werken als parkeerwacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

werken als parkeerwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 13:22

Hai,

Ik kreeg een vacature binnnen om te werken als parkeerwacht.
Dit zou ook een mogelijke opstap zijn bij wat ik daarna graag wil gaan doen.

Zijn er hier mensen die werken of hebben gewerkt als parkeerwacht?
En wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Nicky

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:27

Wil je eigenlijk bij de politie? Dan zou ik gewoon beginnen met de selectie want die duurt 6 tot 9 maanden en daarnaast solliciteren op de baan als parkeerwacht want gemiddeld komt maar 1 op de 12 door de gehele selectie van de politie. (Ik spreek uit ervaring en was een paar jaar de gelukkige die er wél doorkwam)
Mocht je de selectie niet doorkomen dan heb je die baan als parkeerwacht nog en kun je als je echt wilt na een halfjaar nogeens de selectie van de politie doen!

Succes met je keuze!!

Nicje87

Re: werken als parkeerwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 13:38

Dank je wel!

Ik wil inderdaad bij de politie. Ik heb daar al gesoliciteerd, alleen heb ik niet voldoende vooropleiding. Ik ga in september een opleiding orde en handhavingvolgen (op aanrade van de politie) waarna ik weer opnieuw mag komen soliciteren ;)

Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door mijn uitzendbureau dat ze een vacature hadden als parkeerwacht. Natuurlijk heb ik een idee wat dat zal inhouden, alleen vraag ik mij af wat de ervaringen zijn enz...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:03

Tjah, als politie moeten wij ook weleens optreden als parkeerwacht maar dan eigenlijk alleen bij evenementen want voor de dagelijks controle zijn er dus parkeerwachters ;) Voor die enkele keer vind ik het niet erg om te doen maar ik zelf zou er niet mijn dagelijkse werk van maken, beetje te eenzijdig. Misschien kan je eens een dagje met een parkeerwacht meedraaien, dan heb je er meteen zelf een idee/beeld van! :)*

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:17

Een paar jaar geleden was er zo'n serie op tv van werken als parkeercontroleur...Als je mensen moet "terechtwijzen" krijg je de meest botte opmerkingen helaasss Het is wel een goede test om te zien hoe sterk je in je schoenen staat..Volgens mij kun je met de opleiding BOA (bijzonder opsporings ambtenaar) via de gemeente in dienst komen als parkeercontroleur.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 14:19

Ok dank je wel!

Ik heb tegen het uitzendbureau gezegt dat ik het goed vind als zij mij voorstellen.
Het is nu dus wachten op een reactie van hun.
Ik weet wel al in welke wijk ik moet gaan lopen. En dat is niet een van de fijnste :P , maar misschien weer een goede ervaring voor wat ik straks wil gaan doen en houd het werk afwisselend hehe....

Cossie jij ook bedankt.

Ik heb deze vacature aangboden gekregen via mijn uitzendbureau. Ik krijg dan ook een praktijk en theorie voorbereidings week.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:27

Gaaf! Als het wat wordt heb je er in ieder geval een goede ervaring aan :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:22

Ik heb vrijdag het gesprek :D en ik hoop zo dat het wat gaat opleveren :)

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:28

Hey spannend! Succes :)