Waarin verschilt het ISPH van Deurne/Orun?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Waarin verschilt het ISPH van Deurne/Orun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:18

Ik ben mij aan het orienteren op goede instructie waarbij er vooral gekeken wordt naar de bouw van het paard, wat zijn mogelijkheden zijn en waar hij eventueel problemen mee ondervindt. Tevens vind ik het erg belangrijk dat er heel veel aandacht besteed wordt aan de invloed die een verkeerde houding kan hebben op het bewegingsapparaat van het paard.

de dressuuropleiding ISPH spreekt mij erg aan, omdat naast het opleiden tot instructeur klassieke rijkunst er ook les gegeven wordt in het holistische deel (t-touch, loswerken, centered riding etc).

Maar waarin verschillen de instructeurs met dit diploma over het algemeen met de instructeurs met een Orun of Deurne diploma?
Wat kan ik verwachten? En hoe kom ik aan een lijst met ISPH gediplomeerde instructeurs in de omgeving?

TeeGee

Re: Waarin verschilt het ISPH van Deurne/Orun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:23

PP > STW

eekhoornerik

Re: Waarin verschilt het ISPH van Deurne/Orun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:20

Heeft niemand hier een uitleg over? Jammer!!

Marretjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:53

Ik heb vorig jaar mijn ISPH diploma gehaald. Ik denk dat de ISPH instructeurs breder georiënteerd zijn door alle extra vakken die je al noemde. Er wordt tijdens de opleiding veel aandacht besteedt aan de houding van de ruiter. De instructeurs leren hoe je hier les in kan geven tijdens zitlessen, maar ook welke technieken (uit bijvoorbeeld centered riding) gebruikt kunnen worden tijdens 'gewone' dressuurlessen.
Er wordt altijd aan de combinatie gewerkt en niet alleen aan het paard. Op de ISPH leer je hoe je je leerling coacht en dus persoonlijk begeleid met zijn of haar paard.
Voor een lijst van instructeurs kan je het beste even een mail sturen naar de ISPH zelf. Zij kunnen je vast vertellen welke instructeurs er bij jou in de buurt zitten.