Gebeld worden door onb. nr. welke na 4 sec ophangt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Gebeld worden door onb. nr. welke na 4 sec ophangt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:27

Kon even geen betere titel verzinnen :+

Laatste tijd wordt ik door een onbekend nummer gebeld op mijn mobiel. Hij gaat 4 sec. over en dan is ie weg, krijg dus geen kans om op te nemen want eer ik hem uit mijn zal heb gehaald gaat ie niet meer over. Het bellen is denk nu zo'n 2 weken aan de gang. Iemand die dat eerder gehad heeft? Het is vooral overdag, gelukkig niet 's nachts.

Mowoah

Re: Gebeld worden door onb. nr. welke na 4 sec ophangt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:30

Wij hebben dit 's avonds gehad+'s nachts.
Soms ging de telefoon gewoon om 3 uur 's nachts, we werden er gek van.
Maar bij ons bleef diegene wel aan de telefoon, alleen we hoorden niks. Op het begin van het gedoe hing hij ook meteen op wanneer we op wilden nemen, heel raar alsof diegene wist wanneer wij de telefoon pakten (het was bijvoorbeeld niet na een aantal seconden). Uiteindelijk heeft mijn vader diegene aan de telefoon (toen hij wel aan de lijn bleef) eens goed uitgescholden en gedreigt met politie, en toen is het gestopt.

Misschien dat je toch moet gaan denken aan bekenden, of heb je je mobiele nr. ergens openbaar op internet staan?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:33

Mijn nummer is bekend ja, want ik organiseer wedstrijden e.d.

Wat jij hebt gehad lijkt mij eerder om te controleren of je wel thuis was..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:34

liberty schreef:
Kon even geen betere titel verzinnen :+

Laatste tijd wordt ik door een onbekend nummer gebeld op mijn mobiel. Hij gaat 4 sec. over en dan is ie weg, krijg dus geen kans om op te nemen want eer ik hem uit mijn zal heb gehaald gaat ie niet meer over. Het bellen is denk nu zo'n 2 weken aan de gang. Iemand die dat eerder gehad heeft? Het is vooral overdag, gelukkig niet 's nachts.

Als het vooral overdag is heb je de kans dat het een computer is die je belt van een callcenter. Die gaan maar een paar keer over en dan hangt het automatisch op om naar het volgende nummer te bellen. Deze nummers zijn ook altijd anoniem. Wellicht dat je een keer iets op internet hebt besteld ofzo en daar je mobiele nummer bij op hebt gegeven? Als je dan niet goed de kleine lettertjes leest heb je kans dat die bedrijven jou nummers weer dooverkopen aan andere bedrijven.

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:38

Heb dit nu ook al een paar weken, alleen overdag en inderdaad maar heel kort, 1-2 seconden en dan wordt de verbinding verbroken. altijd een anoniem nummer, gemiddeld 2-3 x per dag.

xxGermaXX

Dit hebben wij ook gehad alleen dan met de huistelefoon
Als je nu eens de tijden opschrijft wanneer je gebeld word en dit een tijdje bijhoud.
Wij hebben toen naar de kpn gebeld en gezegd wanneer we gebeld werden door een onbekend nummer en het bleek dus de kpn zelf te
zijn om dingen te controleren ofzo :?

Rennie89

Ik had zelfs een hijger :') erg vervelend, maar liet gewoon hem bellen, nam op en w88 tot hij op zou hangen, kost toch alleen hem beltegoed/minuten :P soms duurde et wel 10 minuten :') hoebedoelje geen leven? :?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:40

Het kan best een call centre zijn. Werd voorheen wel eens gebeld door het een en ander en dat kwam via de nationale sportpas. Ik ga het zeker bij houden!

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:41

@ lifaya nou lekker dan die heeft zeker geen leven.
Wat misschien ook kan helpen is als je een keer snel bent met opnemen keihard op een fluitje fluiten en dat helpt echt!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:41

dat heb ik dus nu ook 3 weken,
ik word daar zo gek van.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:42

xxGermaXX schreef:
@ lifaya nou lekker dan die heeft zeker geen leven.
Wat misschien ook kan helpen is als je een keer snel bent met opnemen keihard op een fluitje fluiten en dat helpt echt!

Ik nam altijd op, ging gewoon terughijgen en dan mijn mobiel op de bank pleuren terwijl hij nog lekker doorging :') ook wel eens een fluitje idd er tegen aan gedaan en toen hing die op :P maar heb inmiddels een neiuw nr en niemand valt me meer lastig :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:43

ik wordt ook steeds gebeld en als ik opneem hangt diegene op. Heel iritant..

