Cursus (?) alcohol drinken en dan simulatie rijden? Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebollie

Cursus (?) alcohol drinken en dan simulatie rijden? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:34

Hallo !!

Ik heb even een gekke vraag.. Ik hoorde laatst iemand, die zat te vertellen over dat hij een soort van cursus had gevolgd, waarbij hij eerst een biertje moest nemen, vervolgens in de simulator, nog een biertje, weer simulator, nog een biertje en ga maar verder.
Maar is dat de normale cursus die je moet volgen als je gepakt ben met drank op? Of kan ik die ook 'kado' doen?

Mijn vriend is namelijk vrachtwagenchauffeur ( eigen rijder ) en rijd wel eens met een biertje te veel op.. Hij speelt dus niet alleen met het leven van zichzelf en anderen, maar ook met ze bedrijf/werk
Ik kan boos worden wat ik wil, maar luisteren doet hij toch niet. Aangezien hij nog al veel voor mij doet, wil ik ook eens iets voor hem doen..
En nou ben ik benieuwd, of ik hem niet zo'n soort 'cursus' kan geven. Misschien dat hij het dan wel leert..
Dus heeft iemand daar misschien informatie over? een internetsite? of iets dergelijks

Alvast bedankt :)

Merlinde

luxx

Re: Cursus (?) alcohol drinken en dan simulatie rijden? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:35

Geef hem aan, dan krijgt 'ie 'm gratis! :P

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:37

hahah nee zo erg is het niet.. Sinds ik me rijbewijs heb, mag ik vaak rijden.. En hij is al een stuk verstandiger geworden hoor! Een aantal jaar geleden stapte die stom dronken in de auto, maar ik wil dat gewoon niet.. Dus dacht dat dit misschien wel een leuk idee was.. maar kan er niets over vinden..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:42

Was ook maar een (heel flauw) grappie :D.
Maar ik heb verder geen idee of dat kan, bel eens naar zo'n centrum waar ze dat doen, of naar de politie, zou er alleen niet bij zeggen dat 'ie wel eens met een slok op rijdt :P.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:43

haha nee dat houden we erbuiten :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:44

Een collega van me heeft dat pas gedaan idd.
Maar die mocht zelfs in een echte auto rijden (niet op de openbare weg natuurlijk)
Gewoon leuk als dagje uit met de familie geloof ik. Dus t kan wel.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:45

oke, weet je toevallig waar???

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:46

Nee, maar kan t morgen wel even voor je vragen.
(als ik t niet vergeet :+ )

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:47

haha dat zou heeel fijn zijn :D
Ben toch altijd zo bang dat hij een keer een ongeluk krijgt.
En een slipcursus heeft die al gehad, na een keertje in de vangrail te hebben gezeten..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:50

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:51

Oohh! Kijk.. Alleen in Drenhte.. Maar dat is wel zoiets inderdaad!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:53

luxx schreef:

dat krijg je echt niet gratis hoor... die moet je dan verplicht volgen, maar wel op eigen kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:54

luxx schreef:

Hoe kom je daar nu bij, dat dacht ik niet ;) Dokken kan je als je gepakt wordt hoor, en mag je de cursus ook nog een helemaal zelf betalen :D (Meen 5 mijertjes) en dat is maar goed ook.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:54

Nee geloof dat als je gepakt word je zelf de cursus moet betalen.. Vriend van mij was de sjaak.. Hij moest en vrij vragen van ze werk, en de cursus zelf betalen, en nog een boete..
maar eigen schuld, dikke bult :)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:56

haha, kijk, en die boete, oké, daar maakt hij zich echt niet druk om.. Maar dat rijbewijs is toch wel erg belangrijk voor hem..
maar mannen blijven kinderen ( sorry voor de meelezende, wel volwassen mannen :+ ) en dus moeten ze spelenderwijs leren }:0

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:57

Ik heb het ook gedaan maar dan in een echte auto op het circuit.
Ging via de rijschool, is een soort test.
We kregen eerst voorlichting, moesten toen op de computer een test doen (knopje drukken als lichtje brand, slaapverwekkend) en blazen (politie was erbij met hun busje := ). Daarna moesten we het parcours rijden en kregen daar cijfers op en de tijd werd geklokt. Toen iedereen was geweest om de beurt op de weegschaal, aan de hand van je gewicht kreeg je het aantal glazen wat je moest drinken (bier of wodka/jus en ze waren behoorlijk gul met de wodka). Als je dat op had dan moest je blazen, na een half uur weer blazen, weer die computer test doen en dan weer in de auto het parcours doen.

