Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:52

Dat vraag ik me af wat algemeen geaccepteerd wordt als je nog rijden moet.. Zelf drink ik helemaal niet als ik rijden moet, maar ik ken mensen die toch graag wat drinken en ook terugrijden, dan is naar mijn idee 2 biertjes (flesjes) toch echt de max.. Meer mag volgens mij ook helemaal niet..
Nou ken ik alleen iemand die 3-4 flesjes ook nog wel vindt kunnen... :n Imo is dat toch echt al teveel en als je aangehouden wordt ben je waarschijnlijk ook al gewoon de sjaak.. Laat staan als je een ongeluk krijgt :(
Hoe geven jullie aan dat je dat eigenlijk teveel vindt? Aangezien ik het eigenlijk niet tof vindt dat diegene met zoveel biertjes gewoon nog achter het stuur stapt "ook al merkt diegene er dan nog niks van..." :+

Ben benieuwd naar ervaringen en meningen! :)

ELpatcho

Re: Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:53

je moet helemaal niet drinken als je gaat rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:56

ELpatcho schreef:
je moet helemaal niet drinken als je gaat rijden!

Heb je ook verder gelezen dan de titel? :+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:57

2 glaasjes wodka red bull

dat is 1 als ik binnen kom

en 1 iets later

en zeker een uur of 2 voordat ik wegga en de rest van de avond drink ik gewoon spa rood
en ik heb een hekel trouwens aan mensen die ladderzat achter een stuur in kruipen :+

merk ik dat mijn 2 glaasjes te veel waren laat ik trouwens me auto wel staan
ik heb zo een 9 jaar terug een zwaar auto ongeluk gehad door middel van drank
(met me ex) dan weet je wel hoe kwetsbaar je bent in een auto

ik durfde na dat ongeluk niet meer achterin een auto te gaan zitten
en de eerste 4 weken ben ik bij niemand meer ingestapt

dus ik heb er toen wel een trauma aan overgehouden
(wat nog niet steeds niet weg is)
Laatst bijgewerkt door onley op 26-03-09 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:58

Hoogstens 1 glaasje (mixdrankje) aan het begin van de avond en verder gewoon fris. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 07:58

Ik mag graag een wijntje drinken, maar niet als ik nog moet rijden. Dan drink ik niet.
Dus ik drink gewoon niet, of ik regel dat iemand anders terugrijdt, of ik blijf ergens slapen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:03

Ik vind ook gewoon niets. Ook niet 'maar 1 of 2'.
Of je rijd, of je drinkt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:06

Zelf drink ik ook helemaal niets als ik nog moet rijden, ik drink alleen als ik uitga en verder nooit. Daardoor heeft alcohol gewoon heel snel effect op mij, na twee wijntjes voel ik hem al behoorlijk zitten, dus geen drank op bij het rijden voor mij :n

Dat ik met een ander mee moet rijden die teveel op heeft heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Mijn vriendinnen zijn allemaal heel verantwoordelijk en twee wijntjes is bij de meesten wel echt de max.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:13

Ik drink max 2 glazen als ik moet rijden (aan het begin van de avond).

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:14

Niets, vindt het het niet waard.........voor als er wat gebeurt..........
Doe je zoveel moeite om een rijbewijs te halen, zou je het voor zoiets als een drankje
kwijt raken.......nee, dank je........

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:17

Niets.. Als je er 1 drinkt en je kunt het bij die ene laten vind ik het nog toelaatbaar.. Maar niet ladderzat achter het stuur gaan zitten (helaas zijn er nog te veel mensen die dat wel doen..)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:17

Ik drink niet als ik nog moet rijden.

Als ik iemand zie drinken die nog moet rijden geef ik altijd als reactie:' het zou jou kind maar zijn die net voor jouw auto loopt-fietst en die je toch net iets te laat opmerkt'.

Dat wil meestal wel werken.
Al ken ik ook iemand die standaard 2 alcoholische drankjes drinkt en dan nog in de auto stapt. Daar kan ik me dan ook mateloos aan irriteren!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:21

Ik drink ook helemaal niet als ik moet rijden. Maar in mijn vriendengroep zie ik vaak genoeg iemand die moet rijden en toch een paar biertjes drinkt. Ik erger me hier vreselijk aan....

