Reader's Digest abonnement niet aangevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Reader's Digest abonnement niet aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:38

Ik vroeg me af of iemand dit al eerder heeft meegemaakt?

Ik krijg zonet een factuur aan van Reader's Digest. Er staat op dat het voor een jaarabonnement is, de periode
februari 2009 - januari 2010. Ik heb echter helemaal geen abonnement aangevraagd. Het enige wat ik me kan voorstellen
is dat ik ooit misschien ergens heb aangeklikt om een GRATIS proefnummer te ontvangen. Hoewel daar zeker niet bijstond dat
ik dan een een abonnement vast zit, anders zou ik het simpelweg niet aanklikken.

Via de site heb ik al een contactformulier ingevuld met mijn vraag hoe en wat. Zijn er nog verdere stappen zoals bv. een opzegbrief
die ik al moet ondernemen?

Alvast bedankt voor het lezen!

Groetjes

Nicky

Dreamer_S

Re: Reader's Digest abonnement niet aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:41

Volgens mij als jij nergens je handtekening of schriftelijke toestemming hebt gegeven kunnen ze je zoiezo niks maken..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:44

Nee, ik heb nergens mijn handtekening gezet. Ook geen enkel verder schriftelijk of telefonisch contact gehad met hen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:45

Gewoon iemand die een geintje met je uit haalt.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:46

Als ik er boekjes of dergelijke van aan zou krijgen stuur ik het meteen ongeopend weer terug... Ik hoef het niet :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:47

Ik denk dat het goed is dat je contact hebt gezocht, maar persoonlijk zou ik even bellen met RD. Dat werkt toch het snelst, je hebt meteen antwoord en je weet meteen waar je aan toe bent. :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:49

Ja dat ga ik doen ook denk ik. Als ik strakjes tegen pakweg 14.00u nog geen antwoord heb ga ik even bellen.
Ik hoop dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen. :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:51

wow moet je eens googelen op readers digest en abbonementen of rekeningen. Je bent bij lange na niet de enige!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:53

Caira schreef:
wow moet je eens googelen op readers digest en abbonementen of rekeningen. Je bent bij lange na niet de enige!

Inderdaad! Ik had zonet al eens even gegoogled en daar las ik ook een aantal dingen als: 'ik zit al enkele jaren met hun abonnement en ik raak er maar niet vanaf!'... Ik hoop dat ze ook niet voorstellen dat ik het bedrag eerst betaal, zij dan alles afhandelen en het me terugstorten, want daar komt
volgens mij niets van. Niet dat het duizelingwekkend veel is, het gaat om 29.95 euro, maar dat is 29.95 euro teveel voor iets dat ik niet wil. :D

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:53

Hoi,

Heb ook een keer een gratis proefnummer van ze willen bestellen maar las in de kleine lettertjes dat er wel een jaar abonnement aan vast zit!! Voelde me toen wel in de maling genomen en heb het niet gedaan.!!

denk dat je het nummer hier hebt besteld: http://www.123tijdschrift.nl/blad/reade ... 4woddzhdsw

Dit staat er ook bij als je op BESTEL drukt:

Voorwaarden:
U ontvangt na het gratis nummer, 12 nummers Reader's Digest voor de speciale welkomstprijs van €24,95. Indien u alleen het gratis nummer wilt ontvangen, stuur dan uw acceptgiro per post retour met de vermelding 'annuleren'. U komt alleen in aanmerking voor een gratis nummer als u de laatste 12 maanden geen gratis nummer heeft aangevraagd en u ouder bent dan 16 jaar.

Het is niet netje van RD om zo abonnementen te werven. Maar ze hebben we bewijs dat jij het proefnummer hebt besteld en gaan er vanuit dat jij de 'kleine lettertjes' hebt gelezen.

Suc6

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:54

Bellen heeft geen zin. Je hangt erg lang aan de telefoon.

Ik heb hun een mailtje gestuurd met de mededeling dat ik nergens om gevraagt heb en dat ik daarom ook niet betaal.

2 dagen later een mail gehad dat ze het gekregen hadden en verder niks gehoord. Nu zijn we 2 maanden verder en ik heb ook geen post meer van hum gehad.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:59

meis, in de voorwaarden staat dat als je een abonnement niet wenst, je de acceptgiro moet terug sturen!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 11:06

Sterre_Nova schreef:
meis, in de voorwaarden staat dat als je een abonnement niet wenst, je de acceptgiro moet terug sturen!

Aaah dankje! Had ik niet gezien! Ga er even een kopietje van nemen (weet nooit voor wat het nog kan dienen) en dan stuur ik het originele terug!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:12

Inderdaad, geen paniek, gewoon terugsturen met annuleren. Heb het zelf ook aangevraagd, máár ik wilde juist wél een abo hebben dus ik was juist blij met het aanbod met 50% korting :D

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:16

Haha grappig,
dat hebben ze mij precies hetzelfde gedaan!
Gratis nummer een gevraagd en ineens accept giro

Ja daaaaag niet intrappen!
Gewoon opbellen heb ik ook gedaan, was zo opgelost ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:21

Nooit ergens een proefnummer oid aangevraagd, wel acceptgiro's gekregen, op briefen werd niet gereageert tot en met een incassobureau aan toen.

Een belletje was genoeg om er voor te zorgen dat ik van de lijst werdt gehaald.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:33

Wij krijgen het ook onaangevraagd, bizar gedoe is dat. Maar we betalen er niet voor :')

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:36

Ik heb ook ooit een proefnummer aangevraagd, vervolgens kreeg ik een tweede nummer en daarbij de melding dat ik moest betalen voor een abonnement. Ik heb niks gedaan, niets opgestuurd etc. Heb er ook nooit meer wat over gehoord.

Succes iig!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 18:14

fiekhe schreef:
Wij krijgen het ook onaangevraagd, bizar gedoe is dat. Maar we betalen er niet voor :')

Inderdaad... Gekke manier van leden werven :D Ik ben ook niet van plan om maar één cent te betalen hoor.
Ik ga morgen het factuur terugsturen en verder hoop ik van hen niets meer te vernemen :Y)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 01:50

Mas schreef:
Ik denk dat het goed is dat je contact hebt gezocht, maar persoonlijk zou ik even bellen met RD. Dat werkt toch het snelst, je hebt meteen antwoord en je weet meteen waar je aan toe bent. :)

Ik heb het na 30 minuten in de wacht hangen à zoveel cent per minuut opgegeven met bellen en een mail gestuurd waarin ik om een verklaring vroeg.

Nooit meer iets gehoord, maar de tweede aanmaning en het magazine bleven ook weg dus het zal wel goed zijn :+

Als je bij RD een gratis proefnummer aanvraagt dan krijg je er een acceptgiro bij zodat je als je wilt direct makkelijk lid kunt worden. Als je die niet opstuurt ontvang je een aanmaning (met enigzins onvriendelijke tekst) en als je dan contact op probeert te nemen kan niemand je helpen en mail wordt niet beantwoord.

Ik heb toen na de 3de keer telefoon over zo'n stom gratis proefnummer uit ellende maar ja gezegd en was achteraf dus ook behoorlijk pissig over het hele gebeuren :( Weet iig wel heel zeker van welk blad ik nooit abbonnee zal worden ;)