politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 22:31

Het wordt steeds gekker!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 25-03-09 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Joto

Re: politie wordt steeds vindingrijker.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:32

Tja waarom zouden ze niet? Mensen worden ook steeds slimmer..

Hebbesje

Re: politie wordt steeds vindingrijker.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:34

Haha, ik vind het wel grappig bedacht ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:38

Ik rem tegenwoordig voortaan bij alles in de berm. Ook voor kliko's, zitten ook al camera's in.

Maar dat er vandaag een vent op een landweggetje zat die echt 40 km reed en het vertikte om mijn voorganger en mij voorbij te laten, daar zie je geen politie. Toen mijn voorganger toeterde na een paar kilometer ging die vent nog eens verder naar links zitten op te pesten.
Helaas ging die vent dezelfde kant in dan ik. Bij het stoplicht heb ik ook maar gekeken of mijn toeter het deed, want een paal kan niet groen worden. :)
Later reed er op de snelweg een trailer precies 80 op de teller en daar hing een vrachtwagen in de trailer met 15 stuks vrachtwagens erachter.
En op de terug weg hetzelfde, alleen toen ging een vrachtwagen inhalen met natuurlijk ook meteen drukte.

Dat ze die mensen die niet doorrijden nu ook eens aan gaan pakken. Zo ook heel wat ergernis en zelfs ongelukken schelen.

Sammie

Re: politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:39

_O- Leuk om te zien.. Je moet het maar oppikken :')

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:42

in een trailer staan doen ze al een hele tijd. ze staan altijd en overal.

idd laat ze ook wat gaan doen aan die mensen die overal net iets onder de max snelheid zitten kan me er groen en geel aan ergeren. hoe vaak ik tijdens een relatief auto ritje mensen vervloekt heb :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:45

[ON] -> [LZP]

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:48

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 22:48

het is in belgie

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:49

En een vauxhaul zonder afgeplakte koplampen. Tuurlijk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:50

falona in NL staan ze ook al enige tijd in trailers te laseren en dergelijke. dit mag dan een foto uit Belgie zijn maar het gebeurd wel degelijk in NL

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:51

kazary schreef:
Later reed er op de snelweg een trailer precies 80 op de teller en daar hing een vrachtwagen in de trailer met 15 stuks vrachtwagens erachter.
En op de terug weg hetzelfde, alleen toen ging een vrachtwagen inhalen met natuurlijk ook meteen drukte.

Dat ze die mensen die niet doorrijden nu ook eens aan gaan pakken. Zo ook heel wat ergernis en zelfs ongelukken schelen.

Uhm, ik weet niet hoor, maar trailers en vrachtwagens mogen niet eens harder dan 80. Dus wat doen die in hemelsnaam verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:57

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:57

Shiloh schreef:
kazary schreef:

Uhm, ik weet niet hoor, maar trailers en vrachtwagens mogen niet eens harder dan 80. Dus wat doen die in hemelsnaam verkeerd!

Dat dacht ik ook al...
En ga je wel met de stroming mee word je er tussen uit gepikt omdat je te hard rijd.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:00

80 op de teller dan rij je 75 in het echt. En dan krijg je vrachtwagens die je aan gaan duwen.
Ik dacht dat iedereen voortaan wel wist dat een teller altijd minder kilometers aangeeft dan je werkelijk rijd. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:05

Is dit hetzelfde Bokt waarop steen en been in ronduit onBeschaafde taal over snelheidsovertreders geklaagd wordt?
Is dat alleen als 'jullie' bestuurder van een paard zijn en niet van toepassing bij het besturen van een ander voertuig??
Nog klagen ook over niet-doorrijders!!

Even voor een blijkbaar hoognodig begrip: de maximum snelheid is het MAXIMUM. Je hoéft zo snel niet. Zelfs op de snelweg geldt geen minimum, laat staan op het proviciale- of secundaire wegennet.

Wees als ruiters verdorie blij met handhaving van dat máximum.
Ik begrijp op een paardenforum echt niet waar 'je bent gewaarschuwd' op slaat. Lijkt míj logisch dat je weet waarom dat maximum al vaak te snel is en dat graag wíl respecteren.

hc

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:09

Eum op de autosnelweg bestaat wel een minimum. namelijk 70 km/u moet er minimum gereden worden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:09

Huertecilla schreef:
Is dit hetzelfde Bokt waarop steen en been in ronduit onBeschaafde taal over snelheidsovertreders geklaagd wordt?
Is dat alleen als 'jullie' bestuurder van een paard zijn en niet van toepassing bij het besturen van een ander voertuig??
Nog klagen ook over niet-doorrijders!!

Even voor een blijkbaar hoognodig begrip: de maximum snelheid is het MAXIMUM. Je hoéft zo snel niet. Zelfs op de snelweg geldt geen minimum, laat staan op het proviciale- of secundaire wegennet.

