Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ja hoor)

). Pas doen als je er 100% achter kan staan.Marjolein schreef:Als je na 2,5 jaar nog niet toe bent om samen te wonen, vraag ik me af hoeveel toekomst deze relatie in jouw ogen heeft. Ik wel een paar jaar ouder maar ik wilde na een half jaar al samen wonen. Nu 3 jaar later lijkt het er eindelijk van te komen en ben daar ook echt blij mee.
Marjolein schreef:Als je na 2,5 jaar nog niet toe bent om samen te wonen, vraag ik me af hoeveel toekomst deze relatie in jouw ogen heeft. Ik wel een paar jaar ouder maar ik wilde na een half jaar al samen wonen. Nu 3 jaar later lijkt het er eindelijk van te komen en ben daar ook echt blij mee.
Citaat:Lekker kort door de bocht!

Op je gevoel af gaan dus, en daarbij vooral rekening houden met wat JIJ wilt. Succes! kimnytocize schreef:Pff, ze zijn pas 19 en 20. Ik kan me best voorstellen dat TS nog geen zin in huisje boompje beestje heeft. Ik heb 2 jaar met mijn vriend en ik ben ook 19 maar ik ga ook echt niet samenwonen. Ik wil eerst wel wat meer van de wereld zien.Marjolein schreef:Als je na 2,5 jaar nog niet toe bent om samen te wonen, vraag ik me af hoeveel toekomst deze relatie in jouw ogen heeft. Ik wel een paar jaar ouder maar ik wilde na een half jaar al samen wonen. Nu 3 jaar later lijkt het er eindelijk van te komen en ben daar ook echt blij mee.
Inderdaad, ik vind het ook behoorlijk kort door de bocht! Iedereen vult op een andere manier zijn / haar relatie in, respecteer dat gewoon zonder gelijk te zeggen dat als je na 2,5 jaar er nog niet aan toe bent om te samenwonen, je relatie mss geen zin heeft.
Bijv. Ik persoonlijk vraag me af of ik er uberhaupt wel ooit aan toe zal zijn.. Ben behoorlijk op mn privacy en rust gesteld (omdat ik buitenshuis een heel druk leven heb) en wil gwoon kunnen doen thuis waar ik zin in heb. Bovendien vind ik het veel bijzonderder en leuker om met elkaar 'af te spreken', zo kijk ik er iedere keer weer naar uit om mijn vriend te zien.
Of dat nou de juiste reden is? Voor sommigen niet, voor anderen zoals ik weer wel. Het is gewoon ieders eigen keuze, en je kan het nog zo leuk hebben met elkaar / houden van elkaar / etc. maar gwoon niet willen samenwonen of trouwen oid. De één woont al na een week samen, de ander na bijv. 10 jaar. En iedereen moet dat helemaal zelf weten
Om concreet te antwoorden op de vraag van de TS: als je gevoel zegt dat je dit graag wilt doen, dan doe je het!Op je gevoel af gaan dus, en daarbij vooral rekening houden met wat JIJ wilt. Succes!