Nu sinds 4 weken (?) heb ik een vlekje op me lip, begon klein, word groter, mijn zus heeft ook een vlekje op haar wang, rond de zelfde tijd. Het ziet er niet helemaal hetzelfde uit, maar het leek dus ringworm te worden. Voornamelijk bij haar.
2 weken terug heb ik bij de huisarts een afspraak gemaakt, en verteld aan de telefoon ; "Cavia's hebben schurft, lijkt me bijna geen optie, maar kan, maar het lijkt ringworm." Konden gelijk komen.
We zaten bij de huisarts, en het is een klein ventje, die je zo in een film zou zetten als gruwel
. Het lijkt net zo'n alcoholist, en toen hij 2 jaar (?) terug tegen een boom reed in onze straat met teveel op, viel er wel behoorlijk wat op z'n plek. Hij rijd inmiddels weer auto, maargoed, dat ter zijde.Hij lijkt ook niet goed in zn vel te zitten, maar dat is niet aan mij, ik ben geen huisarts.
Daarbij is het voor mij een hele grote stap om naar de huisarts te gaan, ik vermijd hem liever, ik denk dat ik daar niet de enigste in ben.
We zaten in de spreekkamer, samen met m'n zus, en hij keek niet eens. "Je liegt, dat is geen schurft." Ik heb dat niet eens gezegd? Heb de optie genoemd dat de cavia's schurft hebben. Het was exceem volgens hem. Ik heb nooit exceem, maargoed, zou kunnen natuurlijk. M'n zus nam het voor me op, dat het wel eens ringworm kon zijn. Dat nam hij over, en ging heel betweterig doen hoe besmettelijk dat wel niet was, etc. Hij zette me helemaal voor paal, met reacties. Mijn zus was onderweg op de fiets ook helemaal laaiend!
We hebben een zalfje gekregen, 2x daags smeren, maar het briefje erbij staat dat het niet op ontstoken exceem mag.
, want op het etiket staat : **Ontstoken exceem**Maar bij m'n zus werkt het, het is minder. Bij mij niet. Het word groter, het zit nu ook onderaan mijn neus, zitten losse velletjes op, en het zit nu ook helemaal op m'n bovenlip zelf, en gaat ook mijn mond in.
Maar ik heb geen zin om weer voor gek gezet te worden door die kerel. Hij is overigens de enige arts in die praktijk. Mijn moeder is vol lof over hem, maar hij is echt.. 'vreselijk!'
Zouden jullie het nog aankijken, of toch gaan en voor gek gezet worden?!
)