zo komt het steeds dichterbij..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

zo komt het steeds dichterbij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:16

ik zal het "even" uitleggen, een vriendin van mij heeft een penvriendin in canada, voor het gemak noem in die penvriendin T, en de vriendin van mij I. Nu was ik op de hoogte dat T wordt mishandelt door haar vriend en het niet durft uit te maken of te vertellen aan iemand. Ookal heeft ze regelmatig blauwe plekken etc. Maar nu kwam er laatst bij dat ze zwanger was, want vriendlief wou het niet veilig. In paniek heeft ze I gebelt, maar zij kan niet zo veel hier in nederland .T als 16 jarige was mede daardoor wel helemaal in paniek geraakt, ze was al 1 of 2 maanden. Ze heeft het na een week aan een tante van I verteld (zij woont daar ook ), tante zei dat ze naar iemand moest gaan en haar vriend en ouders vertellen wat er aan de hand is. Het gevolg is dat ze nu in coma op de IC ligt. haar vriend heeft haar een gebroken arm ,gekneusde ribben en buiten bewustzijn geslagen, geschopt. Vriendlief is spoorloos verdwenen werd gedacht. uiteindelijk hebben ze hem gevonden (de politie dan), I haar tante zou naar de politie gaan om te kijken of ze de goede jongen pakken hadden. Maar nog voordat ze wegging stonden de vrienden van vriendlief voor de deur, inclusief mes :oo met de mededeling dat ze maar beter kon zeggen dat het hem niet was, of anders... _-:(
dit heeft ze gedaan, bang voor haar leven. dit bedreigen gaat nu al even door (dode ratten opsturen, dreigbrieven, mensen voor de deur). Nu heeft vriendlief de agenda van T waarschijnlijk gevonden / meegenomen en daar staan dus alle adressen in, ook die van I. I wordt nu regelmatig gebeld en ze praten met haar op msn (van he meid wil je cam aan doen en ... vul maar in.. )ze wordt lastig gevallen en ze weten door de agenda alles over haar, hoe oud ze is, telefoon nummers, msn, adres. Dit is natuurlijk geen fijn gevoel. Dit doen ze bij meerdere kennissen van T. Eigenlijk iedereen die in de agenda staat. Er is niemand die naar de politie of dergelijke durft te gaan door bedreigingen. En de politie zoekt naar de vriend, maar de echte vriend zal niet worden opgepakt doordat I haar tante heeft verteld dat het hem niet is.
T kan niets laten zien, ze heeft nu al wel een miskraam gehad in het ziekenhuis.. maar ze ligt nog steeds kritiek en het was vrijdag de vraag of ze zaterdag zou halen.

Wie moet wat doen? en hoe haal ik iemand over om in te grijpen? dit kan zo niet langer, en dit is waarschijnlijk nog maar de helft van wat zich daar in canada afspeelt, door gebrekkig engels verstaat I niet alles.

kortom, wat moeten ze/ we doen?
iedereen is nu in paniek...

bedankt voor het lezen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:20

Het enige wat je volgensmij kan doen is ervoor zorgen dat iemand (liefst meedere mensen) in Canada naar de politie stappen en het hele verhaal vertellen. Vanuit Nederland kan je verder niks.

edit: je vriendin kan denk ik ook in Nederland naar de politie stappen met dat ze lastig wordt gevallen via telefoon/mns.

_Yasmine_

Re: zo komt het steeds dichterbij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:23

ben bang dat de politie hier niet zoveel kan doen, ze bellen namelijk anoniem.

maar hoe kan ik mensen overhalen om naar de politie te gaan? I haar tante durft het al niet aan haar man te vertellen.. :S

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:25

Zohee wat een verhaal! :o Arme T :(:)

Weten die vrienden iets van jou? Heb jijzelf ooit wat van hun gehoord? Misschien dat jij dan (anoniem) aangifte kan doen? Of misschien dat niet direct aangezien het zich vooral in canada afspeelt, maar misschien wel aan de politie kunt uitleggen wat er gaande is. Dan weten zij vast wel wat je het beste kunt doen.
Maargoed ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet wil! :o

I moet iig niet terugpraten, hun blokken en ander telefoonnummer nemen?
Phoe zeg, lastig.. Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:25

Tja... op ze in praten lijkt me vanuit nederland de enige manier.
Je kan volgensmij in Nederland wel aangifte doen van bedreiging, ook als dat anoniem gebeurd. Maar ik weet niet hoe ver die telefoontjes gaan...?

