tips voor open huizen dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

tips voor open huizen dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 20:45

Morgen is open huizen dag en wij doen hieraan mee. Het huis word niet meer bewoond, dus zullen we morgen 3 uur in het andere huis moeten wachten
Natuurlijk hopen we op veel kijkers, maar wie heeft nog wat tips voor ons
Huis is gepoets en ik zal de senseo meenemen
Maar wat kunnen we nog meer doen?
Koekjes, cake of hoeft dit allemaal niet??

Hoe laat je mensen het huis zien, gewoon in woonkamer wachten en hun rond laten lopen, of geef je een rondleiding
Veel informatie hebben we namelijk niet gekregen van de makelaar en dacht dat bokt wel tips zou hebben.

Aangezien niemand meer in het huis woont, willen we niet teveel extra geld in het huis steken
huis is net verbouwd en door verbeken van relatie nu te koop
De tuin is nog helemaal kaal en willen we ook niks meer aan doen
verder is alles afgewerkt en staan er een aantal meubels, het zijn neutrale kleuren
Weet niet of ik de link mag plaatsen, als dit niet mag, kan deze dan verwijderd worden?
http://www.funda.nl/woningaanbod/koop/D ... ject&hbx=1
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-03-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Re: tips voor open huizen dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:47

Ik persoonlijk zou inderdaad voor een kopje koffie/thee zorgen met een koekje of ander hapje ofzo.. :)

Verder zou ik eerst even de kijkers een soort 'welkomstwoordje' geven en ze dan zelf rondleiden. Daarna zou ik ze de gelegenheid geven om nog even zelf rond te kijken. :)

Succes, hopelijk zit er een potentiële koper bij!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:50

Geuren zijn erg belangrijk, even de oven aan met wat cake, of op verschillende plekken in huis wat ambi-pur doet ook wonderen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 20:52

ow ja, ambi pur ligt al in auto klaar
katoen geur
wilde erst appeltaart in oven doen maar leek em zo nep aangezien er niemand meer woont

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:53

Ik had eigenlijk wel de tuin even opgeruimd om eerlijk te zijn. Want nou doet die echt een afbreuk aan het huis. Gewoon even die tegels en dat zeil opruimen of uit zicht leggen. Leuk huis verder wel :) Hopelijk vind je een koper :)

Ik denk dat ik idd de senseo klaar zou zetten, en een schaal met cake ofzo op tafel. Eventueel een mooi bosje paasbloemen erbij, fleurt de boel toch net weer wat op; positieve indruk :) En verder boven nog wat lucht-verfrisser oid.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:53

Appeltaart is wel lekker voor je kijkers.. :)) Die geur blijft toch wel even hangen.. :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 20:55

De tuin is helemaal leeg nu, :D alleen op de fot niet aangezien fotograag ineens week eerder moest komen
die is dus helemaal leeg, helaas ook geen beplanting, alleen achteren op de geluidswal wel. Ook de bamboo hebben we helemaal weggehaald, aangezien veel mensen dit als onkruid zien

kaarsjes op tafel, overdag, is dat gek?
de spotjes in de keuken wil ik wel aanlaten, ziet wel mooier uit

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:57

Ik zou ipv kaarsjes dan toch voor een fleurig lenteboeketje gaan.. :j Misschien een schaaltje paaseitjes op tafel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:58

Schaal paaseitjes vind ik idd eigenlijk ook wel leuker dan cake of koekjes, is toch weer net wat anders, maar wel wat 'lekkers', en dan idd een boeket paasbloemen / lenteboeket oid.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:59

Ik zou gewoon wat koffie en thee en wat koekjes ofzo meenemen, meer niet. Anders wordt het al snel tè. Mensen komen je huis bekijken, ze komen niet op visite. Bovendien is het voor jezelf ook sneu als je daar met een tafel vol hapjes zit en dan komt er bijna niemand. Hoop natuurlijk dat dat niet het geval is, maar wat ik uit mijn omgeving hoor valt het aantal bezoekers altijd wat tegen. Verder de mensen gewoon vragen of ze rondgeleid willen worden of dat ze zelf rond willen kijken.

Veel succes morgen! Ik hoop dat je veel bezoekers krijgt en je huis snel verkoopt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:02

Bosje bloemen, senseo en schaaltje paaseitjes zou het moeten doen :-)

Hoop voor je dat je genoeg kijkers krijgt (en dan vooral die ene kijker die ook koper wordt).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:03

Inderdaad rekening mee houden dat er niemand komt, hier in de buurt is het ook bar en boos en is er weinig animo. Slechte tijd om een huis te verkopen helaas.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 21:04

Ik neem de paastak met gele tulpen van hier wel mee, kan ik ze erna ookw eer terug naar huis nemen
paaseitjes is ook goed ja, past leuk bij het seizoen en meeste mensen lusten datw el
kan ik erna thuis ook nog opeten als er veel over zou blijven :9

Er staan in dezelfde straat nog 2 huizen die mee doen
hoop dat als mensen al intresse zouden hebben in 1 van deze 3 huizen, dat ze meteen de rest ook bekijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:05

Zet een bosje bloemen neer, een paar bosjes met lentebloemen, narcissen etc en die neem je dan daarna mee naar huis.

