Maandag heeft mijn vriend een ongeluk gehad, waarbij zijn auto total los geraakt is. De auto waar hij tegenaan gereden is heeft enkel een scheurtje en wat lak schade, dus er is verder geen politie bij geweest. De auto is opgehaald door zijn collega's en op de zaak daar neergezet.
Dinsdag moest ik van mijn vriend de auto op marktplaats zetten, want ja beter iets als niets natuurlijk, dus gedaan en binnen een half uur belde er een man en deze had intresse in de auto. Nou effin van het een komt het ander en er is een afspraak gemaakt om die auto op te halen. Dus ik ben naar het werk van mijn vriend gereden (mijn vriend is kraanmachinist en is nooit op de zaak maar dan hier en dan daar) heb daar zjn auto helemaal leeg gehaald en toen wachten tot 3 uur, want dan zou hij komen. Nou om een lang verhaal kort te maken hij is om 18.40 uur gearriveerd. Het was een jong mannetje met nog een vriend van hem in een vrachtwagen. Hij wou hem wel hebben en hopla opgeladen afgerekend en mijn vriend kreeg de vrijwaring. Deze jongeman had beloofd om de dag erna te bellen wat de meldcode was, want op dat moment kon hij hem niet afmelden (opzich logisch en hij gaf zijn woord).
Woensdag, heeft hij niets van zich laten horen, mijn vriend heeft hem gebeld, maar deze jongeman heeft mijn vriend afgewimeld door te zeggen dat hij een uur later wel zou terug bellen. Heeft hij dus niet gedaan. Vandaag, donderdag dus, heeft mijn vriend hem wel een half uur aan een stuk gebeld en hij wordt maar weggedrukt, en ook ik krijg geen gehoor. Mijn vriend heeft het RDW gebeld, en deze adviseerde hem om aangifte te doen (was al in de planning) maar verder kon het RDW niets voor hem betekenen. Mijn vriend gebeld naar de politie om aangifte te doen, verteld de beste agent dat dat niet kan, en dat hij zelf maar moet zorgen dat hij het voor elkaar krijgt.
Nou sorry hoor maar de politie is zo niet je beste vriend.We hebben een formulier waar het bedrag op staat waarvoor het is weggegaan, het vrijwaringsbewijs, en dus ook het adres en telefoon nummer van MH autobedrijf in Enschede, maar we kunnen er niets mee. Wanneer we naar Enschede gaan sta ik niet voor mijzelf en zeker niet voor het gedrag van mijn vriend naar deze "fijne man" toe in. Hij heeft ons zo belazerd, wij weten het niet meer.
Iemand ervaring met dit autobedrijf of met dit soort dingen?
Dan kan hij boetes gaan rijden op de naam van je vriend en dat is dan je eigen fout... had die man lekker de volgende dag terug laten komen.
Die is uiteindelijk naar Dedemsvaart gereden en heeft de meneer meegenomen naar het postkantoor.