Ineens weet ik het niet meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Ineens weet ik het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 08:38

Hallo

Sorry dat ik jullie hier mee lastig val maar ik wil toch graag de mening van iemand anders er over horen.

Het zit zo: Ik werk nu al 2 jaar op het loonbedrijf van mn vriend. Het loonbedrijf bestaat uit vader en 2 zonen. De broer van mn vriend doet de planning. En hij hoeft maar te bellen of ik sta klaar. (wat vaak voorkomt, heb je net je hele dag vol geplant. Word het weer helemaal veranderd omdat hij ineens weer werk heeft.)

Nou was laatst de discussie of ik een vast contract kon krijgen of niet. Aan gezien ik altijd klaar sta voor elk klein ding. Vrijwel alles kan. Leek het mij wel een blijk van waardering dat ik een vast contract kon krijgen. En zo dachten mijn vriend en schoonvader er ook over. Maar zn broer vond dat niet nodig en dat kon niet enzo. Dus k blijf zitten met het nul uren contract.

Nou heb ik gesolliciteerd ergens anders want ik wil toch een beetje vastigheid. Ook in de winter als het loonwerk stil ligt.
Tis niet dat ik het werk en het volk niet leuk vind bij het loonbedrijf maar ik moet (volgens mezelf) niet in dat nul uren contract blijven hangen.
Nu ben ik heel dicht bij een andere baan. (op een privestal / springstal) En ineens slaat de twijfel toe. Word zn broer niet boos? Wil ik dit wel echt? Want als ik er nu weg ga hoef ik er denk ik ook niet weer te komen. En ik ben benieuwd of mijn vervanger wel een vast contract krijgt.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Toch nog met het loonbedrijf gaan praten of er toch niet een vast contract mogelijk is? Of gewoon weg gaan. Want ik ben niet het type dat bij de broer van mn vriend gaat zitten zeuren om een vast contract ( zn broer is niet de makkelijkste om mee om te gaan)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:41

Ik zou nog een keer met je schoonvader, schoonbroer en vriend om tafel gaan zitten en hen bovenstaand verhaal uitleggen. Zeg gewoon eerlijk dat je het werk er leuk vind, maar dat je toch wat meer vastigheid wil (contract) en als zij dat niet kunnen geven dat je dan op zoek gaat naar een andere baan.

Anoniem

Re: Ineens weet ik het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:48

je kan beter niet zeggen dat je anders een andere baan gaat zoeken anders kan je schoonbroer zich ook gedwongen voelen ... Je kan idd beter om de tafel gaan en er gewoon om vragen en goed argumenteren .... Als hij nee blijft zeggen kun je beter zeggen dat je dan moet nadenken me je dat zij maar niet direct zeggen dat je een anderse baan gaat zoeken .. Beter alles in het midden houden succes ermee ....

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 08:50

We hebben de discussie al een keer eerder gehad. Ik kreeg geen vast contract. En toen zei ik: Als ik ander werk zoek dan? Jaa dat kan ook niet was hun reactie toen. En daar is het ook bij gebleven.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:51

Ik zou het er eerst nog eens over hebben en anders toch voor je eigen zekerheid kiezen. Ik zou het ze gewoon vertellen, ze zijn er anders toch zo achter ;)

Succes ermee

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:54

Je kan eventueel zeggen dat je een sollicitatiegesprek hebt, maar dat je heel graag bij hun wil blijven werken, maar dat ze je het wel heel moeilijk maken zo.
Dus aangeven dat je het liefst bij hun wil werken, maar dat je wel vastigheid nodig hebt en als hun jou dat niet kunnen bieden dat het voor jou dan beter is ergens anders te gaan werken.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:59

Ik zou het ze gewoon voorleggen. Vertel ze dat je meer zekerheid wilt en desnoods vertel je dat je een andere baan kunt krijgen en het liever niet doet maar uiteindelijk toch gaat voor zekerheid.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:03

Ik denk dat je heel verstandig bezig bent geweest om die andere baan te nemen, als dat door gaat.

Juist omdat je al zoveel in hun loonbedrijf heb gestoken én heb gepraat over een (beter) contract, heb jij genoeg gedaan!
Nog langer wachten en begrip tonen is imo nutteloos.

Ik denk niet dat de 'relatie' veel beter wordt door te vertellen dat je een sollicitatie heb of dat je daadwerkelijk ergens anders gaat werken. Zij hebben hun kans gehad!
Als je ze een ultimatum geeft - dus dat jij anders weg gaat - zal jij imo in de toekomst ook moeten blijven vechten voor je rechten....

Je kunt het dus wel vertellen, maar niet in de zin dat je bij hen een beter contract wil. Daar moeten ze anders zelf mee komen en dan kun je beter ook meer loon vragen. :P

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:05

Zilvermoon schreef:
We hebben de discussie al een keer eerder gehad. Ik kreeg geen vast contract. En toen zei ik: Als ik ander werk zoek dan? Jaa dat kan ook niet was hun reactie toen. En daar is het ook bij gebleven.

Dat kan ook niet? Bepalen hun dat ofso. Snap dat het familie is, maar hun moeten ook begrijpen dat jij zekerheid wilt. Bij zo'n reactie zou ik al zeggen aju paraplu. (uiteraard wel netjes, maargoed ik zou me geen regels laten voorschrijven betreffende dit) Zeg gewoon dat je een andere leuke baan gevonden hebt die wel zekerheid bied.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:19

Ik vat dat anders op verography, zij bedoelen daarmee dat ze haar ook niet kwijt willen. Natuurlijk kan ze een andere baan zoeken, maar het is eigenlijk gewoon de bedoeling dat ze daar blijft :P
Wat jou op zich wel een prima onderhandelingspositie geeft :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:43

BrittKitt schreef:
Wat jou op zich wel een prima onderhandelingspositie geeft :)

Maar op die manier (aangezien het familie is) denk ik dat je altijd moet blijven vechten voor je rechten...
Met familie zou ik dat niet willen en zou ik dus liever opstappen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 10:56

Ivm het feit dat het familie is is het ook moeilijk om weg te gaan.
Ik weet dat dit me niet in dank word afgenomen. De relatie met mn vriend word er niet door veranderd. Maar met zn broer zal ik dan moeilijk meer door 1 deur kunnen (is nu ook al wel een beetje het geval) Want die zal zich bedonderd voelen denk ik.

Maar de dingen die superwoman zegt vind ik ook wel waar. Ik zit er echt tussenin.

Mn vriend zegt we gaan nog 1x met mn vader praten (zonder de broer er bij) en hem er mee confronteren dat ik al wel bezig ben met een andere baan. Wat hun nu willen.
Want als ik binnenkort weg ga zijn hun 1 poppetje kwijt en de drukste periode begint zo. Dus zomaar weg gaan is moeilijk (voor mijn gevoel)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:08

Als hij dardoor al niet met je door 1 deur kan, dan zou ik zéker niet blijven... Beter nu die confrontatie dan over 5 jaar...
Ik zou niret de keuze aan de broer overleggen.
Trek je plan en als hij dat niet wil, moet híj met en bod komen om jouw over te halen om te blijven. Kan hij dat niet = dat zijn fout!
Jij heb het aangegeven, meer moet je niet doen!

Als teveel over laat aan 'de' broer, zal hij niet verveteren én als je pech heb, krijg jij nog de schuld ook. (aangezien hij een ultimatum kreeg opgelegd voor zijn gevoel)