2 kapotte mp3 spelers gekocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2 kapotte mp3 spelers gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:35

Vanmiddag heb ik bij Bart Smit 2 mp3-spelers gekocht, 1 voor mijn vriend en 1 voor mijzelf. Ze waren afgeprijsd van 50 naar 22 euro. Ik helemaal blij maar wat blijkt? Ze zijn kapot. Die van mijn vriend gaat niet eens aan en de mijne geeft geen mappen weer alleen record en playlist terwijl foto's, video's en dergelijke er toch echt bij moet staan. De mijne speelt wel muziek af maar heeft een los beeldscherm, die kan ik er zo uit laten "vallen" en als ik op het beeldscherm duw, dan gaat het volume harder of zachter of skipt hij naar een ander nummer. Ik wil die mp3's dus helemaal niet meer en wilde ze morgen ruilen maar:

Op de bon staat:

1: Met geldige kassabon krijgt u 14 dagen onvoorwaardelijke garantie op al onze producten.

maar er staat dus ook:

2: Hardware kan niet worden geruild, ook geven wij hierop geen geld terug.

Kan ik ze nu dus wel of niet ruilen of mijn geld terugkrijgen?

Anoniem

Re: 2 kapotte mp3 spelers gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:38

Je hebt sowieso volgens de wet recht op een goed product en behalve "ruilen" bestaat er ook zoiets als "garantie", dus ongeacht wat er op de bon staat zou ik er echt mee terug gaan :j

Je wil dit niet ruilen om dat je hem dubbel hebt, er niet blij mee bent, toch een andere kleur wil ofzo, je product is gewoon niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:40

Ok dank je, ik wist echt niet dat er verschil is tussen ruilen en garantie, ik ga er sowieso morgen ermee naar de winkel.. Volgens mij heeft de afprijzing er ook mee te maken, de stickers om het beeldscherm te beschermen zaten er niet eens meer op dus volgens mij waren ze ooit al terug gebracht

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:41

Gewoon terug gaan met die dingen! :j
Ze doen het niet, dus of omruilen of geld terug.
Ik zou dat laatste maar doen als ik jou was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:46

Dit is geen goed begin inderdaad, ik zou er weinig vertrouwen in hebben dat een nieuw exemplaar wel goed zou zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:47

idd, ben ook bang dat als ik andere krijg dat die ook kapot zijn, jammer genoeg wil ik ze wel graag hebben maar ja dan maar bij een andere winkel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:25

En anders ze daar gewoon terplaatse aan de kassa testen als je nieuwe krijgt :j Zijn ze weer niet goed, ziet de cassiere dat ook meteen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:14

nou ik ben geweest en ze hebben de kapotte mp3- spelers getest en idd kapot, ik mocht zelfs kiezen: geld terug, een tegoed bon of nieuwe mp3's. ik heb 2 nieuwe genomen die in de winkel zijn getest door het personeel en door mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:18

Ok, fijn dat het opgelost is! :)