Misschien een rotvraag hoor, maar weet je wel écht zeker dat dit allemaal gebeurd? Via email en telefoon kan iemand zo makkelijk een verhaal ophangen wat totaal niet klopt..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:28

nee ik krijg geen telefoontjes, gelukkig niet, ze weten helemaal niets van mij :)

Maar stel I doet aangifte in nederland hoe weten ze dan wie er belt ? het is namelijjk anoniem :S

ik weet 100% zeker dat alles waar is, ik heb I nog nooit in zo een paniek gezien, ze zit nu steeds te trillen van angst, is er niet bij met haar gedachten en heel duidelijk dat ze ermee zit.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:29

Weet je zeker dat ze geen geintje met je uithaalt...?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:31

ik weet het 100% zeker, ik ken I al heel mijn leven maar zo herken je haar amper. Ik heb ook al eerder gehoord (maanden terug al) dat T geslagen werd. het is niet opeens komen aanwaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:34

Nouja, als je aangifte doet van bedreiging dan zal de politie iets moeten doen lijkt me. Ik denk dat die er via telefoonbedrijven wel achter kunnen komen wie haar belt? Als je aangifte doet staat er in elk geval ergens iets op papier. Wat dat betreft moet I gewoon aangifte doen. Het enige wat jij en zij verder kunnen doen in inpraten op die tante en andere mensen en zorgen dat ze gezamenlijk naar de politie stappen in Canada.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:29

Jeetje heftig zeg..

Idd wat hierboven al werd gezegt, zorgen dat er meerdere mensen naar de politie stappen!
Alle mensen die worden bedreigd etc. allemaal tegelijk hun verhaal doen..

Hopen dat dit snel wordt opgelost!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:37

Runn_love_ schreef:
ben bang dat de politie hier niet zoveel kan doen, ze bellen namelijk anoniem.

maar hoe kan ik mensen overhalen om naar de politie te gaan? I haar tante durft het al niet aan haar man te vertellen.. :S

dat maakt niet uit. politie kan achterhalen wie er belt. of er nou anoniem wordt gebeld of niet. alleen krijg jij dat niet te weten (dus wie er belt)

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:48

woow wat een heftig verhaal..
idd aangifte doen .. en de politie kan idd wel de telefoon nummers achter halen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:57

Ik zou een andere telefoonnummer nemen voor je vriendin, msn blokkeren en de politie bellen dat je bedreigt word (je vriendin dan). Zelfs in Nederland moeten ze er wat mee doen. Als ze dat heeft gedaan en bewijs heeft gelevert kan ze ook meteen van de hele situatie in Canada zeggen met bewijs en dat de politie in Nederland dan contact kan opnemen met de politie in Canada. Dat lijkt mij het beste.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:58

Pfoe!! Wat een nare situatie zeg bah.

En die vriend van T moet achter de tralies en mogen ze levenslang geven, ik weet natuurlijk niet hoe oud hij zelf is maar als hij meerderjarig is dan heeft ie nog een veel groter probleem omdat zij zelf nog maar 16 jaar is. Arm arm kind :(:) .

Ik zou best graag willen helpen heb zelf wel eerder zulk soort bedreigingen mee gemaakt en dat laat mij echt niet koud. Ze bluffen alleen maar om te laten zien dat ze zo stoer zijn. Tenminste dit is wat ik meegemaakt heb zo ongeveer 7.5 jaar geleden. Van nature ben ik een harde en hoeft er ook niemand met mij te sollen.

Ik hoop dat het met T nu wel beter gaat en als ik iets kan doen bijv weet niet of ik vanuit nederland contact kan leggen met de politie in Canada dan wil ik dat best gerust doen. Wil desnoods ook wel hen toespreken!

Succes en sterkte. ;)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 16:48

dan ga ik I maar eens overhalen om naar de politie te gaan ;)
als ze erachter komen wie belt krijg je dan nog te horen dat ze het weten? of hoor je daar helemaal niets meer van?

de (nog net geen officiele ex) vriend van T is 17 ;)

ik hoop ook heel erg dat ze bluffen, maar het zijn geen lieverdjes..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:23

Je kan misschien ook zelf een gemeen spelletje met ze spelen doe je als ze jou bellen bijv daarvan een melding maken bij de politie en dan vragen of de politie hetgeen dan kan afluisteren, dus bijv als ze weer naar je bellen en je neemt op dat de politie mee luistert!!

