School of werk ? Ik weet niet meer wat ik moet doen !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

School of werk ? Ik weet niet meer wat ik moet doen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 08:13

Ik moest toen ik 14 was al kiezen welke kant ik op wou, ik had echt geen flauw idee.
Mijn moeder zei doe dan maar de zorg is zo'n grote sector.
Nu heb ik al enkele diploma's voor in de zorg, maar doe nu met kinderen.
Ik zit op dit moment in mijn laatste examenjaar van Spw.
Maar ik weet niet of ik hier mee door wil, en ben al op zoek naar een baantje maar is zo moeilijk te vinden ? Als ik verder wil studeren moet ik richting Zwolle om daar de opleiding te doen.
en dat vind ik een beetje te ver reizen!!

Zijn hier nog meer mensen die niet weten wat ze willen

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:24

Toen ik van de middelbare school kwam wilde ik lerares worden. De 'handigste' aansluiting (ik kwam van de Mavo) was eerst SPW (niveau 4) en dan Pabo. Echter toen ik mijn 4e jaar SPW achter de rug had had ik heel andere ideeen en wilde ik een totaal andere kant op, waar SPW juist weer totaal niet bij aansloot... Persoonlijk vind ik het erg vroeg om na je middelbare school al te moeten kiezen... de meeste mensen hebben (net als jij) geen flauw idee wát ze eigenlijk willen, en wat er allemaal mogelijk is. Ik ben uiteindelijk op het Van Hall Instituut in Leeuwarden terecht gekomen. Ik woon bij jou in de buurt, dus dat was éérst met de stoptrein naar Zwolle (een uur) en dan vanaf Zwolle een uur naar Leeuwarden. Heb ik nooit problemen mee gehad. Op de heenweg nog lekker ff uitslapen en op de terugweg huiswerk doen. Ik vond de opleiding ook ontzettend leuk en dat is denk ik het essentiele punt. Als ik jou was zou ik eerst even heel erg goed nadenken wat je wilt gaan doen, dat kan een ander je niet vertellen. Desnoods kijk je eerst of je ergens als SPW'er aan het werk kunt, en ga je ondertussen nadenken en rondsnuffelen wat je zou kunnen/ willen. Na de SPW heb ik er een jaar de tijd voor genomen en dat is mij heel goed bevallen.

Armani88

Re: School of werk ? Ik weet niet meer wat ik moet doen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 08:35

Ja, dit wou ik ook een jaartje even bedenken wat ik wil doen.
Maar mijn vader zit te zeuren ja dan moet je maar eens werk gaan zoeken. Maar ik ben nog niet eens klaar met mijn andere studie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:39

Ga dan lekker als au pair werken, ga ik ook doen, in Londen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 08:41

Lijkt me heel leuk, maar heb hier mijn familie en mijn paard.
dat kan ik niet achter laten. Kan ik met een SPW-3 diploma in een kinderdag verblijf aan het werk. en ik heb trouwens een apart certificaat voor pedagogiek.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:45

Een SPW-3 diploma is niet zo heel 'hoog', ik denk dat je vooral bij jezelf te raden moet gaan wat je later wilt; wil je je hele leven in een kinderdagverblijf blijfen werken of wil je meer? Als je meer wilt is er zoveel wat je hierna kunt doen.

Je zou ten eerste een SPW niveau 4 kunnen doen, om vervolgens bijvoorbeeld door te stromen naar een HBO opleiding (SPH, MWD, Pedagogiek enz.) Nogmaals wij kunnen dat niet voor jou beslissen; het is een beslising die je zelf moet nemen ;)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 08:57

het enige wat mij trekt is onderwijsassistent en dat is 1 jaar maar dan moet ik naar zwolle heen. maar dan kan ik wel direct instromen op het HBO

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:10

Dan moet je dit misschien toch gaan overwegen. Als je dit leuk lijkt..? Kijk anders eens via NS.nl hoe lang de reistijd gaat duren, ga eens kijken op een open dag of het écht wat voor je is.. Al duurt het 2 uur om er te komen..als je het écht leuk vind...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:40

Enschede Zwolle is maar een uur en een kwartier, dat valt toch heel erg mee? En als het maar een jaartje is, waarom zou je het niet doen :) Dat overleef je wel :) en je kunt onderweg lekker huiswerk maken zodat je thuis niet meer zoveel hoeft te doen!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:37

Ik ben ook 2 jaar van groningen naar zwolle gereisd met de trein. Keek er eerst echt tegenop elke dag zo lang in de trein. Maar het viel heel erg mee: 's morgens sliep ik of maakte ik mijn huiswerk en 's middags kun je ook je huiswerk al maken. En als je met een groepje in de trein zit, vliegt de tijd helemaal. (en bij stakingen en treinvertragingen heb je ook een mooi excuus voor een dagje vrij :D )

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:22

Idd! Reizen met de trein is niet zo erg als het lijkt hoor...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:04

ik ga er maandag metteen achteraan denk toch dat ik onderwijsassistent ga doen

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:30

Kun je geen werk vinden in de zorg? Of wil je een geheel andere kant op?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:37

LZP -> STW