Een eigen huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

Een eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:24

Hoi,

ik krijg volgende week de sleutel van mijn eerste eigen huisje.
Ik ga daar samen met mijn zoontje wonen. Het is een klein appartementje met 2 slaapkamers en een ieniemienie keukentje(je kan bijna je kont niet keren), toilet en badkamer.

Ik ben heel blij. Is wel snel gegaan, had niet verwacht zo snel een huisje te vinden. Daardoor heb ik eigenlijk ook nog niet veel spullen voor in huis, maar gelukkig krijg ik van allerlei mensen dingen aangeboden.

Hebben jullie tips waar ik goedkoop spullen kan kopen(zoals tv, wasmachine, nieuw bed, eettafel, vloerbedekking en allerlei klein prul zoals handdoeken, strijkbout enzovoorts) in omgeving Alkmaar.
Maar ook tips over goedkope internetproviders etc. zijn ook welkom.

Ik zit ook nog te twijfelen over de kleuren die ik op de muur wil, en hoe ik alles ga neerzetten.

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:32

Wat ikzelf heb gedaan, is bv mijn eetkamertafel voor 20 euro bij de kringloop gekocht en hem zelf helemaal (wit) geverfd. Vind dat geweldig om te doen en het is "low budget" Dit heb ik met meerdere meubels gedaan. Voordeel (wat ik zelf ook heb) is een klein huisje, heerlijk is ook zo een keer vol :d

Karin

Re: Een eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:34

Kringloopwinkels en Marktplaats idd. :j

Voor klein spul zou je ook bij de Action en Xenos kunnen kijken. Die hebben zowat alles en het is niet duur.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:35

marktplaats er staat zoveel te koop in onze omgeving! Waar ga je wonen?

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:40

En laat ik vooral niet vergeten: Gefeliciteerd! heerlijk jullie eigen stekkie.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:45

Ja ben zo blij. Omgeving alkmaar.

Vind het eigenlijk ook wel ideaal dat het zo klein is, dus snel vol. Helaas geen tuin maar woon 30 meter van het park.

Dank jullie voor de tips. Hebben jullie nog gouden tips iets waar jullie heel veel aan hebben gehad met jullie eerste huisje.

Bespaar tips zijn ook welkom, ga het zeker in het begin erg krap hebben, dus moet creatief worden met mijn uitgaven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:48

Ik zou zeggen: verzamel ook gewoon stukje bij beetje bij elkaar. Een paar dingen zijn vrij essentieel (een soort van bed, lampen, mogelijkheden om te eten, wasmachine, gordijnen als je veel inkijk hebt :) ) maar de rest kun je in je eigen tempo aanvullen en langzamerhand steeds wat meer aanpassen aan je eigen smaak.
Ik ben begonnen met geleende en afgedankte meubels en heb die stukje bij beetje vervangen door deugdelijke ikea-kasten (die trouwens ook niet duur zijn, en qua degelijkheid hun geld meer dan waard, maar je moet het maar hebben. Mijn hele huis staat vol met ikea-spul *\o/* ) En ik bedenk me nu: zo heeft mijn moeder het ook gedaan toen we na de scheiding zijn verhuisd.

Nog een tip: ik weet dat mijn moeder destijds veel moeite heeft gedaan om het een leuk huisje te maken. En dat het een huiselijk gevoel geeft, dat is zo belangrijk. Het is gek, maar een paar frutsels, een plant, leuke gordijnen en kussentjes op de bank kunnen veel belangrijker zijn dan andere luxe. Terugkijkend heb ik dat heel erg gewaardeerd, dat het echt als een thuis voelde en niet een kaal zielloos woninkje - en dat we eigenlijk niet zoveel hadden heb ik me toen nooit gerealiseerd. De sfeer overheerste. En ik hoop dat jij dat ook aan je zoontje mee kunt geven :j (Maar dat gaat vast lukken.)

Bij de Blokker en Xenos kun je heel veel huisraad kopen voor weinig geld. En helemaal geen gekke kwaliteit vaak, alleen niet heel vernieuwend of spectaculair. Ook daarvoor zou ik zeggen: begin met de basics en verzamel dan stukje bij beetje wat je nodig hebt. En dan kun je langzamerhand steeds een beetje uitbreiden.

Sterkte en veel plezier!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:52

@shadow0 bedankt voor de tips,
ga zeker kijken voor dingen om het wat knusser te maken kijken. En inderdaad stukje bij beetje sparen voor nieuwe dingen, in het begin zal het waarschijnlijk een gezellig zooitje worden met bij elkaar verzamelde spullen worden(die misschien niet zo bij elkaar passen) maar dat heeft ook wel wel wat.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:03

bij xenos en ikea hebben ze heel veel leuke goedkope sfeerspulletjes.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:04

Voor en wasmachine even op de aanbieding van de block letten :) Hier staat vaak een was/droogcombinatie in van Indiset voor nog geen 400 euro!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:17

gefeliciteerd als eerste!

