maar wel met iets onderzoeksachtigs te maken heeft en voor mijn gevoel meer in de 'sfeer' van STW past..
Sorrie als het fout staat.
Iets wat ik al een tijdje wil gaan doen: mijn eigen stamboom uitzoeken.
Echter, ik heb géén idee hoe het moet. Nooit gedaan en ik gok dat ik het hierna ook wel nooit meer zal doen

Ik heb al wat op internet rondgezocht, maar er komt niet echt iets duidelijks uit van 'hoe het moet'.
Er staan allerhande vage tips op, waarvan ik nog niet eens weet hoe je aan de problemen moet komen,
die ze oplossen..

Eigenlijk zoek ik dus iets in de richting van een stap-voor-stap achtig iets,
maar dat hoeft niet erg precies hoor, maar zodat ik een beetje weet hoe het werkt en zodat ik aan de slag kan

Mijn logische eerste stap zou dan zijn: informatie aan ouders en grootouders vragen,
maar daarna weet ik het simpelweg niet meer.
Wat ik wil hebben als ik klaar ben: een stamboom met vanuit mijzelf al mijn voorvaderen.
Dus mijn vader, moeder, vaders vader, vaders moeder, moeders vader, moeders moeder enz.
Ik hoef dus bijv. niet de broer van mijn vader, of ook maar iemand anders waarvan ik niet afstam er op te hebben.
Verder wil ik dus eigenlijk behalve de naam, geboortedatum, dood e.d. ook dingen kwijt kunnen als bijv. het beroep, volk e.d.
Dat aangezien mijn achternaam uit Frankrijk, mijn vader uit Engeland en wss wat voorouders uit Wales/Schotland e.d. komen..

Gelukkig hoef ik al een kwart niet te doen, aangezien mijn oma's famillie al geheel uitgepluisd is

Ik hoop dat iemand mij kan helpen een beetje op gang te komen,
zou ik erg blij mee zijn

Groetjes, Tessa