Ik heb een vraagje. Ik krijg in restaurants wel eens een portie olijven. Soms zijn deze zoet van smaak. Mijn vraag is, waar zijn deze te koop of wat is het recept? Ik heb het al met suiker geprobeerd, maar dat kwam niet helemaal in de buurt. Weet iemand wat ik bedoel? Alvast bedankt
Ik ga het eens met honing proberen. Het is echt lekker hoor trouwens, ik weet dat het vreemd klinkt. En waar werk jij Just-me? En kan je het eens navragen ??
ELLIS OREKTIKA (gemarineerde olijven) Ingredienten voor 8 personen
[list=]1 kleine groene paprika 1 eetlepel olijfolie ½ dl droge witte wijn 1 theelepel honing 1 theelepel rosemarijn 1 theelepel basilicum vers gemalen zwarte peper 2 teentjes knoflook 125 gr groene olijven 125 gr zwarte olijven[/list] Was de paprika en snijd deze in kleine reepjes. Meng de olie, wijn, honing, rosemarijn, basilicum en de peper met de gesnipperde knoflook. Voeg de paprika en de olijven toe, en laaat dit marineren in de ijskast. Roer het regelmatig om.
nee je hebt gelijk hoor. Het leek meteen zo'n waslijst aan ingredienten dus vandaar dat ik even dacht: pfff
Alocasia
Geplaatst: 30-03-09 21:04
madeliefw schreef:
Ik ga het eens met honing proberen. Het is echt lekker hoor trouwens, ik weet dat het vreemd klinkt. En waar werk jij Just-me? En kan je het eens navragen ??
Haha, nou ik weet het ondertussen wel een beetje maar mag natuurlijk niks zeggen. Werk niet in een bekend restaurant ofzo.
Ik heb het gemaakt, maar dan provisorisch en ik had nog een restje witte wijn. Het smaakt best goed hoor en het komt ook richting diegene in restaurants, maar nog net niet helemaal. Mijn recept is: scheutje witte wijn, klein scheutje olijfolie ruime theelepel honing 1 knoflookteen in stukjes heel klein beetje provencaalse kruiden groene olijven met piment en zwarte olijven (zonder pit)
Grobegni
Geplaatst: 05-04-09 17:47
Hier kan je ze ook gewoon bij de turk kopen. Weet niet of je een turkse delicatesse zaakje in de buurt hebt? Daar kan je vaak alle smaakjes olijven kopen, hmmm!
hé dat is ook een goed idee. Woon jij in Apeldoorn? Daar wonen mijn ouders namelijk, dus ik kan ze even op pad sturen Waar zit die turk in apeldoorn e kan je dan gewoon zoete olijven vragen?
Grobegni
Geplaatst: 05-04-09 22:37
Op het Adelaarsplein zit zo'n delicatessewinkeltje. Die verkopen ook snoep en ik geloof ook gebak. Heel vreemd zaakje! Wel een aanrader