dit is zo klote!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

dit is zo klote!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 18:03

had vd week mijn loon gekregen van de maand februari
en dat was lekker veel want ik had veel over gewerkt en zo dus ook veel en veel meer provisie gekregen *\o/*

nu was ik lekker gaan shoppen, want dit had ik al een tijd niet kunnen doen ivm achterlijke instanties die teveel geld afschijven van je rekening..

kregen we gister te horen op het werk dat er te veel prosisie is bijgeschreven.. vandaag te horen hoeveel teveel.. 450 euro!! dat word verrekend met de volgende loonstroken ;( met andere woorden: ik krijg de komende maanden veel minder loon ;(
nu lijkt mij die 450 euro veels te veel dus ga morgen ff met me baas naar mijn loonstrook kijken

word er echt niet goed van.. dacht ik eindelijk eens lekker wat geld te hebben verdiend (en met de nadruk op verdiend) :(

Anoeska

Re: dit is zo stinkmodder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:10

Misschien kan je een afspraak maken dat het verrekenen niet in 1x volgende maand hoeft, maar dat je het een beetje kan uitspreiden over een aantal maanden. Dan is de klap van €450 terugbetalen niet zo groot.

Wel echt balen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:10

Ah, da's echt vervelend... heb je dat geld alweer helemaal uitgegeven dan? Anders zou ik het (deels) toch even apart zetten, zodat je de komende tijd niet direct rood staat...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:47

Jeetje, dat is zeker heel erg balen, ik zou idd maar even goed kijken met je baas of het bedrag wel klopt. En zeker bespreken of je het bedrag over een aantal maanden kunt uitspreiden, want 450 euro in één keer is wel een hele smak geld om te moeten missen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 19:11

heb niet alles uit gegeven maar heb wel ook boodschappen betaald a 85 euro terwijl mijn vriend dat normaal altijd betaald.. maar die zit een maand zonder werk dus dat moest wel :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:16

pfff dat is idd niet grappig... ik zou het idd ook bespreken, het is hun fout dat kunnen ze niet zomaar op hun manier terugdraaien, een beetje begrip mag wel, 450 euro is enorm veel.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:25

Wat vervelend, gaat ook om behoorlijk wat geld! misschien kun je idd een regeling treffen.. dan komt het wat minder hard aan

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 19:29

ja dat ga ik ook ff navragen of dat kan, en hoe dat gaat
maar het is landelijk mis gegaan.. dus honderden mensen met dit probleem.. de een heeft helemaal geen commissie gehad, de ander juist weer veels te veel..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:07

Maar het valt toch nog wel mee, 85 euro extra uitgegeven, op 450 euro? Als je de rest nu niet gebruikt maar opzij zet, is de "schade" (wat je dus de volgende keer minder krijgt) niet zo schokkend.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 00:09

GamblersCup schreef:
Maar het valt toch nog wel mee, 85 euro extra uitgegeven, op 450 euro? Als je de rest nu niet gebruikt maar opzij zet, is de "schade" (wat je dus de volgende keer minder krijgt) niet zo schokkend.

plus nog wat aan kleding ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:11

He bah, wel k*t. Kun je het gat niet dichten met wat oerhollandse zuunigheid wbt boodschappen volgende maand?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 00:21

MarcoBorsato schreef:
He bah, wel k*t. Kun je het gat niet dichten met wat oerhollandse zuunigheid wbt boodschappen volgende maand?

nou.. boodschappen gaat normaal altijd van mijn vriend zijn rekening.. maar die zit deze maand zonder werk en gaat per 1 april weer aan het werk.. dus daarom moest ik het ff betalen.. en voordat hij weer loon krijgt.. duurt ook weer een paar weken dus zal het nog wel vaker moeten betalen ben ik bang :P dus dat geld kwam me wel ff goed uit.. maar helaas.. het mocht niet zo zijn

maar oerhollandsche zuunigheid = wat je vind mag je hebben toch? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:24

_O- The story continues...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 11:39

'gelukkig' gaat het om een bruto bedrag.. zijn we net achter gekomen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:42

LimaMambo schreef:
'gelukkig' gaat het om een bruto bedrag.. zijn we net achter gekomen

Oei, dat is in ieder geval nog een kleine meevaller dan.
Wellicht valt de schade dan nog enigzins mee, al blijft het heel vervelend natuurlijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:49

He wat vervelend zeg. Maar vond je zelf niet dat je wel erg veel loon had gekregen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 12:10

Diablo schreef:
He wat vervelend zeg. Maar vond je zelf niet dat je wel erg veel loon had gekregen?

nou ja erg veel niet.. kijk, ik werk normaal 24 uur maar in februari heb ik ook een aantal weken 38 uur gewerkt.. dus overuren, dus meer provisie uiteraard ;)
dus ik dacht eerlijk gezegd dat het wel zou kloppen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:54

Oei, balen is dat hè, als je erg blij bent met je extra centjes maar je het fijn terug mag betalen :(:)

Ik ben in januari gestopt met m'n bijbaan en kreeg eind januari zo'n €103 gestort. Dat vond ik erg weinig, aangezien het ook om vakantiegeld ging dat nog uitbetaald moest worden, én natuurlijk m'n gewerkte uren :j Toen ik eind februari dus nog een €110 kreeg, klopte het plaatje al meer in mijn ogen: dat was dus m'n vakantiegeld en m'n personeelskorting! Fijn die laatste €110 apart gezet op m'n spaarrekening, dat was toch wel een heel leuk extraatje om te sparen! *D

Maar goed dat ik het op m'n spaar gezet had en er niet keihard van ben wezen shoppen, want 2 weken geleden werd mij 'vriendelijk' verzocht €85 terug te storten, binnen 5 dagen welteverstaan; er zou onterecht teveel vakantiegeld uitbetaald zijn :\ Braaf die €85 teruggestort, maar blij was ik niet, want voor een arm studentje is dat toch een redelijk bedrag :+