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:22

Als ik fit ben en goed heb gegeten max 2-3 drankjes over de hele avond.
Als ik moe ben of zonder goede bodem dan drink ik geen alcohol

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:24

Ik drink meestal wel 1 of 2 wijntjes, maar daarna enkel water of ice tea. Aangezien er vaak controle staat... Ik heb er nu ook geen gemane boete voor over :n De meeste redeneren ook zo dat ze nog wel weten wat ze doen als ze wat meer hebben gedronken, maar het kan altijd fout aflopen he. Vooral als je passagiers meehebt...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:26

officieel mag je maag 2 Glazen bier dus niet flesjes...
en voor mensen die net hun rijbewijs hebben eerste 4 jaar is dat ong een half glas, dus eigenlijk helemaal niets...
zelf drink ik niet als ik rij...

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:27

Als ik moet rijden drink ik niet. In mijn vriendengroep is dit algemeen aanvaard dus niemand van ons zal ooit met drank achter het stuur kruipen.
Als ik met iemand mee zou rijden waarvan ik vind dat die teveel gedronken heeft stap ik daar niet bij in de auto en bel ik een taxi.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:36

Als ik moet rijden drink ik niet, dat ene wijntje kan net verkeerd vallen, of je reactievermogen is net wat later waardoor je net iemand aanrijdt...

Vind het gewoon niet kunnen om te drinken en te rijden; dat je jezelf doodrijdt is het niet zo erg, maar je rijdt altijd iemand anders dood....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:40

geen druppel. echt helemaal niets.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:40

Ik drink ook geen druppel als ik moet rijden... Vooral als je andere mensen meeneemt, vind ik het echt not-done :n
Als er al iets gebeurt zonder dat ik gedronken heb sla ik mezelf al voor mn kop... maar als er iets met mijn passagiers gebeurt als ik ook nog eens gedronken heb zal ik mezelf dat helemaal nooit vergeven... nee hoor dat is het me echt niet waard!!! :n

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:41

Ik drink überhaupt geen alcohol, dus ook niet als ik nog moet rijden. Ik zorg er altijd voor dat ik de Bob ben, omdat ik genoeg mensen ken die toch een paar glazen alcohol drinken als ze de Bob zijn. Ik weiger bij mensen in te stappen die meer dan één glas gedronken hebben of bied aan om dan achter het stuur te kruipen. Uit ervaring weet ik dat veel mensen zichzelf overschatten en zichzelf niet aangeschoten voelen, ook al praten ze onsamenhangende zinnen of met een dubbele tong. Ik ben ook nooit vriendelijk tegen vrienden die hebben aangeboden om te Bobben en vervolgens vinden dat ze wel één of twee biertjes mogen drinken :o .
Persoonlijk vind ik niets acceptabel op het gebied van alcohol en verkeer...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:41

Als ik moet rijden drink ik geen alcohol. Zelden dan misschien één biertje, maar meestal gewoon helemaal niets.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:44

Één wijntje, meer niet :)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:45

Ik drink niets als ik moet rijden, ook niet ééntje. Van 2 smirnoff ice ga ik al achteruit lopen :+
Ik stap ook niet bij iemand in de auto die gedronken heeft, ook al zal hij met een blaastest binnen de norm vallen. Ik rijd dan liever zelf :Y)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:49

In principe drink ik nooit en zeker niet als ik nog moet rijden, ik vind het zeer onverantwoord naar mijn medeweggebruikers.
Het risico op ongelukken is voor mij te groot en bovendien gaat de verzekering heel moeilijk doen als je een ongeluk krijgt (zelfs als je niet de veroorzaker bent). Ik wil ook niet op mijn geweten hebben dat ik door met drank op achter het stuur te zitten een ander letsel toebreng.

Als ik al drink is het 1 klein glas wijn vroeg op de avond bijv. bij het eten. Voor mij is het makkelijk praten aangezien ik ook niet meer dan 1 klein glas alcohol mag en ben ik altijd degene die rijdt zodat andere mensen wel kunnen drinken.