ten tweede is kringloop een goeie, maar ook kennissen die spullen over hebben of iets dergelijks.
op marktplaats kun je kijken of bepaalde mensen meer dingen te koop aan bieden, en misschien kun je het goedkoper krijgen als je meer dingen in 1x bij hun koopt! (bekijk alle advertenties van de adverteerder)

bespaartips..
boodschappen: vlees zit soms met zijn 8en in 1 do0s als aanbieding, dan alles per twee stuks invriezen.
iets meer eten koken dan je op eet en de helft invriezen.

ik heb ook wel eens gehoord dat iemand een baksteen in de spoelbak van het toilet heeft gelegd, zo bespaar je water zeggen ze, omdat de bak eerder vol is. (of het werkt weet ik niet maar zit wat in) en het emot dan geen inbouwreservoir zijn hihi

op intrnet zijn ook verder genoeg sites die bespaartips geven.. dus die kun je ook even checken.

verder weet ik zo 123 niks..

succes!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:24

Ik ben zelf ook alleenstaande mama en heb ook geen groot huisje maar juist die kleine huisjes kan je super leuk en knus inrichten.

In het begin heb ik gewoon wat goedkope handdoeken,theedoeken etc bij de Wibra gehaald, niet echt super kwaliteit maar voor een tijdje werkt het.
Als salontafel heb ik 2 van die kleine vierkante tafeltjes bij de Ikea gehaald a 10 euro per stuk, erg handig met verjaardagen, nu inmiddels heb ik een andere tafel en heeft mijn dochter zo'n tafeltje op haar kamer+ roze krukje van ikea = soort van bureautje annex kliedertafeltje geworden.
Mijn dochter heeft een bed via marktplaats, een frans gietijzeren bed voor 60 euro, het was even speuren maar met een leuke klamboe er boven is het zoals zij noemt een prinsessenbed.
Een pot verf en wat muurstickers, schilderijtjes of posters, een plank met knuffels en een goedkope kledingkast van de leen bakker versierd met vlinder-stickers,een disney vloerkleed van de Aldi en mijn dochter heeft een hele mooie low budget meisjeskamer.

Mijn bed heb ik overgehouden aan het samenwonen, 2 boekenplanken met wat frutsels, plantjes in de vensterbank, leuk behangetje en een grote spiegel gevonden op een braderie en klaar is clara.

Wat handig is:
Met je verjaardag dingen vragen als handdoeken etc (heb ik uiteindelijk ook gedaan toen de wibra doeken op waren),leuke kaarsen,pannen,bestek, mooie vaasjes, allemaal dingen die je makkelijk voor je verjaardag kunt vragen.

Voor planten etc. ga naar een tuincentrum (bijv. Ranzijn) die hebben afprijsbakken.De planten (meestal al incl. potje)zijn afgedankt omdat ze uitgebloeid zijn,of een takje geknakt, ik heb ze ook staan en ze doen het prima.

Meubels via marktplaats of kringloop, kun je prima zelf opknappen en heel soms staan er spullen tussen die er nog als nieuw uitzien. Een bank? als ie lekker zit en goedkoop is.....Kopen en gooi er een leuk kleed+ kussentjes op.

En verder zou ik lekker met bijv. koninginnendag de kraampjes afstruinen,wedden dat je leuke spullen vind.

In het begin zal het vast niet makkelijk zijn en probeer dan ook niet alles in één keer perfect voor elkaar te hebben, stukje bij beetje kom je er wel. Ik ben nu 1,5 jaar alleenstaand en heb zo langzamerhand mijn stekkie zoals ik dat graag wil, gewoon doormiddel van sparen,struinen en vooral goed nadenken voordat je je geld uitgeeft.

Ik wens jullie heel veel plezier in jullie huisje.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:39

Hee van harte gefelicteerd, hartstikke leuk zeg!!

Belangrijk bij een kleinere woning is om alles rustig te houden, muren wit, uni meubels, om het op te leuken kan je kleurige accessoires er in zetten.
Als je alleen witte muren te saai vind kan je kiezen voor een vlak er op, ik zou niet een hele muur in een andere kleur doen.
Ik heb het zo gedaan (ben ook net verhuisd *D ):
Afbeelding
Leuke accessoires voor een klein bedrag kan je kopen bij Leenbakker.
Laat je ons het eind resultaat zien?

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:41

Rommelmarkten haal je ook de leukste spullen weg! En als je een leuk kastje of zo ziet en dat heeft een beetje schade gewoon lekker zelf opknappen. Dan krijg je de leukste spulletjes.
Braderieen en markten zijn ook geweldig voor huishoudelijken artikelen... staat altijd wel zo een goedkope kraam tussen met van alles en nog wat.
Vrienden en familie hebben vaak ook nog van alles over in boxen schuren en zolders. Gewoon rond vertellen wat je nog nodig heb en vaak is er dan wel iemand die dat nog over heeft!
En de krant goed lezen,vooral op zaterdag. Staan dan vaak failiesement verkopen in die dan een super uitverkoop hebben. (zo heb ik bv een matras met 80% korting gekocht)

Het is af en toe een beetje creatief zijn en een hoop zelf klussen en opmaken, maar daqn heb je ook wat!!!!
Gefeliciteerd en succes!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 21:55

Dank jullie voor de tips.

