Het idee hebben dat ik gevoelloos ben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

My_Lady

Het idee hebben dat ik gevoelloos ben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:50

Hoi Bokkers,

Ik heb de laatste tijd het idee dat ik gevoelloos ben.
Het lijkt wel of alles me niks meer doet en alles langs me heen gaat.

B.v. mijn moeder zegt ik hou van jou. Dan denk ik leuk maar meer doet het me niet.

Nu is er een jongen die me leuk vind die alles voor me doet en voor me door het vuur zou gaan.
Maar het doet me niks. Ik denk dat het niet alleen aan die jongen ligt maar aan elke ander jongen.

Ik heb een tijd gehad dat alles tegen zat en ik me rot voelde.
Ben ook door jongens gebruikt.

Toen heb ik denk een knop omgezet maar hoe zet je hem weer terug?

Hebben meer mensen hier last van?

Groetjes Nathalie

Anne.

Re: Het idee hebben dat ik gevoelloos ben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:16

Hoi Nathalie,

Dat komt me erg bekend voor. Bij mij kwam het vooral door de PMS. Ik voelde niets toen ik mijn diploma haalde.. niets toen ik jarig was. Het is echt vreselijk, want je wilt het wel voelen..

Heb jij dit in bepaalde periodes erger? Slik je soms een bepaalde pil? Dat had ik namelijk wel. Ik de stopweek had ik het namelijk veel minder, alles kwam bij mij door de pil... Nu slik ik een andere, en heb ik er geen last meer van :)

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:20

Ik wil ook wel dingen voelen en van kleine dingen genieten maar het lukt me niet.

Volgens mij is het bij mij altijd het zelfde.
Ik slik micro.. 30 weet niet precies hoe het heet

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:27

Microgynon. Ik slikte de 20... misschien moet je maar eens langs de HA, ik denk dat die meer weet dan de gemiddelde bokker :)

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:31

nou ben niet zo'n fan van die huisarts.
Ik voelde me een jaar geleden er naar toe gegaan omdat ik me rot voelde en toen kreeg ik meteen antidepressivia.

Dat wil ik echt niet meer

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:33

Ik heb er ook wel eens last van :j
Het komt en gaat en heeft bij mij ook niks met de pil te maken.
Niks kan me dan blij of vrolijk maken, zelfs mijn vriend of mijn paard niet.
Ik heb dan ook nergens zin in.

Probeer gewoon door te gaan met dingen die je doet :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:34

Meteen Anti Depressiva? Da's wel heel apart ja..

Gebruik je verder nog medicijnen die misschien van invloed kunnen zijn?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:37

De microgynon 30 vermoedelijk.
Allereerst, ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Het kan ontzettend veel oorzaken hebben, maar dat je aangeeft dat je gebruikt bent door jongens en toen een knop omgezet hebt kan een grote oorzaak zijn. Ik zou het dan ook eerst daar zoeken, al kan de pil best een rol spelen. Maar niets meer voelen als je moeder zegt dat ze van je houdt, komt eigenlijk nooit van de pil, dan moet er meer aan de hand zijn.
De pil kan je wel down maken. Voor de gevolgen van de pil lopen er eigenlijk twee topics, al zijn ze niet erg actief momenteel:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1031897&hilit=pil
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1011795&hilit=pil
Laat je overigens door beide topics niet teveel afschrikken, je leest hier eigenlijk alleen de verhalen van mensen die problemen hebben. Naast deze mensen zijn er nog duizenden en duizenden mensen die géén problemen hebben, maar die zullen dit soort berichten niet lezen, laat staan gaan posten. Maar het kan zijn dat je er last van hebt, en dat het je kan helpen de pil een tijdje te laten staan, vandaar dat ik het toch maar plaats.

Daarnaast is er enige tijd terug een soortgelijk topic geweest van iemand anders:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1047237
Hierin worden wel een aantal goede dingen genoemd, misschien heb je er iets aan.