Verder een heel net huis, zorg dat het er behaaglijk warm is zodat de mensen een thuis gevoel krijgen, zeker koffie aanbieden met een koekje.

Neem de tijd voor de rondleiding en vertel over de buurt, wat er in de buurt aanwezig is. Vertel niet dat je relatie over is, dan weten ze dat je haast hebt, vertel dat je elders een hele goede baan hebt aangeboden gekregen. Dat de reistijd te groot is en dat je bij je vriend aldaar gaat wonen.

Probeer enthousiast over te komen en doe net of ze bij je op visite komen, dus ben de goede gastvrouw.

Verder veel geluk. Je hoeft er maar 1tje te hebben.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:09

tip van mijn moeder de makelaar.

Hoe leuke mensen ook binnen komen begin geen heel gesprek. Met als risico dat andere mensen die binnen komen tijdens het gesprek het gevoel hebben dat ze niet welkom zijn. Dat ziet ze namelijk nogal eens gebeuren.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:11

Bos bloemen in de huiskamer zetten! Geeft mensen gelijk een "thuis"gevoel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 21:13

Hoop dat het zo druk word.... dat geen tijd is voor langer gesprek
heb de vaas met paastakken en tulpen, de koffie, thee en een carouselletje van glas ( hoe heet zo`n ding,???) met paaseitjes en verpakte koekjes en verkoudheidsnoepjes al klaargezet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 21:17

Nog een vraag,
je komt bij deze woning binnen in een halletje aan voorkant van het huis, dan kom je in de woonkamer, eerst bij eet en kook gedeelte, rachter is het zitgedeelte met een bankstel, met helaas wel t zicht op een lege kale tuin

Is het beter om meteen in het eetgedeelte plaats te nemen?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:20

Nou meid jij legt ze wel flink in de watten.
Tip van russel is top :D
Succes morgen!

Ik zou ze direct lekker een rondleiding geven en daarna pas plaats nemen ergens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:22

Het is zoals het is, de mensen zien dat toch wel, maar het is nog niet de tijd voor een bloementuin. Ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je grootse plannen had voor de tuin, maar dat het er niet van is gekomen en dat de nieuwe bewoners zich mogen uitleven.

Ik heb pas mijn huis verkocht en de tuin was ook niet echt mooi, gewoon gezegd dat wij beiden geen tuinierders zijn. De mensen die het kochten dus wel en die hebben grootse plannen en vonden dat helemaal niet erg. Ze kunnen helemaal gaan doen wat ze zelf wilden.

Je kunt er een tuinzitje neer zetten, dat geeft al weer meer een huiselijk tuin idee.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:31

Ik zou wat planten voor in de vensterbank meenemen en wat bloemen in pot bij de voordeur. Je verkoopt een 'droom' en dus willen mensen zich welkom voelen.

Koekjes en koffie(geur) zijn ook goed. Als er niets te zien/doen is, gaan mensen snel weer weg.

Hang een mooi schilderij op waar je over kunt praten. Vertel hoe gelukkig je was in dit huis. :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:04

Vergeet niet zakelijk te blijven. :) Mensen willen in eerste instantie gewoon het huis zien, ze eerst op een stoel installeren voor een bakkie koffie geeft dan snel een ongemakkelijke situatie denk ik.

Stel je even voor en nodig ze hartelijk binnen. :) Vraag eerlijk of ze graag willen dat jij het huis laat zien of dat ze liever zelf kijken. Stel voor om na hun rondje een kopje koffie te doen en dan een momentje voor vragen..

Ik zie wel dat ik eigenlijk weer wat anders zeg dan anderen trouwens ;)

Het verschilt natuurlijk ook per persoon. :) Ik zou me er juist niet prettig bij voelen als de vorige eigenaar een verhaal begint over één van zijn privébezittingen. Met een beetje geluk merk je snel genoeg wat voor mensen interesse hebben en of ze juist wel of geen aanwezige gastvrouw willen.

Succes morgen in ieder geval!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:06

Probeer een beetje in te schatten wat de mensen zelf willen. De een zal een uitgebreide ontvangst met koffievisite wel op prijs stellen, de ander wil gewoon je huis bekijken en dan weer door naar de volgende. Ikzelf zou een beetje 'eng' worden als ik min of meer op een stoel geduwd wordt en uitgebreide verhalen met koffie en allerlei hapjes krijg. Maar andere mensen vinden dat misschien juist wel weer leuk.

Ik zou trouwens wel gewoon eerlijk de reden van verkoop vertellen. Grote kans dat mensen die echt geïnteresseerd zijn die reden toch wel al achterhaald hebben. Als je opeens met een ander verhaal komt kom je niet bepaald betrouwbaar over.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:15

Vergeet niet de kachel aan te zetten. Als je er niet meer woont zal de thermostaat laag staan. Daaroor kan het letterlijk en figuurlijk kil aanvoelen. Overige tips zijn al gegeven. Succes met de verkoop!!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 01:02

misschien een relaxed muziekje op de achter grond? Lekker huiselijk maken.. tips hierboven zijn super.. huiselijke geuren, lekker bosje bloemen, wat plantjes in het kozijn.. misschien even wat water door de putjes laten stromen? ivm geur omdat het al een tijd niet bewoond is..