Nee degene die mij bedreigd heeft is/was ook absoluut geen lieverdje maar dan nog laat ik mezelf niet bang maken en kunnen ze van mij de dikke pieeeeeeeeeeeeep krijgen!!

Succes

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:43

Een politie gaat niet zomaar meeluisteren met een telefoongesprek en je weet niet wanneer zij weer zouden bellen en of de politie dan weer bij je is of jij bij de politie.
Aangifte doen van bedreiging en ook doorgeven wat er in Canada gebeurt en dat zij in Canada zodanig bedreigt zijn dat ze echt niet naar de politie durven te gaan en of ze hier in Nederland kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:14

Ik weet niet of ik dit verhaal wel moet geloven. Zoveel meisjes die last hebben van wilde fantasieen, dramaqueengevoelens, hoe weet jij zeker dat dit werkelijk speelt allemaal, heb je foto's gezien van haar?
Zou me niet teveel zorgen maken om dat exje van dr, denk dat ie krap aan geld heeft om zijn teleoonrekenng te betalen, laat staan naar Nederland zal komen om jullei op te zoeken, wat we natuurlijk niet hopen. Ik denk niet dat dit zielige mannetje (Als het echt bestaat) dit zal doen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:19

ik spreek I morgen weer, zal haar proberen over te halen...

@ chiqa jammer dat je het niet helemaal geloofd, ik ben er van overtuigd dat het waar is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:19

Ja en in hoeverre ben jij dr dan van overtuigd dat dit verhaal klopt? Heb je bewijsmateriaal gezien?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:21

tot in de puntjes geloof ik dit verhaal, taylor heb ik zelf gesproken eerder, ik herken I niet zoals ze nu is, ze heeft half huilend dit verhaal verteld. buitendat heb ik een telefoon gesprek gehoord tussen haar en haar tante.
Als zij zegt dat het zo is geloof ik haar... ik ga aan mijn beste vriendin niet vragen om bewijsmateriaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:36

Heb iets te vaak van dit soort verhalen voorbij zien komen, ook me wel eens enorm zorgen gemaakt en de politie gebeld of diegene nog wel leefte........Bleek het allemaal wel mee te vallen.
Trek gewoon je handen dr van af. Je vriendin kan hem toch blokken, waarom nog langer in discussie gaan met zo'n triest geval? Gewoon kappen en blokken, politie eventueel inlichten met je evrhaal, bewijsjes doorsturen van egspreken tussen hem en je vriendin, en egwoon doorgaan met leven.
Zoals ik al zei, zo'n joch van amper 17 jaar zal echt geen hele reis naar Nederland boeken hoor :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:21

Nou ja zeg als het echt waar is en als het ook echt zo´n snotfiguur is die gozer en het eenmaal in zijn kop haalt zul je versteld staan als ie ineens in nederland voor je snufferd staat!!

@TS: Gewoon aangifte doen misschien klinkt het voor jullie wat angstig in de oren maar zou je zeggen laat je vooral niet bang maken want meestal is dat hetgene wat ze juist ook willen want dan hebben ze je gewoon. Nadat ik zoveel jaar terug bedreigd werd was ik in begin misschien ook wel wat angstig maar daarna had ik zoiets van ach kom dan met je stoer gepraat van je!!

TS? Desnoods zou ik ook wel willen om de politie daar in Canada te laten weten wat er gaande is en anders kan jij dat zelf ook wel doen, die flapdrol kende jou toch niet? Dan zou ik gewoon de politie daar zelf toe lichten wat er gaande is.

Succes en sterkte. Hoe gaat het nu met haar of ligt ze nog in coma?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 18:59

De man van de tante is naar de politie gegaan (in Canada), er zijn nu vier jongens opgepakt. er lopen er nog een paar vrij rond.

T ligt nog steeds in coma :S

I is gisteren weer gebelt door die jongens: Yea we know you're there, stop calling to Canada, stop calling! we know where you live so better awnser. we know where you live ..adres + telefoon nummer.. so you better stop calling!
(sorry voor het misschien soms gebrekkige engels)

nu maar hopen dat de politie de rest ook oppakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:39

Als er een politieonderzoek loopt zou ik maar stoppen met het verstrekken van deze info, gewoon voor jullie eigen veiligheid.