Zit hier met halve tranen in mijn ogen. Vind dit echt niet leuk!
Ik woon in een studentencomplex op een combikamer. Dit houdt in dat ik mijn badkamer en keuken deel met mijn buurmeisje en dat we met zijn tweëen een "voordeur" hebben op de gang van mijn afdeling. Mijn buurmeisje kan ik op zich aardig mee over weg. We kletsen wel eens bij van "hoe was je dag of je weekend" en zo, maar eigenlijk heel veel meer dan een buurmeisje is het niet.
Nu is 4 weken geleden een van mijn beste vriendinnen van vroeger (middelbareschool) ook in wageningen komen studeren door hier een master in dezelfde studie te gaan doen. (ze heeft eerst hbo gedaan).
Nu moet mijn buurmeisje de volgende periode (over 4 weken) alleen nog maar een stage doen en daarna is ze afgestudeerd. Deze stage duurt 4 maanden en wil ze bij haar thuis thuis (waar ze vandaan komt) gaan doen, zodat ze terug kan verhuizen naar huis. Ik heb op deze kamer tijdelijk coöptatie. Ik heb 7 dagen de tijd, nadat mijn buurmeisje haar kamer heeft opgezegd, om een nieuwe bewoner voor die kamer aan te wijzen.
Dus ik had het daar met die vriendin over gehad, die zit nu tijdelijk in een goedkope kamer. Het plan was dat zij naast me zou komen zodra mijn buurmeisje weg zou gaan. Ik zat me daar zo mega op te verheugen. Zij en ik zijn gewoon echt goede vriendinnen en dat zou gewoon zo gezellig worden!
Nu vertelde mijn buurmeisje vanavond dus dat ze vrijwel zeker een stage heeft in Groningen. Dus ik blij, want ik had dus verwacht dat ze dan haar kamer binnenkort zou opzeggen. Vertelde ze alleen dat ze haar kamer waarschijnlijk nog 4 maanden gaat aanhouden, omdat ze hoogstwaarschijnlijk 1!!!! weekje in Wageningen nog onderzoek moet doen. Dus ik balen natuurlijk. Maar goed, ik dacht, geen paniek, misschien als ik haar lief aankijk wil ze wel overwegen om eventueel met die vriendin van kamer te ruilen. Het scheelt haar 40 euro per maand! en ze wilde toch alleen maar een bank en een tafel achterlaten en de rest al meenemen. Zoveel moeite is het niet om een bank en een tafel naar een andere kamer te brengen!
Dus ik die vriendin bellen om haar op de hoogte te stellen. Zegt die ineens dat ze misschien dan toch liever tot het einde van die 4 maanden wil wachten omdat ze op die afdeling waar ze nu zit dan misschien wat meer mensen kan leren kennen. En dat ze het dus eigenlijk niet eens wil proberen.
Ik zit hier nu echt half met tranen in mijn ogen. Ik had me er zo gigantisch op verheugd! En nu is het niet alleen dat ik nog 4 maanden moet wachten (want dat is op zich niet eens zo'n mega ramp) maar ik zit die 4 maanden dus ook nog eens gewoon ALLEEN! Daar zie ik ZO gigantisch tegen op. Het wordt hier dan zo stil. Met de rest van mijn afdeling heb ik eigenlijk geen contact (pogingen genoeg gedaan)
En ik snap het wel hoor, ze woont hier pas net, en het is niet zo makkelijk om er tussen te komen als nieuwe master student. Maar goed, ik vraag me af of die 4 mensen waar ze contact mee heeft op de afdeling nou zoveel zullen schelen in het mensen leren kennen. Meestal verlies je dat contact toch wel zodra je verhuisd. Of dat nou nu is, of 4 maanden later. Ook zijn 2 van die 4 zomer maanden en de meeste afdelingen worden dan half verlaten omdat mensen naar thuisthuis gaan in de zomer. Terwijl zowel zij als ik de hele zomer in Wageningen zijn. Dat is toch veel gezelliger! Bovendien krijg ik best vaak mensen van de eigen studie over de vloer waarmee ze ook mensen kan leren kennen. En ze zou ook bijvoorbeeld actief in de vereniging kunnen worden en via die weg mensen leren kennen.
Ergens snap ik haar wel, maar ik ben gewoon zo teleurgesteld. Ik keek er zo enorm naar uit! en nu dan ook nog eens 4 maanden gewoon echt alleen.
Vind het gewoon lastig, ik wil haar niet pushen, maar 4 maanden alleen zie ik ook gewoon eigenlijk helemaal niet zitten.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-03-09 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt