Naar de huisarts --> Vervelende huisarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Naar de huisarts --> Vervelende huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 19:58

Wij hebben babycaviatjes, en die schenen schurft te hebben. Spuiten gehad, behandeld, was behoorlijk hardnekkig, we hebben zitten denken aan ringworm, maar daar leek het niet op, en later heeft de dierenarts een schaapseltje van Jenny afgehaald, en inderdaad bevestigd dat het schurft is.

Nu sinds 4 weken (?) heb ik een vlekje op me lip, begon klein, word groter, mijn zus heeft ook een vlekje op haar wang, rond de zelfde tijd. Het ziet er niet helemaal hetzelfde uit, maar het leek dus ringworm te worden. Voornamelijk bij haar.

2 weken terug heb ik bij de huisarts een afspraak gemaakt, en verteld aan de telefoon ; "Cavia's hebben schurft, lijkt me bijna geen optie, maar kan, maar het lijkt ringworm." Konden gelijk komen.

We zaten bij de huisarts, en het is een klein ventje, die je zo in een film zou zetten als gruwel }> . Het lijkt net zo'n alcoholist, en toen hij 2 jaar (?) terug tegen een boom reed in onze straat met teveel op, viel er wel behoorlijk wat op z'n plek. Hij rijd inmiddels weer auto, maargoed, dat ter zijde.
Hij lijkt ook niet goed in zn vel te zitten, maar dat is niet aan mij, ik ben geen huisarts.

Daarbij is het voor mij een hele grote stap om naar de huisarts te gaan, ik vermijd hem liever, ik denk dat ik daar niet de enigste in ben.

We zaten in de spreekkamer, samen met m'n zus, en hij keek niet eens. "Je liegt, dat is geen schurft." Ik heb dat niet eens gezegd? Heb de optie genoemd dat de cavia's schurft hebben. Het was exceem volgens hem. Ik heb nooit exceem, maargoed, zou kunnen natuurlijk. M'n zus nam het voor me op, dat het wel eens ringworm kon zijn. Dat nam hij over, en ging heel betweterig doen hoe besmettelijk dat wel niet was, etc. Hij zette me helemaal voor paal, met reacties. Mijn zus was onderweg op de fiets ook helemaal laaiend!
We hebben een zalfje gekregen, 2x daags smeren, maar het briefje erbij staat dat het niet op ontstoken exceem mag. :Y) , want op het etiket staat : **Ontstoken exceem**

Maar bij m'n zus werkt het, het is minder. Bij mij niet. Het word groter, het zit nu ook onderaan mijn neus, zitten losse velletjes op, en het zit nu ook helemaal op m'n bovenlip zelf, en gaat ook mijn mond in.

Maar ik heb geen zin om weer voor gek gezet te worden door die kerel. Hij is overigens de enige arts in die praktijk. Mijn moeder is vol lof over hem, maar hij is echt.. 'vreselijk!'

Zouden jullie het nog aankijken, of toch gaan en voor gek gezet worden?!

_Tara_

Re: Naar de huisarts --> Vervelende huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:00

Je kunt ook naar een andere huisarts toch? Als je hem echt niet prettig vindt als huisarts zou ik iig niet bij hem blijven gaan.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:07

Oh ik weet wel wat ik zou doen. Als de wieder weer ga teruggaan en zeggen dat het zalfje niet helpt en dat je nu iets anders wilt hebben! Niet eerder akkoord gaan totdat je een 'normale diagnose' hebt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:20

Vervelende is dat je niet zomaar andere huisarts kan vinden die nog patienten aanneemt, meeste zitten vol.
Balen joh!

Wat betreft caafjes.

Als ze schurft hebben, dan kan je dat met spuiten behandelen, kan ook anders (druppels op je caaf).
Belangrijk is wel dat de behandeling binnen een bepaalde periode wordt herhaald om alles en iedereen dood te krijgen.
(niet je caaf! uiteraard)
Mochten je caafjes ringworm hebben (dat is dus geen schurft! maar schimmel!!!) dan moeten ze een andere
behandeling hebben dan tegen schurft.