Iedereen reed het parcours flink sneller maar ook slordiger. Dus de conclusie was zo getrokken.
Erg leuk om te doen, maar dit is niet iets wat iedereen kan doen. Het zijn geloof ik een bepaald aantal mensen die ze nodig hebben.

edit; typo's..
Laatst bijgewerkt door Toess op 25-03-09 19:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:59

Merlinde schreef:
haha, kijk, en die boete, oké, daar maakt hij zich echt niet druk om.. Maar dat rijbewijs is toch wel erg belangrijk voor hem..

Dan moet ie stoppen met drank achter het stuur, zo simpel is het anders boeit hem dat rijbewijs echt niet hoor ;)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:00

haha die gedachte had ik dus ook.. Maar hij denk wel dat het kan.. Maar hij moet de gevolgen een keer weten..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:01

Oh die link die Anne geeft is het haha!
Je kunt je dus wel zo opgeven, oké..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:06

Als hij wil weten wat alcohol met verkeer doet, zou ik hem aangeven, laat hem maar eens flink bloeden in zijn portemonaie en mss een rijontzegging, die cursus kan ie dan ook meteen doen.
Lief hoor dat je mee wil denken, maar ik denk dat hier alleen maar lacherig over wordt gedaan en het niet veel indruk maakt.
Die gozer is bezig met het spelen van levens, die mag best wel eens aangepakt worden, wi eniet luisteren wil??
Anders zou een gesprekje onder 4 ogen toch voldoende moeten zijn?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:30

Ik hoop eigenlijk dat hij gewoon een keer keihard gepakt wordt en meteen z'n rijbewijs mag inleveren, als je dan een gevaar voor jezelf wilt zijn, prima, maar breng anderen alsjeblieft niet in gevaar :n

Ik vind jouw initiatief erg goed hoor TS, en ik hoop dat je ergens de mogelijkheid vindt om hem zo'n cursus te laten doen! Misschien dat hij dan in gaat zien wat een gevaar hij eigenlijk is als hij gedronken heeft, in plaats van dat er eerst slachtoffers moeten vallen :\

Overigens een duur grapje hoor, vriendin van mij heeft het zelf ondervonden. 'Dacht' na 6 baco's aan het eind van de nacht wel te kunnen rijden, want ze voelde toch niks meer? Is met 80 op de auto van haar vriendinnen voor zich geknald, gelukkig geen ernstig gewonden, alleen 1 meisje met een hersenschudding. Vriendin heeft alchoholcursus achter de rug (à €750,- eigen kosten!) en is nu 4 maanden haar rijbewijs kwijt, moest nog €550,- boete betalen en is een punt van d'r rijbewijs kwijt...Nog geen seconde medelijden gehad, ze had zichzelf en de rest wel dood kunnen rijden :n

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 22:44

Zo serieus is het niet bedoeld.. Hij stapt echt niet knetterlam in de auto!

Zoals ik al zei, hij is al heeel erg verbeterd.. En hij ziet de gevaren ook zeker wel, maar soms stapt die toch met 3 a 4 biertjes nog in de auto, en ik wil hem gewoon laten zien wat dat al kan doen.

uitgaan met de auto doen we sowieso niet, we hebben altijd een taxi, en anders rij ik..

Maar boetes krijgt hij genoeg, wees daar maar niet bang voor.. Echt boetes waarvan ik nog nooit gehoord heb, heeft hij al gehad
Alleen nog nooit 1 voor rijden met drank op, dus hij valt best wel mee!! Maar het gaat om wat 1 of 2 biertjes al kunnen doen.. Dat wil ik hem graag laten zien..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:52

Als ik me niet vergis, is er zo'n soort spelletje in Nemo? Of een tijdje was die er wel. Dat lijkt me een leuker en goedkoper alternatief? ;)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:12

Merlinde schreef:
Maar het gaat om wat 1 of 2 biertjes al kunnen doen.. Dat wil ik hem graag laten zien..

Die cursus van de link dan zal hij wel meer als 1 of 2 biertjes moeten drinken. Ik weeg 55 kg. en ik moest 4 glazen drinken! Nou ik denk niet dat hij lichter dan mij is. 1 Van de jongens die meedeed moet er 8 drinken, hij was dan ook groot en wat zwaarder.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:11