Ik denk dat je al op de goede weg bent door het te erkennen, en er iets aan te willen doen. Misschien een idee om eens met iemand te gaan praten om uit te zoeken waarom dit gebeurt? Bijvoorbeeld je huisarts of een psycholoog?
Ikzelf heb mijn gevoel heel lang achter een muur weggestopt. Bij mij was het gevolg niet zozeer dat ik niks voelde, maar vooral dat ik alleen nog maar verdriet voelde. De vreugde om leuke dingen was er wel, zolang het leuke duurde. Daarna was het ook weer over. Ikzelf ben equitherapie gaan volgen. Ook dáár is een topic over: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=178&t=951017&hilit=equi In dat topic staat ook een post van mij over de therapie die ik gedaan heb.

Ik hoop dat je hier iets mee kan, verder mag je altijd vragen. PB staat ook altijd open! Succes!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:40

terug naar je gevoel... :j er zijn vast (kleine, grote) oorzaken geweest waardoor je het rationele en het emotionele gescheiden hebt.

anne, een huisarts kijkt doorgaans ook maar naar wat hij geleerd heeft en problemen rondom je gevoelsleven kun je vaak op veel manieren verwerken waar een huisarts geen notie van heeft en je daar dus ook niet naartoe zal verwijzen :j

denk aan;
magnetiseren,
quantum touch,
reiki,
haptonomie,
en er is nog veel meer te doen op dit gebied. :)

de pil kan idd een optie zijn. toen ik gestopt ben voelde ik de verbindingen in mijn lijf ook weer tot elkaar komen. alleen een beperkt gevoelsleven zoals jij beschrijft heb ik nooit gehad.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:50

@: Lalidan van mijn huisarts ben ik geen groot fan.
Des tijds ben doorverwezen naar een psycholoog.
Pas na 8 maanden kreeg ik een telefoontje dat ik voor een gesprek kon komen. toen had ik mijn problemen zelf al opgelost of weg gestopt.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:51

Ik slik de pil ook door omdat als ik met de pil stop ik me juist nog erger voel als anders

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:01

Zoek een andere huisarts!
En bedenk je zelf dat hij alleen wat met de informatie kan die jij hem geeft. Dus wees niet te beknopt.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:07

De invaller van die arts is wel heel aardig maar die heeft volgens mij geen eigen praktijk. Je kan toch ook niet zomaar van arts veranderen?

Ik vind het moeilijk om te praten.
Vind het ook moelijk om te zeggen hoe ik me voel want ik weet niet wat ik voel en hoe ik me voel.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:25

Je kan ook zelf op zoek gaan naar een psycholoog. Na 8 maanden terug gebeld worden is inderdaad belachelijk, dan zou het wat mij betreft inderdaad ook niet hoeven. Maar er zijn zoveel meer mogelijkheden. De therapie die ik gedaan heb, daar ben ik terecht gekomen door hier op bokt een oproepje te plaatsen. Er word ook therapie met honden gegeven. De link daarvan wil ik wel voor je opzoeken.
Maar ook haptonomie, zoals Pellie noemde, kan heel goed helpen om weer in contact met je lichaam en jezelf te komen. Daarvoor heb je allemaal je huisarts niet nodig, en je kan zelf op zoek gaan naar een therapeut waar het mee klikt.
Ook op scholen en veel bedrijven zijn vaak maatschappelijk werkers of vertrouwenspersonen voor leerlingen en personeel, daar kan je ook gebruik van maken.

Er is zo ontzettend veel nodig, en als het met je huisarts niet klikt, dan ga je daar niet heen. Eigenlijk alles is tegenwoordig toegankelijk zonder eerst bij je huisarts geweest te zijn. Het enige waarvoor je eerst naar je husiarts moet gaan is een verwijzing naar een psychiater. Tja.... als je dat wil is dat zeker ook een optie, maar er zijn zo ontzettend veel andere dingen mogelijk!!