(schimmel kan je zien met een speciale UV lamp, onder de microscoop of met een speciale kweek. Mijt kan je zien onder de microscoop en soms met een goed vergrootglas (lopende zandkorrels op je caaf) laat ik even de luizen nog buiten beschouwing. )

Wat jullie betreft, ringworm dus schimmel kan je makkelijk van je caaf krijgen.
Schurft eigenlijk niet, dat is een beestje dat best wel kieskeurig is en niet zo gek is op mensen, oke er is
wel eens een mijt die zich vergist, maar in principe gaan ze dus gelukkig niet uitgebreid op ons wonen.

Hoop dat jullie allemaal snel van alle jeuk en plekjes af zijn.
Wat voor zalf hebben jullie gehad? (werkzame stoffen, niet de naam van de tube)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:13

Belachelijk dat je zo bent weggestuurd!!! Kijk uit hoor, want als het ringworm is dan kan het snel groter worden, soms een open wond worden en het is besmettelijk.
Als ik jou was zou ik morgen naar de dienstdoende huisarts/huisartsenpost bellen en flink overdrijven. Zeg dat je ringworm hebt en het snel groter aan het worden is. Hopelijk mag je dan komen.

Ik heb waarschijnlijk ook ringworm. Bij mij zit het op mijn pols en is het een roze ronde plek met een rode rand er omheen. De assistente heeft overlegd met de HA en heeft zalf voorgeschreven tegen ringworm. Ik hoefde niet eens langs te komen!!! Ik werk in een tuincentrum met o.a. cavia's (meestal de verspreiders) en hij schatte in dat het bijna zeker is dat het ringworm is.

En als je je huisarts niet fijn vind kun je eens informeren bij huisartsen in de buurt of ze patienten aannemen. Je moeder kan gewoon bij deze blijven en jij zou over kunnen stappen als je iemand vind die patienten aannemen.

Succes!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:27

By the way....
Schimmelzalf kan je voor jezelf zonder recept halen bij de apotheek.
Gewoon even vragen, krijg je vanzelf de goede mee.

(scheelt de gezondheidszorg weer berg kosten en je hebt het meteen in huis in geval van vervelende huisarts :D ;) )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:00

_Tara_ schreef:
Je kunt ook naar een andere huisarts toch? Als je hem echt niet prettig vindt als huisarts zou ik iig niet bij hem blijven gaan.

Dit was ook mijn gedachte, je geeft aan dat je het al niet fijn vind om naar de huisarts te gaan. Als hij dan ook nog zo naar tegen je doet en je letterlijk vor gek zit dan wordt dit alleen maar erger natuurlijk. Bovendien worden jouw klachten nu gewoon niet serieus genomen (zo lijkt het) en dat lijkt me ook geen goede zaak.

Ik zou ook op zoek gaan naar een andere HA als hij me op deze manier zou behandelen.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 23:29

Tsja, ik weet niet of mijn ouders daar blij mee zijn, als ik naar een andere huisarts stap, want die zijn vol lof over die man :o

@ Sjolvir ; Bedankt voor de tips, maar de schurft van de dametjes zijn inmiddels onder controle, dat is toch uiteindelijk schurft geweest, en geen schimmel ;)

En ik ga inderdaad eens op zoek naar zalf voor schimmel die zo te krijgen is.

Bedankt!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:46

Je kan Dactarin halen of Canesten. Gewoon bij de apotheek of zelfs bij de drogist.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 07:45

Of jou ouders daar blij mee zijn?
Het gaat om je gezondheid! Daar hebben ze in dit geval maar even blij mee te zijn. Het is je goed recht om naar een huisarts te gaan die je op z´n minst serieus neemt. Vertel je ouders wat er is voorgevallen en zoek een andere huisarts!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 07:48

Hoe zien de plekjes eruit?
Het kan ook krentenbaard zijn ..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:41

linchen schreef:
Tsja, ik weet niet of mijn ouders daar blij mee zijn, als ik naar een andere huisarts stap, want die zijn vol lof over die man :o

@ Sjolvir ; Bedankt voor de tips, maar de schurft van de dametjes zijn inmiddels onder controle, dat is toch uiteindelijk schurft geweest, en geen schimmel ;)

En ik ga inderdaad eens op zoek naar zalf voor schimmel die zo te krijgen is.

