huis al 1.5 jaar geleden gekocht, staat nog steeds te koop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

huis al 1.5 jaar geleden gekocht, staat nog steeds te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 18:22

Ik heb 1.5 jaar geleden een woning gekocht. Ik woon er dus ook al enige tijd.
Maar, de verkopende makelaar heeft mijn woning nog steeds als te koop op internet staan.
Op hun eigen site staat wel dat de woning verkocht is, maar via ZAH.nl en jaap.nl wordt mijn woning nog steeds gevonden als een te koop staande woning. En dus krijg ik nog steeds wel eens vragen of ik mijn huis al weer te koop heb staan.
Al enige maanden na de verkoop eens een mailtje gestuurd naar de makelaar met het verzoek om de woning van de site af te halen, geen reactie gehad. En nu willen ze dat nog steeds niet doen. Ze beweren dat niet te kunnen (jaja, alsof de site niet beheerd wordt.)

Op Jaap.nl staat zelfs: 'in de verkoop sinds 25 dagen'.

Ik ben echt niet bang dat mijn huis verkocht wordt, want dat lukt natuurlijk niet. Maar iedereen weet wat mensen doen als een huis te koop staat: men rijdt er langs, loert naar binnen, enz.
En daar ben ik ondanks dat ik er gelukkig weinig van merk toch niet zo blij mee.

Momenteel mailt een vriendin van mij de sites Jaap.nl en zah.nl om de fout te melden. Maar wat kun je nog meer doen?

CM_

Re: huis al 1.5 jaar geleden verkocht, staat nog steeds te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:25

Wat een vervelende situatie,,
Ik zou rechtsbijstand eens een belletje geven, die kunnen een nette, doch dreigende brief sturen dat ze het eraf moeten halen.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:27

Is er geen postadres te vinden dan van de betreffende site.

Als je dat wel kunt vinden gewoon eens een nette brief schrijven waarin je de situatie voorlegt. En vragen om een schriftelijke reactie binnen bv 14 dagen.

Anders bombarderen met mailtjes, desnoods iedere dag 1.

carrie79

Re: huis al 1.5 jaar geleden gekocht, staat nog steeds te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:29

ik heb ooit gereageerd op een huis wat op jaap.n stond..door de verkopende makelaar te bellen (huis was namelijk belachelijk goedkoop) de makelaar vertelde daar dat jaap.nl helemaal niet te vertrouwen was in die zin dat ze overal de huizen gewoon van het net plukten en op hun site publiceren. Denk idd dat de makelaar hier dus niets aan kan doen. Vervelend is het overigens wel, hoop dat er snel een oplossing voor je komt (stuur de kopers maar naar mijn huis*zucht* ;) )

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:56

Wij hadden hetzelfde probleem, ik heb de betreffende sites een email gestuurd met een vriendelijk dan toch wel dringend verzoek mijn huis van hun site te verwijderen. Bij bijna alle is dit gelukt, behalve bij 1 site die zeggen dat alleen de verkoper het eraf kan halen maar deze heeft de code niet meer. Wel staat er nu bij dat het verkocht is. Ik vond het ook erg vervelend, mensen spraken me er ook over aan of we uit elkaar gingen??? Zeg er wel altijd bij dat als ze genoeg bieden het verkocht kan worden :P

Sterre_Nova

Re: huis al 1.5 jaar geleden gekocht, staat nog steeds te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:25

Jaap.nl loop heeel ver achter, vaak huizen die al lang en breed verkocht zijn. Zal me er niet druk om maken. Funda daarin tegen werkt wel netjes