Kan ik mijn geld terughalen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Kan ik mijn geld terughalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:32

Hallo,

Ik heb via marktplaats een telefoon gekocht, via internetbankieren overgemaakt en mevrouw heeft gemaild dat het op de post is gedaan. Tot op heden heb ik niks ontvangen, mevrouw gemaild maar die laat niks meer horen!
bestaat er een mogelijkheid om mijn geld terug te laten halen door mijn bank? ik dacht dat ik ooit heb gehoord dat dit mogelijk is?

graag reacties dankjewel!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Kan ik mijn geld terughalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:35

Ik heb daar ook verhalen over gehoord, ik weet alleen niet of dat kan als je het hebt overgemaakt naar een particulier ipv een bedrijf. Weet wel dat het vroeger binnen een week moest gebeuren.
Dit kun je het beste navragen bij de bank maandag of even kijken op de website van je bank/google.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:35

Volgens mij kan dat niet als je het zelf hebt overgemaakt, alleen als het via een incasso van je rekening af is geschreven. Balen hoor!

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:36

Ben je nog niet bij de post langs geweest dan ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:36

je kan idd alleen storneren binnen 30 dagen na een automatisch incasso.
Dit is iets wat je zelf hebt over gemaakt en waar je dus zelf verantwoordelijk voor bent

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:37

PattyOosten schreef:
Volgens mij kan dat niet als je het zelf hebt overgemaakt, alleen als het via een incasso van je rekening af is geschreven. Balen hoor!

Dit klopt inderdaad! sorry, maar als het goed is staat er op je afschrift, haar naam, postcode en woonpaats, misschien kan je haar een brief schrijven of aanmanen.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:38

Passionata schreef:
Ben je nog niet bij de post langs geweest dan ?

Nee nog niet, als mevrouw opeens niks meer van zich laat horen neem ik aan dat ze het niet op de bus gedaan heeft,
ze zei ook nog dat ze het pakketje aangetekend zou verzenden. Denk dat de post zegt dat ze er niks mee kunnen ofwel?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:39

met aangetekende post, is er toch een nummer wat je zou moeten kunnen traceren??? over het terugstorten klopt helaas bovenstaande, je krijgt niet terug. ik zou mevrouw wel bij marktplaats aangeven! jammer zeg, hoop stiekum met je mee, dat ie nog aankomt.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:39

Zou in ieder geval even informeren en je verhaal daar vertellen.
Misschien weten ze wel raad wat je in dit geval het best kan doen ?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:41

celticpony schreef:
met aangetekende post, is er toch een nummer wat je zou moeten kunnen traceren??? over het terugstorten klopt helaas bovenstaande, je krijgt niet terug. ik zou mevrouw wel bij marktplaats aangeven! jammer zeg, hoop stiekum met je mee, dat ie nog aankomt.

Ja klopt, maar dit nummer zou ze ons toesturen zodra het pakketje op de bus was gedaan zodat we het pakketje konden volgen, maar tot op heden geen email meer ontvangen. Heb geen telefoonnummer van haar. Wel adresgegevens maar die kunnen helaas net zo goed verzonnen zijn..

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:43

Melden bij een daarvoor bestemde website... www.belazerdophetnet.nl of zo...
Kijken of hun wat voor je kunnen doen... als je op marktplaats leest, doen ze niet zoveel voor je.
Kunnen ze ook niet.
Als jijzelf geld hebt overgemaakt zal een bank dat nooit terugstorten, dat klopt wel.

Als zij jou niet de track en tracecode van het pakket heeft doorgemaild kun je er vanuit gaan dat ze het nooit op de post heeft gedaan.

Groetjes!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:45

Die mevrouw heeft ook een nummer gekregen zonder aangetekend te verzenden. Je krijgt bij een pakket namelijk altijd een nummer.
En je kunt inderdaad geld laten terugboeken maar alleen bij automatische incasso.
Vaak gaan internetaankopen goed maar soms zit er kaf onder het koren, helaas.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:39

je kunt alleen terugboeken als het een automatische incasso is geweest..