Bedankt!

Ik zie in je profiel dat je 18 bent, dan mag je toch zo onderhand wel beginnen met je eigen keuzes maken of niet? ;)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:35

Ja! Krentenbaard dacht ik ook aan crossmonster! Ik heb dat vroeger ook gehad en dat begon ook bij mijn lip en neus. Misschien even opzoeken?

Edit: even de symptomen voor je opgezocht!

Citaat:
Symptomen
Krentenbaard is een huiduitslag die vaak in het gezicht of de hals begint, maar overal op het lichaam kan optreden, van het behaarde hoofd tot de voetzolen. Aanvankelijk ontstaan bultjes die snel veranderen in blaasjes, die kapot gaan en waaruit dan vrij veel vocht vloeit dat tot honinggele doorzichtige korstjes stolt.

Soms kunnen er ook blaren met helder vocht optreden (impetigo bullosa). Op plaatsen waar de opperhuid dik is (voetzolen, handpalmen) kunnen dit grote blaren zijn, die zich door druk makkelijk uitbreiden. Doorprikken en het blaardak verwijderen stopt deze blaaruitbreiding en maakt het wondbed toegankelijk voor zalfbehandeling.

Bron: Wikipedia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:51

Zou gewoon ook proberen of je naar een andere ha kan, je moet jezelf er prettig bij voelen en dat doe je niet, dus dan is het slim op zoek te gaan naar een ander! Je bent 18, op die leeftijd moet je daar zelf over kunnen beslissen, en ook snappen je ouders waarschijnlijk wel dat je een ha moet hebben bij wie je je serieus genomen voelt. Succes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:31

Ik zou het er gewoon eens over hebben met je ouders. Leg ze rustig uit dat jij je niet prettig voelt bij je HA en het gevoel hebt dat je klachten niet serieus genomen worden.
En vertel dat je om die redenen eigenlijk liever naar een andere HA over zou willen stappen, waar je je wel prettig bij voelt. Ik denk dat als je dit allemaal rustig uitlegt je ouders het echt wel zullen begrijpen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:33

Sowieso, als je een keer persoonlijke problemen hebt of je moet voor een uitstrijkje ofzo. Dan is 't wel helemaal fijn als je een HA hebt die je een beetje vertrouwd enzo :)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:36

Nee, het is geen krentenbaard, het ligt niet open. En als ik er zalf op smeer, heb ik het gevoel dat m'n lip in vuur en vlam staat :+

Ik word behoorlijk strak gehouden thuis ;), dus vandaar ik denk dat m'n ouders niet blij mee zijn als ik naar andere huisarts ga, dan vraag ik om moeilijkheden. Maar dat is offtopic.

Heb het er thuis even over gehad, ik ga dinsdag met mn moeder heen, ik neem haar gewoon mee, dan doet hij vast wel normaal.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:41

Je bent oud genoeg om gewoon zelf een dorp/stad verder naar een andere huisarts praktijk te gaan, je daar aan te melden en een huisarts te zoeken die je iets meer ligt...
Dat je door je ouders kort gehouden wordt, zal dat niet zo makkelijk maken, maar je staat in je volledig recht om zelf actie te ondernemen.
Alleen is het prettig dat je ouders je daarin zouden steunen, dus probeer er met een goed gesprek met ze uit te komen.
Sterkte in elk geval!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:34

Ga gewoon naar een andere huisarts, lijkt me wel erg als je dat nieteens bespreekbaar kan maken met je ouders. Je kan gewoon naar je huisarts bellen en vragen naar een ander, kan dat niet moet je kijken of er nog een andere huisartsenpraktijk bij jou in de buurt is. Actie ondernemen! Dit is niks, wat je ouders ook over hem zeggen, als jij erheen moet en je voelt je er rot onder, moet je zelf toch echt iets ondernemen. ( ik ben overigens net zo oud als jij, en zit nu bij mijn 3e huisarts, tis echt heel simpel om gewoon je ergens anders in te schrijven:) )