Dat je het moeilijk vind om te zeggen hoe je je voelt geeft niet. Daarvoor kom je daar toch?? Daar helpen ze je mee. En juist daarvoor zou ik eerder voor iets van haptonomie of de therapie met dieren of reiki of iets dergelijks kiezen dan gesprekstherapie, maar dat is dan mijn persoonlijke keuze. Maar zoek eens rond, kijk eens wat er is, wat je aanspreekt. Bij mijn therapie hoefde ik eigenlijk nooit over mijn gevoel te praten. Ik hoefde het alleen maar te voelen. En daar hielpen de dieren mij bij.

Succes!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:33

thanks voor de tips

ga me er even in verdiepen

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:41

Het lijkt ook wel of het bij mij erger is als ik in situaties kom waarvan ik niet weet wat ik moet doen of voelen. Dan raak ik in de war en schiet in de stress.

Terwijl als ik niet van die situaties heb gaat het wel goed.

Net als die jongen normaal is de situatie bij mij andersom.
Ik vind iemand leuk en doe er moeite voor.
Zoals het nu is ben ik het niet gewend en dan schiet ik in de stress. Ik denk dan ook non stop

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:43

ik ken dit.. wil me nogal gemakkelijk afsluiten van bepaalde dingen zodat het me geen pijn (meer) doet maar dit lijkt wel "door te slaan"..
Merkte het vooral als er weereens iets met mn pony was en iedereen zo met me meeleefde, ik vond het wel vervelend maar kon nog steeds goed slapen en voelde me er niet heel rot om ofzo.. ik heb ook het gevoel dat alles langs me heen gaat, voorheen als het rotweer was en ik niet wilde fietsen, ging ik niet of kon ik echt balen! Nu zet ik mn verstand op nul en ga gewoon, zonder me rot te voelen of iets.
Jongens? ja er zijn veel leuke jongens, waarmee ik het goed kan vinden, maar echt iets voor ze voelen lukt me niet, waardoor relaties aldoor stuklopen.
Ga even de reacties van je topic doorlezen, misschien heb ik er ook wat aan, want aan de ene kant is het op sommige momenten best fijn om niets te voelen, maar eigenlijk wil ik terug naar het moment dat ik nog wel durfde te voelen, want dat kan ook heel mooi zijn..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:45

Ik herken hier heel veel in.. Ik heb eigelijk dezelfde klachten, weet echt precies wat je bedoelt. Ik heb zelf ook de microgynon 30 geslikt, en ook nog andere pillen, maar daar werd ik helemaal gek van. Of ik had geen gevoel, of juist teveel en ik was compleet onrustig. Ik heb om die reden een spiraaltje genomen, en dat heeft eerst zeker geholpen. Ik heb hem nu een jaar, en helaas merk ik wel dat ik ongeveer 3 dagen in de maand heel onrustig ben in mijn hoofd, dan zou ik eigelijk ongesteld moeten zijn. En de rest gaat of wel goed, of ik heb weinig tot geen gevoel. Het gaat een beetje heen en weer.

Nou heb ik bij mij de hoop dat het een winter/voorjaarsdip is. Vorig jaar zomer en het begin van de herfst ging het echt wel goed. Ik ben sowieso wel gevoelig voor dit soort dipjes denk ik, al schoof ik de schuld eerst af op de pil. Toen het vorige week en dit weekend mooi zonnig weer was, voelde ik me al wat fitter. In ieder geval, ik ben vastbesloten om weer fit te worden en weer lekker in mijn vel te zitten.

Ik ben begonnen om eerst eens op papier te zetten wat ik allemaal nog moet en wil doen. Na een half uurtje schrijven en nadenken, had ik 4 pagina's van een groot schrijfblok vol. Niet allemaal grote dingen, maar goed. Verder opgeschreven wat ik niet leuk vind, waar ik me aan erger, dat soort dingen. En er ook gelijk een oplossing voor bedenken, en er mee aan de slag gaan.