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 22:51

dat had ik al gedacht ja.. dan hoop ik dat het nog aankomt na het weekend!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:26

Ik hoop dat het nog gaat komen, alvast geluk toegewenst.
Wat vervelend zeg, sommige verkopers... :n

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:14

Hoe lang wacht je nu al?

Als je na enkele dagen nog niets hebt ontvangen, kan het ook vertraging bij de post zijn. En niet iedereen zit ook alle dagen achter de computer mail te checken. Hopenlijk is het gewoon zoiets :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 19:54

Ja ik ben me al vanalles aan het bedenken, ik hoop dat wat Bienotje zegt het ook zal zijn.. Maar normaal reageerd ze binnen een halve dag, heb sinds donderdag niks meer van haar gehoord..vreemd.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:10

Afgelopen donderdag? Wacht op zijn minst het weekend af :)
Hier wordt in het weekend minder post/ pakketjes bezorgd namelijk. En een dagje vertraging loopt iets zo op.. ;)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:30

Ik ben zelf eens op deze manier opgelicht geweest en heb van alles geprobeerd maar als dat bij jou ook het geval is kun je naar je geld fluiten. Wij wisten heel veel te achterhalen van de oplichter (is ook nog op tv geweest) maar e bank kan niets voor je doen. Politie doet ook niets overigens, al zet je de dader voor de deur af. 't Is te triest voor woorden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:16

Mijn ervaring is dat je dan je geld kwijt bent.
Melden bij marktplaats heeft weinig nut.
Geld proberen terug te halen via de bank is mij toen niet gelukt.

Ik hoop dat je telefoon zsm binnen komt.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:29

Als je een adres hebt, zal ik toch echt even daar langs gaan.
Niet geschoten is altijd mis..

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 10:10

Olle schreef:
Als je een adres hebt, zal ik toch echt even daar langs gaan.
Niet geschoten is altijd mis..

ja dat klopt maar het is zeker 1,5 uur rijden vandaar dat ik hem heb laten verzenden ipv ophalen.
ik vind dit niet normaal dat mensen je zo durven op te lichten |( en vooral dat je machteloos staat en de politie niks doet..

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:15

wij dachten ook eens dat we opgelicht waren,maar na een flinke omweg kwam het pakje dan toch nog aan(wij hadden er al niet meer op gerekend)dus waren we dubbel zo blij.Ik hoop voor je dat dit bij jou ook gebeurd :(:)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:18

JE staat natuurlijk niet volledig machteloos.. Alleen als je echt opgelicht bent is de kans dat je je geld terug ziet erg klein.

Wanneer heb je het geld overgemaakt en wanneer is de laatste keer dat je van de persoon hebt gehoord? Ik zou nog contact proberen te zoeken door middel van e-mail of bellen. Met adres kan je misschien wel een telefoonnummer vinden.

en anders zou ik toch echt even langsrijden na een weekje of 2 (ligt aan de prijs)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 10:30

Olle schreef:
JE staat natuurlijk niet volledig machteloos.. Alleen als je echt opgelicht bent is de kans dat je je geld terug ziet erg klein.

Wanneer heb je het geld overgemaakt en wanneer is de laatste keer dat je van de persoon hebt gehoord? Ik zou nog contact proberen te zoeken door middel van e-mail of bellen. Met adres kan je misschien wel een telefoonnummer vinden.

en anders zou ik toch echt even langsrijden na een weekje of 2 (ligt aan de prijs)

Het probleem is het adres bestaat wel ( maar wie zegt dat dit haar adres is ) maar we kunnen bij dit adres geen telefoonnummer vinden. Dus bellen kunnen we niet. We mailde steeds heen en weer totdat we het geld woensdag hebben overgemaakt. Toen stuurde ze woensdag terug dat ze het donderdag op de bus zou doen. Maar na woensdag niks meer gehoord en nu is het al Maandag. Geen pakketje, geen mail meer en geen telefoonnummer te achterhalen. Het enige wat ik me bedenk dat nog een mogelijkheid is, is via het banrekeningnummer haar adresgegevens te achterhalen bij de bank. kan dit?