Studie alleen BOL, ik wil BBL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Studie alleen BOL, ik wil BBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 00:51

Oke, niet echt een duidelijk titel maar iets beters kon ik er niet van maken.
Om maar meteen met het probleem duidelijk te maken:
Ik ben 50% arbeidsongeschikt en wil gigantisch graag een opleiding volgen, er zijn alleen 2 maars:
1. Ik red het niet om volledig naar school te gaan
2. Als ik het lichamelijk zou redden zou het financieel geen doen zijn

Ik wil de opleiding multimedia design/vormgeving doen, maar die wordt vrijwel alleen in de BOL variant aangeboden.
Meestal is een aangepast rooster wel mogelijk van BOL maar ik kan er dan daarnaast niet werken en de rekeningen zullen wel blijven komen. Het UWV is ook niet van plan om mij financieel te ondersteunen in de omscholing.
Ik heb een diploma en daar is werk mee te vinden en daar is de kous mee af. (Financiële administratie)

Ondertussen weet ik dat er fondsen zijn die opleidingen financieren en voldoe ook aan alle voorwaarden, maar dan wordt alleen de studie volledig betaald en zit ik alsnog met mijn vaste lasten die ik niet alleen maar van mijn uitkering kan betalen. (Nee het is dus écht geen vetpot ;) )
Iemand enig idee of ik opties over het hoofd zie? Of heb ik gewoon pech en is het voor mij niet mogelijk om door te leren?

Suuszels

Re: Studie alleen BOL, ik wil BBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:10

Heb je al bij andere ROC's geïnformeerd of het daar wel mogelijk is om de studie BBL te doen?