Ik heb een kalender gekocht, en alle afspraken daarop gezet, zodat ik niet alles hoef te onthouden. Verder probeer ik bewust plannen te maken, en ook op tijd mijn rust te krijgen. Ik doe alleen wat ik zelf leuk vind, en laat me niet meer overhalen om iets te doen wat eigelijk niet in mijn planning past of wat ik eigelijk helemaal niet leuk vind.

Ik zal niet zeggen dat ik nu gelijk weer gevoel heb, maar doordat ik iets minder pieker, en weer een beetje een weg voor me heb, gaat het wel degelijk wat beter. Misschien is dit ook een idee voor jou om eens te doen, al weet ik natuurlijk niet of jij ook zo 'overvol' zit als ik. Ik denk bij mezelf dat het een kwestie is van hormonen die vervelend doen, en zo overvol zitten met gevoelens, gedachten en dingen die ik nog moet doen, dat ik me onbewust voor alles afsluit. Ik moet mezelf er alsnog toe zetten om er iets aan te gaan doen, maar ik ben me er ook goed van bewust dat ik wel degelijk een gedeelte hiervan zelf op kan lossen, en dat ook echt moet doen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:47

Ik heb zelf ook ooit Microgynon 30 geslikt en heb me nog nooit zo rot gevoeld. Toen ik een andere pil kreeg verdween dat weer. Misschien toch eens bij de HA navragen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:49

Wat trouwens ook belangrijk is, is een goed ritme. Ga op tijd op bed, als je niet kan slapen, neem een nachtrust pilletje van de kruitvat, tot je weer een slaapritme hebt. Op tijd smorgens je bed weer uit. Plannen wat je wilt doen die dag, en ook proberen je er aan te houden. Elke dag proberen om iets nuttigs te doen, of iets wat al lang is blijven liggen. Op tijd eten en drinken, gewoon een goed ritme.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:03

Zou de pil echt zo'n invloed kunnen hebben op hoe je je voelt?

Ik plan altijd alles.
Maar ben dan ook zo iemand dat als het niet volgens mijn planning gaat ik echt super geirriteerd raak. ik ga elke avond de zelfde tijd naar bed maar blijf moe.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:17

ben je ook wel eens angstig?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:24

Ik denk dat het misschien wel verstandig is om een doorverwijsbriefje te halen voor een psycholoog en zelf erachteraan gaan.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:30

Pellie schreef:
ben je ook wel eens angstig?

Nee dat dan weer niet

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:12

De pil had bij mij wel zo'n invloed. De hormonen gierden letterlijk en figuurlijk door mijn lijf. Mijn zus herkende veel van mijn klachten van toen ze net zwanger was, en ze ook veel last van haar hormonen had. Bij haar ging het natuurlijk over, bij mij kwam het elke maand terug. Op het laatst was ik 3 weken lang compleet gestresst, en 1 week gevoelloos. Niet vol te houden :n Ik was ook angstig soms, zoals ik het toen ook uitlegde aan de dokter: ik ben compleet gestoord :D Kon best normaal functioneren hoor, werkte gewoon, niemand die het aan me merkte en nu nog niet.

Toen het spiraaltje net gezet was, voelde ik me na 2 weken als rustiger worden. Nog een paar weken laten was ik weer normaal. Ik moest er gewoon aan wennen dat ik weer dingen normaal voelde, niet extreem of niet, maar dat ik weer echt emoties had. Ik heb een tijdje antidepressieva gehad, voor mijn reuma zodat mijn spieren verslapten en ik kon slapen. Toen leefde ik ook in zo'n roes, kreeg helemaal niks mee. Ik heb dat spul een half jaar gebruikt en ben een half jaar van mijn leven compleet kwijt. Die roes, dat gevoel had ik in 'de pil tijd' ook heel erg.

Tot eind september vorig jaar heb ik me gewoon goed gevoelt, en toen kwam de roes weer terug. Niet zo erg als eerst, maar het was er wel. Het gaat een beetje op en neer, soms is hij weg, soms is hij er weer. Ik blijf hopen dat het een winterdip is ;)