zij geeft netjes antwoord en ik vind dat jij er behoorlijk bijdehand op reageert. Als zij zegt dat iets haar zaak is en jij zegt tegen haar dat roken, het probleem waar het hier om gaat, joú zaak is. Natuurlijk is het jou eigen keus, maar dat hoeft niet op zo'n manier naar voren te komen, je had ook kunnen zeggen dat het je eigen keuze is geweest om te gaan roken en dat je het niet netjes van haar vond om te bellen en wat haar bedoeling ermee was. Dan had je lerares niet hoeven schreeuwen, ik vind het niet gek dat je lerares haar stem verheft want ik zou bijdehandte kinderen ook niet pikken.
Als jij daarbij ook nog bijdehand gaat zeggen dat ze rustig moet praten niet niet moet schreeuwen, tsja, dan zoek je het zelf op. Je kan beter haar uit laten razen en als ze uitgepraat is, is ze meestal wel tot rust gekomen hoor. Maar als jij vervolgens tussen haar verhaal loopt te blèren dat ze niet moet schreeuwen, en zij zegt dat ze uitgepraat is, vind ik het onbeschoft van jou dat jij geen respect meer toont voor jou lerares, tenslotte heeft zij altijd nog hoger gezag dan jou hoor.
Verder ga ik mee met BraveSpots dat ik dit ontzettend kinderachtig vind. Jou lerares zich verontschuldigen? Jeetje, laat mij en jou lerares niet lachen zeg.. Jij hoort niet zo'n toontje aan te slaan dus is het grotendeels jou fout.
Succes ermee.
liedje89 schreef:IK vind schreeuwen nou net altijd een teken van machteloosheid. Alsje begint te schreeuwen sta wat mij betreft direct een eind lager in achting vooral als lerares. Je hoort het goede voorbeeld je geven, Weet ook uit ervaring dat de leraren op onze school die hun geduld verliezen juist veel minder respect krijgen dan zij die juist rustig blijven. Daar sta je alsdocent toch boven, loopt dan gewoon weg.

)...