Wees als ruiters verdorie blij met handhaving van dat máximum.
Ik begrijp op een paardenforum echt niet waar 'je bent gewaarschuwd' op slaat. Lijkt míj logisch dat je weet waarom dat maximum al vaak te snel is en dat graag wíl respecteren.

hc

geen minimum snelheid? dacht het wel. zullen we eens zien hoe snel ik van de snelweg geplukt word als ik 50 rijd.

je vergelijking met ruiters zijnde en automobilisten vind ik ook helemaal niet bij elkaar passen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:17

Een teller geeft niet altijd (zoveel) minder aan als de werkelijke snelheid. Als je er grotere wielen opzet klopt het niet meer. Maar als je je banden op pompt kan dit ook al invloed hebben. (bij onze ene auto scheeld het wel zoveel maar bij onze andere dus echt niet (gecheckt met navigatie systeem))

Volgens mij doelt HC erop dat je als ruiter al helemaal niet blij bent als er iemand veel te hard voorbij komt. En bovendien zou je nooit meer de weg op kunnen met paard (en wagen) als er overal een minimum snelheid zou gelden

ik dacht dat het minimum op de snelweg 60 was trouwens.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:18

kazary schreef:
80 op de teller dan rij je 75 in het echt. En dan krijg je vrachtwagens die je aan gaan duwen.
Ik dacht dat iedereen voortaan wel wist dat een teller altijd minder kilometers aangeeft dan je werkelijk rijd. :)

Die afwijking is alleen niet overal hetzelfde. Wij hebben een auto die 85 of 90 rijdt wanneer de teller 80 aangeeft.
En die vrachtwagens rijden bijna altijd op de begrenzer en die staat nooit op 80 afgesteld, maar altijd meer richting de 90. Hoe hard ze daadwerkelijk kunnen is ook afhankelijk van of ze geladen zijn of niet.
worteltje schreef:
Eum op de autosnelweg bestaat wel een minimum. namelijk 70 km/u moet er minimum gereden worden.

Nee hoor, dan zouden ze erg veel boetes uit kunnen delen als er file staat. Voertuigen die op de snelweg rijden moeten minimaal 50 km/u KUNNEN rijden (60 zou ook kunnen, dit is omhoog bijgesteld toen de scootobiels op de markt kwamen. Voor die tijd was het 40 km/u). Daarnaast kunnen ze je ook bekeuren wanneer je te langzaam rijdt, maar dan niet omdat je te langzaam rijdt maar omdat je een gevaar bent voor het overige verkeer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:19

kazary schreef:

Ja en? Rij gerust 70 als jij dat snel genoeg vindt. Een máximum is exact dát. Geen minimum. 'Met de stroom meerijden' is geen criterium. Het verkeer belemmeren wel, maar dáárvoor moet je echt een heel stuk langzamer dan het maximum rijden en als de stroom te hard rijdt MOET jij dat verkeer belemmeren, want je mág niet sneller!
Die duwende vrachtwagens horen op hun vet te krijgen, niemand anders.
Schrijf naam en konkaktgegevens van het betreffende bedrijf op en bericht de werkgever!

Verder is wat jij over de tellers schrijft een onjuiste aanname. Bij aardig wat autos is de snelheidsaanwijzing behoorlijk accuraat. Accurater dan de aflezing door de bestuurder.

Maar goed, hoe dan ook, ik begrijp het tóch allemaal niet: als bestuurder van een paard vind ík die handhaving top.
Ik weet het mijn wereld en beleving zijn allemaal 'anders', weet dat een auto met toenemen van de snelheid exponentieel gevaarlijker wordt, ik heb geen 'haast' om dat risico te creëren....

Jij snapt het Liedje89!

hc

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:21

een paard en wagen is geen geautomatiseerd voorwerp en daar gelden dus andere bestuurders regels voor.
overigens gelden er ook niet op provincieale wegen een minimumsnelheid.

en ja ik kan me dood ergeren aan mensen die op een 50 weg 40 rijden en dat mogen ze weten ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:24

Oh ben jij er zo één :roll:

Wel eens bij stil gestaan dat die mensen al die gevaarlijke acties van jou helemaal niet snappen.. Die zien alleen weer zo'n gevaarlijke gek op de weg.. Als je je ergens dood aan ergert, ontrek je je aan die situatie.. maar ga niet politie agentje lopen spelen..en je eigen leven en dat van een ander op het spel zetten.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:25

je mag achteropkomend verkeer niet hinderen door te langzaam te rijden. Hierdoor kan het verkeer niet meer goed doorstromenben veroorzaak je opstoppingen, hc.

Net mijn theorie gehaalt :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:27

Sammie schreef:
Oh ben jij er zo één :roll:

Wel eens bij stil gestaan dat die mensen al die gevaarlijke acties van jou helemaal niet snappen.. Die zien alleen weer zo'n gevaarlijke gek op de weg.. Als je je ergens dood aan ergert, ontrek je je aan die situatie.. maar ga niet politie agentje lopen spelen..en je eigen leven en dat van een ander op het spel zetten.

en waar zeg ik dat ik gevaarlijke situatie creeer?
je kent mij en mijn rijstyle niet dus om nou klakkeloos te zeggen dat ik andere mensen opzettelijk in gevaar breng? sorry kijk eerst eens in de spiegel