Ik hou inderdaad niet zo van witte muren, maar zo'n strook schilderen is wel een leuk idee. Huisje zal sowieso kleurig worden van de verschillende meubelen in verschillende kleuren die ik krijg.
Wat ik ook heel mooi vind, heeft mijn moeder vroeger een keer gedaan, is de muur met oranje en geel verven(niet fluoricerende kleuren maar zachte) met een spons, is een heel leuk effect alleen een klote klus om te doen, en miscchien toch iets te druk in een klein huisje.

Dat van die baksteen is wel een goeie tip, eens kijken of dat kan.

Als er hier nog mensen zijn met 2de hands spullen zoals een wasmachine, gasfornuis, laptop, bed, stofzuiger, tv, eettafel, stoelen, kledingkast in de omgeving van Alkmaar mag je me natuurlijk pben.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:02

Toen wij net gingen samenwonen hebben we op marktplaats een koelkast voor 50 euro gekocht, ding hebben we ondertussen 3 jaar en werkt perfect! Ook onze wasmachine hebben we voor 75 euro gekocht, deze begint het nu wel minder goed te doen (waterlekkage bij het deurtje) maar ja, we zijn nu weer 3 jaar verder en ondertussen wel wat gespaard voor gewoon een nieuwe wasmachine.

Verder zijn wij ook begonnen met bank van schoonouders, eetkamerstoelen van mijn ouders, eettafel van mijn oma etc. Het past misschien niet allemaal bij elkaar maar ach, er is nog tijd genoeg om dat allemaal voor elkaar te krijgen!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:14

Gefeliciteerd!! Mijn tip is om veel mensen te laten weten dat je je eigen huisje hebt en op zoek bent naar goedkope spulletjes. Je zult je verbazen hoeveel familieleden, kennissen en vrienden nog op zolder hebben staan!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:15

Ligt er bij jullie in de buurt geen action ofzo, daar kun je heel veel kookgerij, handdoeken, enz krijgen voor een prikkie.
Ook dingen als lampen, afplaktape en dat soort spul en het kost geen drol.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:25

voor een koelkast,wasmachine en droger kan je op wouterswitgoed.nl kijken. Hij heeft allemaal tweedehands witgoed,met garantie en hij komt het ook nog eens bij je thuis brengen. (hij zit in Alkmaar)
Ik heb bij hem mijn koelvriescombi gekocht voor €70,- en die doet het nog steeds prima.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:28

Goedkope spullen kan je vinden in rommelmarkten, als je een advertentie bij vraag en aanbod kan plaatsen, doen! ook dat goed in de gate houden want er staat wel eens wat tussen als we zijn verhuisd en onze ... is niet meer nodig, wie kan ik er blij mee maken!
Verder marktplaats, ebay, de Action, Xenos...
Heel veel succes en proficiat met jullie nieuwe woning!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 10:36

Bedankt voor de tips.

Ik ben nu een lijst aan het maken met wat ik allemaal in huis wil hebben als ik er in ga. Bij blokker zag ik best budget producten die lekker goedkoop zijn, dus dat gaat wel wat worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:56

Hoi,
Heb je beschikking over een busje?
Ik ben net verhuist vanuit Alphen aan den Rijn en in mijn appartement staat nog een eettafel met 4 stoelen, een salontafel, een bruine ribstoffen bank en een tv meubel.
Als je sterke vrienden hebt en een busje mag je het voor nop op komen halen. Het is wel 9 jaar oud, maar het is nog in uitstekende staat, alleen zie je aan de bank wel dat hij gebruikt is, de katten hebben er ook aan gekrabt, maar hij zit nog prima.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:59

Voor goede goedkope planten en bloemen, ook zeker de aldi en lidl even in de gaten houden en ook de Albert Heijns hebben regelmati spotgoedkoop leuke plantjes, vaak ook met potjes :)
Verder inderdaad winkels als xenos, wibra, zeeman, action, leen bakker en Kwantum afstruinen voor leuk spul :)

De zus van mijn vriend heeft voor 80 euro een wasmachine op de kop getikt op marktplaats en die doet het ook prima :) dus gewoon even goed zoeken :)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:03

ik heb t niet helemaal doorgelezen maar allereesrt gefeliciteerd!
een wasmachine kun je evt goedkoop kopen bij een verhuurbedrijf. heb ik ook gedaan, koop je een ex-rental, kost een stuk minder en ze worden nagekeken voor ze worden verkocht.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:26

@storm76 ik heb helaas geen busje. Maar bedankt voor het aanbod, misschien is er iemand anders op bokt die het kan gebruiken.

Ik heb nu al aardig wat goedkope gasfornuizen en wasmachines gezien. Wie kan me vertellen wat een beetje goede wasmachine is, bedoel met toeren heb een gezien met 1200 toeren is dat goed? of is meer beter?