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:44

ik hoorde wel eens dat het op een vast telefoon het een sms of fax is die in de lucht is blijven hangen en op je telefoon overgaat .

maar met mobiel geen flauw idee

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:44

Heb ik inderdaad ook gehad, in mijn geval bleek het de EON te zijn. Vreselijk irritant. Ze (de computer) belden elke 30 minuten en de laatste keer heb ik direct opgepakt en ze gelijk instructies gegeven mijn nummer uit hun lijst te verwijderen. Via een website kan je ook allerlei instanties laten blokkeren zodat ze je niet meer lastig vallen.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:45

hmm callcenter lijkt me onwaarschijnlijk. Die blijven wel wat langer hangen dan 5-10 seconden.
Zou het idd even bij gaan houden en contact opnemen met je telefoonprovider. Hun kunnen vast wel achter het nummer komen en kun je het eventueel laten blokkeren dat ze je niet meer kunnen bellen.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:46

ik heb dat ook een paar weken gehad zoals jij het omschrijft en ik heb toen een keer wel iemand van de kpn aan de lijn gehad en die was van een callcenter om mijn 06 abonnoment te verdanderen ik haakte af en ben tot nu toe niet meer gebelt

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:49

Die website heb ik gevonden ja, maar toch vind ik het erg raar! Ga het eerst eens lekker bijhouden :)

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:51

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:52

Mijn zusje heeft hier de laatste tijd ook last van. Meestal is ze net te laat met opnemen en als ze wel de kans krijgt om hem op te nemen hangt diegene na een paar sec. weer op.
Ik heb geen idee wie of wat dit kan zijn.

Heb jij trouwens ook al gekeken of het geen alarm is op je telefoon die je (per ongeluk) hebt ingesteld? Mijn vader had dat nl een keer, toen ging de telefoon iedere avond om 23:00 over. Bleek dus gewoon een alarm te zijn met dezelfde toon als de ringtoon.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:53

Ik ben dus niet de enige!
Sinds een week word ik bijna elke dag op m'n mobiel gebeld door een 'privé-nummer'.
tegen de tijd dat ik 'm uit m'n zak gevist had (zo'n 3 of 4 keer over gegaan), hadden ze opgehangen.
Afgelopen zaterdag lag m'n tel. toevallig naast me, dus nam meteen op na 1 keer overgaan, maar toen hoorde ik ook niks aan de andere kant.
Als het een callcenter ofzo is, zou je toch denken dat ze je juist wel graag aan de telefoon willen hebben????

edit; nee, nagekeken; bij mij is het zeker niet m'n alarm....

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:54

Bij ons is dit al 2 jaar bijna aan de hang, maar dan op de huistelefoon. Altijd overdag en tegen de avond. Onbekend, 2 keer overlaten gaan, of opnemen en er word niet gezegt en ineens verbinding verbroken.

Soms een maand geen last van, dan ineens begint het weer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:54

ikk heb dat twee weken geleden ook een week lang gehad maar het is ook plotseling gestopt...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:59

Dit hebben wij ook wel eens ja, zeer irritant. Geen idee of ze er iets aan kunnen doen als ze je niet laten opnemen. Misschien eens contact opnemen met je provider of er iets tegen kan.

Een aantal jaar geleden belde er hier iemand regelmatig die dan gewoon aan de lijn bleef hangen totdat ik hem erop gooide. Op een gegeven moment heb ik hem (had namelijk een sterk vermoeden wie het was) verteld dat ik hem op de kast zou leggen en dat hij zelf maar moest kijken wanneer hij weer ophing. Heb hem echt neergelegd op speaker en ben gaan stofzuigen. Duurde zelfs nog best een tijd voordat hij ophing...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:14

liberty schreef:
Mijn nummer is bekend ja, want ik organiseer wedstrijden e.d.

Wat jij hebt gehad lijkt mij eerder om te controleren of je wel thuis was..

Denk het niet, diegene gooide de telefoon er namelijk al op voordat ik opnam, maar elke keer wanneer ik de telefoon oppakte had diegene net opgehangen heel freaky!
Misschien kun je bij je provider achter het nummer komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:21

Ik werd van de week een paar x gebeld door een anoniem nummer. Na anderhalve minuut werd er opgehangen.

Tijdje terug vertelde iemand dat als je te lang aan de lijn bleef, ze konden gaan bellen op jouw kosten??